شناسه خبر : 92186
چهارشنبه 19 مرداد 1401 , 10:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توجه ویژه مجلس یازدهم به مسائل و مشکلات ایثارگران

بسطامی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی: مطالبات به‌حق ایثارگران باید محقق شود

عصر امروز سه‌شنبه هجدهم مردادماه نشست بررسی مشکلات حوزه ایثارگران استان ایلام با حضور علی‌اکبر بسطامی رییس مجمع نمایندگان استان و دبیر اول فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی و مدیرکل و معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد.

بسطامی در این نشست با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: شهدای گرانقدر، اصلی‌ترین عاملان و آمران به معروف در جامعه هستند، از این رو همه ما باید ادامه دهنده راه شهدا و مروج فرهنگ والای ایثار و شهادت باشیم.

عضو شورای‌عالی ترویج فرهنگ شهادت و ایثار کشور در خصوص مشکل اشتغال جامعه معزز ایثارگری بر لزوم اعمال سهمیه ۳۰ درصد اشتغال ایثارگران در دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: بر اساس قانون، کلیه دستگاه‌های اجرائی موظفند ضمن تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در آن دستگاه، سهمیه استخدامی ایثارگران را نیز در آزمون‌ها رعایت نمایند.

دبیر اول فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص مطالبات و مسائل مطرح شده در این جلسه اظهار داشت: مطالبات و خواسته‌های جامعه معزز ایثارگری استان در کمیسیون های مختلف مجلس مطرح و پیگیری خواهند شد.

نماینده مردم ایلام، ایوان، هلیلان، چرداول، مهران، ملکشاهی، چوار و سیروان در ادامه این جلسه با تقدیر از اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام در خدمت به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران گفت: تلاش‌های مدیرکل و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به عنوان پرچمداران خدمت به بهترین قشر جامعه اسلامی شایسته تقدیر است.

اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز به بیان مهمترین دغدغه های جامعه معزز ایثارگری پرداخت و گفت: اشتغال و درمان یکی از مهمترین مشکلات جامعه ایثارگری است.

جمال اسدی در ادامه خواستار سرمایه گذاری هر چه بیشتر بخش خصوصی و مجموعه اقتصادی کوثر در استان شد و گفت: بنیاد از طریق پیگیری اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی، هدایت متقاضیان اشتغال جامعه معزز ایثارگری به سوی شرکت در آزمون و همچنین ارائه تسهیلات اشتغالزایی، در جهت رفع مشکل اشتغال این قشر عزیز تلاش می‌کند.

گفتنی است در این نشست در خصوص مطالبات مراکز درمانی، مراکز آموزش و دانشگاه‌های استان نیز بحث و تبادل نظر شد.

اینستاگرام
باسلام
به خدای احدو واحد که راست نیست .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi