شناسه خبر : 92188
چهارشنبه 19 مرداد 1401 , 10:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نامه سرگشاده ایثارگران به رییس جمهور در رابطه با وقوع برخی اتفاقات

مراقب مشاوره بدخواهان و فرصت طلبانی که به دنبال تضعیف دولت انقلابی و مردمی هستندباشید...

فاش نیوز - تشکل های ایثارگری در قالب شبکه ملی ایثارگران با ارسال نامه ای سرگشاده به رئیس جمهور، خواستار پاکسازی پیکره‌ی دولت انقلابی از افراد فرصت‌طلب، ضعیف و ناتوان در جهت تحقق مطالبات قانونی ایثارگران و دیگر اقشار جامعه شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: نقش مهم و حیاتی ایثارگران در انتخاب حضرتعالی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست. تلاش های شبانه روزی و بی وقفه جامعه ایثارگری برای احیای خط انقلابی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری با انتخاب شما به عنوان رئیس دولت اسلامی تجلی یافت و بارقه‌ی امیدی در دل ایثارگران برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و پیمودن راه معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و حرکت در مسیر ترسیم شده مقام معظم رهبری محقق شد.

این نامه می افزاید: ایثارگران فرصت طلب و زیاده‌خواه نبوده و نیستند و به دنبال تقسیم غنائم، سفره های خود را پهن نکرده اند. آنان سال ها سختی و بی مهری دولت ها را دیده اند و برای حفظ انقلاب و جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان سکوت کرده اند. لیکن  امیدوار بودند در دوره ریاست شما بر بدنه اجرایی کشور، قوانین معطل مانده، اجرا نشده و یا ناقص اجرا شده ایثارگران مسیر حرکت به سوی اجرای کامل را سریعتر طی نمایند. متاسفانه علاوه بر آنکه حرکت در مسیر قانون از سوی دولت حضرتعالی و بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام نپذیرفت، با مصوباتی، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی برای ایثارگران اعمال گردید که قاطبه‌ی ایثارگران از آن ناراضی هستند.

در این نامه سرگشاده همچنین اشاره شده است: آنچه به عنوان آیین نامه اجرایی مواد (۳۸)، (۳۹)، (۴۰)، (۵۳) و (۵۵) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به تصویب هیئت وزیران رسید چیزی جز تضییع حقوق ایثارگران را به دنبال ندارد، همچنین عدم اجرای مصوبات قانونی به صورت کامل در حوزه‌ حقوق، حق پرستاری و کمک معیشت، استمرار حق پرستاری پس از شهادت جانباز، حقوق وظیفه، بازی با معیشت جامعه ایثارگری است.

 

متن کامل نامه‌ی تشکل های ایثارگری به این شرح است:

"بسم الله الرحمن الرحیم"

وَلَمَنِ انْتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ فَأُولَٰئِکَ مَا عَلَیْهِمْ مِنْ سَبِیلٍ
و هر کس پس از ظلمی که بر او رفته انتقام طلبد، بر اینان هیچ گناه و مؤاخذه نیست
  
لَا یُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ ۚ وَکَانَ اللَّهُ سَمِیعًا عَلِیمًا
خدا دوست نمی‌دارد که کسی به گفتار زشت صدا بلند کند مگر آن که ظلمی به او رسیده باشد، همانا که خدا شنوا و داناست

حضرت آیت الله رئیسی دام ظله العالی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام و با  عرض تسلیت به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی،
 نقش مهم و حیاتی ایثارگران در انتخاب حضرتعالی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست.  تلاش های شبانه روزی و بی وقفه جامعه ایثارگری برای احیای خط انقلابی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری با انتخاب شما به عنوان رئیس دولت اسلامی تجلی یافت و بارقه‌ی امیدی در دل ایثارگران برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و پیمودن راه معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و حرکت در مسیر ترسیم شده مقام معظم رهبری محقق شد.

آقای رئیسی! ایثارگران فرصت طلب و زیاده‌خواه نبوده و نیستند و به دنبال تقسیم غنائم، سفره های خود را پهن نکرده اند. آنان سال ها سختی و بی مهری دولتها را دیده اند و برای حفظ انقلاب و جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان سکوت کرده اند. لیکن  امیدوار بودند در دوره ریاست شما بر بدنه اجرایی کشور، قوانین معطل مانده، اجرا نشده و یا ناقص اجرا شده ایثارگران مسیر حرکت به سوی اجرای کامل را سریعتر طی نمایند. متاسفانه علاوه بر آنکه حرکت در مسیر قانون از سوی دولت حضرتعالی و بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام نپذیرفت، با مصوباتی، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی برای ایثارگران اعمال گردید که قاطبه‌ی ایثارگران از آن ناراضی هستند. اگر شما، بنیاد و دولت‌تان قادر نیستید نقص عملکرد قانونی دولت های گذشته را ترمیم کنید، حداقل آنچه که آنان ناقص انجام داده اند را ضایع نکنید. آنچه به عنوان آیین نامه اجرایی مواد (۳۸)، (۳۹)، (۴۰)، (۵۳) و (۵۵) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به تصویب هیئت وزیران رسید چیزی جز تضییع حقوق ایثارگران را به دنبال ندارد، همچنین عدم اجرای مصوبات قانونی به صورت کامل در حوزه‌ حقوق، حق پرستاری و کمک معیشت، استمرار حق پرستاری پس از شهادت جانباز، حقوق وظیفه، بازی با معیشت جامعه ایثارگری است.
دولت شما به این مقدار اکتفا نکرده است بلکه با تصویب آیین نامه اجرایی تبصره ماده ۶۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در حوزه‌ی شهریه دانشگاه ها به اقدامی دست زده است که تاکنون هیچ دولتی در این مسیر برای پایمال کردن حقوق ایثارگران گام بر نداشته است. دولت شما با این اقدام حتی به سیاست های کلی نظام در قبال ایثارگران، ابلاغی مقام معظم رهبری بی‌اعتنایی کرده است. وضعیت در سایر حوزه ها از قبیل خودرو به ویژه برای جانبازانی که دارای مشکلات جسمی حرکتی هستند و خودرو به مثابه پای آنان جهت تردد برای  پیگیری امور درمانی و اجتماعی آنان است نیز وضعیتی بهتر از سایر خدمات پیدا نکرده است. در حوزه سهمیه دانشگاه ها با تعلل در تصویب آیین نامه ماده ۷۰ در دولت شما مواجهیم و خبر از آوارگی فرزندان ایثارگران در استفاده از این حق قانونی به گوش می رسد. همچنین خبرهای واصله حاکی از حذف  معافیت از مالیات بر حقوق و دستمزد ایثارگران در دولت شماست. وضعیت مسکن نیز بهتر از این نیست مواد قانونی که در دولت های قبل اجرا نشده است همچنان در دولت شما مورد بی‌توجهی قرار می گیرد. وضعیت درمان نابسامان است و هر روز شاهد محدودیتهایی از سوی سازمان برنامه و بودجه با مدیریت ضعیف آقای میرکاظمی بر تسهیلات و امتیازات ایثارگران هستیم.  فَأَینَ تَذْهَبُونَ؟

جناب آقای رئیسی به جرات می توان گفت کلیه تسهیلات و امتیازات مصوب در قوانین مجلس و در دولت های گذشته علاوه بر آن که اجرا نشده است در دولت شما به شدت در حال محدود شدن است.
مقام معظم رهبری می‌فرمایند:
 "پرچم آرمان خواهی و مطالبه گری را زمین نگذارید" به منظور تحقق فرمایشات ایشان، توجه حضرتعالی را به سیاست‌های کلی نظام در امور ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران جلب می‌کنیم.

آقای رئیسی! پاسخ مطالبات به حق ایثارگران اقدامات امنیتی، پلیسی و قضایی نیست. این ره به ترکستان می رود و عواقب منفی آن روح و روان ایثارگران را آزرده و آنان را نسبت به دولت شما بی اعتماد خواهد ساخت. مراقب مشاوره بدخواهان و فرصت طلبان باشید که به دنبال تضعیف دولت انقلابی و مردمی هستند.

 امیدواریم با درایتی که در حضرتعالی سراغ داریم ضمن پیگیری جدی آرمان های انقلاب اسلامی، با آفرینندگان حماسه‌های پیروزی و تثبیت کننده‌ی پایه‌های انقلاب اسلامی، برابر جایگاه و منزلت آنان رفتار کنید و پیکره‌ی دولت انقلابی را از افراد ضعیف و ناتوان پاکسازی کنید و در جهت تحقق مطالبات قانونی ایثارگران بیش از پیش تلاش و جدیت نمایید. کارشناسان مجرب شبکه ملی ایثارگران آمادگی کامل دارند تا به کمک دولت مردمی، مسیر حقوق قانونی ایثارگران را به ریل خود برگردانند تا ولی نعمتان انقلاب زیر چرخ های بی تدبیری برخی مدیران ناتوان و بیگانه با فرهنگ ایثار و ایثارگری له نشوند. توفیقات روز افزون شما را در پیروی از آرمان های معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری از خداوند منان مسئلت داریم.

سیزدهم مردادماه 1401

اینستاگرام
دولت مردمی آقای ریسی رزمندگان ایثارگران همه به شمارای دادندعدالت والویت خدمات به رزمندگان ایثارگران معسرحمایت کنیداینشالله شمامساعدت فرمایدرزمندگان دانش آموزبودندازمیهن اسلامی دفاع کردندتشکرقانون مجلس اجراکنیدتشکر
با سلام. لطفا به داد جانبازان برسید چرا میزارید شرمنده زن و بچه هاشون بشن لطفا پاداش پایان خدمت ماده ۳۸ رو پرداخت کنید مگر یک جانباز چند سال میخواهد عمر کند. یکی از شرکت های اختلاس گر بنیاد فروخته بشه کل این دیون پرداخت خواهد شد . نیروگاه دماوند که یادتون نرفته!!!
چی شد تا دیروز که در حمایت از مسئولین بنیاد و همین عزیزانی که امروز سیاهه کردید، حمایت نامه امضا میکردید؟
در همین سایت....
بالاخره حقیقت رو دیدید؟
امان از دیر فهمیدن ها!!!!
درمورد رزمندگان زیر شش ماه فکری کنید سهمیه در کنکور ارشد پزشکی به انها بدهید
امیدواریم تیم رسانه ای آقای رئیس جمهور این نامه را به سمع و نظر ایشان برسونند
موارد بسیار مهم و دقیقی در این نامه ذکر شده
از جمله :
این که « جناب آقای رئیسی به جرات می توان گفت کلیه تسهیلات و امتیازات مصوب در قوانین مجلس و در دولت های گذشته علاوه بر آن که اجرا نشده است در دولت شما به شدت در حال محدود شدن است »
و متاسفانه این نکته که همان اجراهای ناقص در دولت های قبلی ؛ در دولت جدید به شدت محدود شده است » واقعیت تلخی است
که در دولتی داره اتفاق می افته که اصلاً قابل انتظار نیست
چرا که داعیه انقلابی عمل کردن داره
اما همون مقداری که دولت های قبلی عمل کردند را هم این تازه کارها حاشا کرده اند
امیدواریم با دستور قاطع و موءکد
رئیس جمهور مشکلات در اسرع وقت حل و سنگ اندازی ها رفع و کارشکنان مورد مواخذه قر بگیرند
سلام.خدمت همه عزیزان پیگیر حقوق معلق ایثارگران عزیز بخصوص شما عزیزان که نامه سرگشاده نوشته اید.البته که مفاد مذکور در نامه مورد تایید و حمایت ما هم است.اما آنچه که اتفاق افتاده بخصوص از جانب سازمان برنامه و بودجه جزو سیاستهای دولت برای جبران کسری بودجه و انشالله صفر کردن کسری است.این سیاست تکیه محکم به وصول مالیات ها دارد.چون منابع دیگر فعلا بسیار ضعیف است.این هدف کاملا با هرگونه افزایش پرداختی از طرف دولت به حقوق بگبران مغایرت دارد.پس دولت و در راس آن سازمان برنامه و بودجه حتما با درخواست پرداختی موافقتی نخواهد داشت.خوب چکار کنیم.به نظر بنده اولا توجه کنیم که اصل پرداختی ها درخواستی و معوق زیر سوال نرود و دچار حساب کشی از سوی بعضی نظام داران نشود.دوما و معوقات مخاسبه و تثبیت شود که در آینده نزدیک بتوانیم هم روی آن حساب کنیم و هم آنرا بصورتهای ممکن دریافت نماییم.و این نکته هم مهم است ک عزیزان پشرو ضعفهای پشتوانه ای معوقات بررسی و برطرف و یا تقویت کنند انشالله.
آفتابه لگن 9 دست، شام و ناهار هیچی!! دولت هایی ما به ایثارگران هم رحم نمی کنند!!
با سلام خدمت شما. به اطلاع می‌رسانیم که اقدام عجیبی از وزارت علوم و بهداشت شنیده شده که به پیشنهاد وزیر علوم و وزیر بهداشت در جلسه اخیر شورای راهبردی اجرای نقشه جامع علمی طرح اعمال یک سهمیه ویژه برای فرزندان هیئت علمی برای تمامی مقاطع ارائه و تصویب شده است. سوال اینجا است پس چرا سهمیه ی فرزندان ایثارگران که در مجلس تصویب شد الان باید تغییر و تحول عظیم پیدا کرده و بهتر بگویم کمر به حذف سهمیه فرزندان ایثارگران کنند و حق فرزندان مظلوم جانبازان را از بین ببرند . ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی(آقای ابراهیم رئیسی)از شما مقابله با این بی عدالتی مسلم و رانت ستیزی و همچنین مقابله با ویژه خواری را از شما خواهانیم . از طرف فرزندان ایثارگر
بنام خدا طبق ایه شریفه مجاهدون کسانی که درراه دین ومیهن بادشمن متجاوزپیکارنمودندوجان ومال وبزرگترین ثروت خودیعنی سلامتی وجوانی خودراایثارنمودندنبایددرضعف وفقرزندگی کنندمتآسفانه یک عدده باقوانین وشرعیت اللهی اشنایی ندارندومبلغ حقوق ناچیزی که به ایثارگران وجانبازان میدهندان راصدقه حساب میکنندلطفآبه ایه شریفه بیشتردقت فرمایید
چه دولت خدمتگذاری و مدافع محرمان.
در دولت‌های قبلی حق پرستاری بیش از ۳۰ درصد در اردیبهشت هر سال افزایش میافت در این دولت هنوز این اتفاق نیفتاده.
اکثر اجناس هم در این دولت سید محرومان دوبرابر شده است.
دولت رئیسی رکی پله برقی می دود ولی بر خلاف حرکت پله برقی
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامی کسانی که در این حوزه فعال هستند و از جامعه ایثارگران و شهدا دفاع میکنند.تمامی جانبازان و خانواده ایثارگر جز اجرای دقیق و شفاف قوانینی که به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسیده است و معوقاتشان که حق قانونی آنها است چیز زیادی است؟نمیخواهند.آیا با داشتن زجر بیماری و عدم پوشش دهی بیمه به درستی میبایست درد و رنج معیشت را هم بکشند؟من هم پدرم جانباز بودند و تا اخر عمر زجر میکشیدند و هم برادرم داوطلب بسیجی در جبهه و ایثارگر بودند و ایشان هم فوت شدند و خودم هم جانباز ۳۰ درصد هستم و همیشه دارم زجر میکشم و همیشه از پس هزینه های درمانی و معیشت به مشکل میخورم .نه میتوانیم کار کنیم و نه میتوانیم با این حقوق زندگی اداره کنیم .جانباز حتی از پس مشکلات درمانی و هزینه های درمان خودش بر نمی آید چه برسه به هزینه های تامین جهیزیه و مالی و معیشتی خانواده اش.در مورد بازنشستگی و سن ان هم بجای ارفاق دستکاری شده.سنوات هم که نصف شده.ذخیره مرخصی هم حذف شده.آیتم ها ی دیگر هم که خدمات کشوری و لشکری دارند ما نداریم. شهریه دانشگاه هم که شرط گذاشتید.ماده ۵۱ هم که حذف شده.خود ما هم که بخاطر بیماری و رنج.و سختی و معیشت داریم حذف میشویم. از این قشر مظلوم تر سراغ دارید؟جناب آقای رئیس جمهور عزیز جا دارد که جنابعالی نگاه ویژه ای به خواسته های به حق و قانونی ایثارگران داشته باشید.و هیاتی شفاف در اجرای صحیح قانون تشکیل دهید و از تفسیرهای سلیقه ای قانون جلوگیری شود.ان شا>الله خداوند اجر معنوی و اخروی نصیب جنابعالی بخاطر زحمات شبانه روزیتان نصیبتان بگرداند.متشکرم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi