شناسه خبر : 92215
چهارشنبه 19 مرداد 1401 , 16:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیشرفت چشمگیر حامیان دولت سابق در بحث واکسن کرونا!

سردبیر خبرگزاری وابسته به دولت سابق از وزیر بهداشت به خاطر این که با «14 میلیون ناقل کرونا» برخورد نکرده انتقاد کرد.
روزنامه زنجیره‌ای اعتماد، در مقاله‌ای با امضای «محمد-م» خطاب به وزیر بهداشت آورده است: «فعلا بحث بر سر این نیست که کی واکسن سفارش داد‌، کی خرید‌، کی وارد کرد‌، کی پولش را پرداخت‌، کی تزریق کرد. هر چند که شما و دولت‌تان قبلاً می‌گفتید همه ۱۵۰ میلیون واکسن وارداتی کار شماست و حالا پذیرفته‌اید ۲۶ میلیونش را دولت قبل سفارش داده، احتمالا بقیه‌اش را هم کم کم به خاطر خواهید آورد. اما اصل قضیه این نیست. کرونا جان بسیاری از عزیزان مردم را گرفت. وزیر پیشین با وجود جانفشانی‌های بیکران کادر درمان‌، می‌خواست با شعار و کارهای نمایشی همه چیز را حل کند که نشد و قربانیان به تدریج زیاد شدند و حتی به ۷۰۰ نفر در بعضی روزها رسید.
اما الان حدود یک سال است که شما وزیرید و خودتان می‌گویید حدود ۱۶۰ میلیون دُز واکسن تزریق کرده‌اید. فکر نمی‌کنید روزی ۸۰-۷۰ قربانی کرونا آن هم با این همه تزریق واکسن‌، عدد بسیار وحشتناکی است؟ وقتی بدون واکسن (در سال گذشته) روزی صدها نفر کشته می‌شدند‌، الان عدد ده‌ها نفر‌، بدن شما را نمی‌لرزاند؟ فکر نمی‌کنید این ۷۰ از آن ۷۰۰ کمتر نیست؟
طبق آمارهای خودتان هنوز ۱۴ میلیون ایرانی هیچ واکسنی تزریق نکرده‌اند و قاعدتا همین‌ها ناقلان کرونا هستند و علاوه‌بر اینکه خود را به خطر می‌اندازند سلامت دیگران را هم تهدید می‌کنند. تاحالا از خودتان پرسیده‌اید برای مقابله با ۱۴ میلیون ناقل سیار کرونا چه کرده‌اید؟ یا هنوز ترجیح می‌دهید در بازی تبلیغاتی باقی بمانید و دنبال این باشید که اثبات کنید کل واکسن‌ها توسط دولت سیزدهم خریداری شده؟! گمان نکنید بی‌انصافی می‌کنم نه اصلا. تزریق همین ۱۶۰ میلیون دُز واکسن که توسط سپاه و ارتش و بسیج و جهاد و وزارت بهداشت صورت گرفته اقدامی بس ارزشمند است که شاید در هیچ جای جهان سابقه نداشته باشد‌، هرچند که هیچ کشوری‌، به‌اندازه ما انسانهای ایثارگر ندارد. خدا را شکر که شما که از مخالفان سرسخت واردات واکسن بودید‌، به تزریق آنها افتخار می‌کنید اما آیا نمی‌خواهید یا نمی‌توانید برای آن ۱۴ میلیون نفر فکری بکنید؟ آیا در برابر مردمی که ده‌هانفرشان روزانه دارند قربانی می‌شوند‌، احساس مسئولیت نمی‌کنید؟ وجدان‌تان آسوده است؟»
باید به سردبیر خبر‌آنلاین درباره پیشرفت در تحلیل تبریک گفت. چه این که وی و خبرگزاری تحت نظرش و طیف همسو، یک سال قبل هنرشان این بود که به تبعیت از روحانی و سخنگوی دولت وی، ادعا کنند واکسن سوهان قم نیست و تا مشکل FATF حل نشود، نمی‌توان واکسن وارد کرد. آن روزها آمار قربانیان کرونا به بالای چند صد نفر (برخی ایام بالای 700 نفر) رسیده بود، کسی به یاد ندارد که نویسنده متن فوق زبان به انتقاد و اعتراض گشوده باشد؛ الا اینکه موضوع را سیاسی کنند و به برجام و FATF ربط دهند و مسئولیت دولت وقت را لوث کنند! اینکه افرادی از این دست حالا درباره 14 میلیون نفر واکسن‌نزده هشدار می‌دهند، به خودی خود نشانه پیشرفت است.
در عین حال باید پرسید دولتی که می‌گفت واکسن، سوهان قم نیست و بدون حل مشکل FATF نمی‌توان واکسن وارد کرد، چگونه می‌تواند خود را شریک دولت فعلی در واردات واکسن جا بزند؟! موضوع بعدی این است که واکسیناسیون موثر و فشرده ظرف چند ماه، توانست آمار قتل‌عام 709 نفر را به زیر ده نفر- و برخی روزها به صفر- تا چند هفته قبل برساند که متاسفانه سردبیر خبرآنلاین، دوست ندارد هیچ اشاره‌ای به این موفقیت بکند. به عبارت دیگر، می‌شد ظرف این یک سال بدون واردات انبوه واکسن (به‌واسطه رایزنی ویژه رئیس‌جمهور با همتای چینی) چندده هزار نفر هموطن قربانی آویزان‌شدن دولت سابق از برجام و FATF شوند.
ضمنا باید توجه داشت که توقف و تشدید شیوع کرونا در کشورهای مختلف دنیا، حالت رفت و برگشتی دارد و به صرف شیوع دوباره آن- ولو در مقیاس بسیار محدودتر و کنترل‌شده‌تر- موفقیت یک سال اخیر را انکار و لاپوشانی کرد. البته ما نمی‌دانیم سردبیر خبرآنلاین از کجا فهمیده که فقط 14 میلیون واکسن نزده می‌توانند ناقل باشند و دیگران نه؟! این نکته هم سزاوار یادآوری است که در اثر واکسیناسیون انجام‌شده، هم از شیوع کرونا و هم از شدت اثرگذاری آن کاسته شده که مغتنم است، و در عین حال باید بر تداوم تکرار واکسیناسیون تاکید داشت. اما مهم این است که امروز درباره جدی گرفتن واکسیناسیون حرف زده می‌شود، نه درباره محال بودن واردات واکسن به‌خاطر عدم تبعیت از FATF و لاطائلاتی از این دست! سرانجام اینکه روشن نیست چرا نویسنده مقاله روزنامه اعتماد، 70 (49) قربانی امروز کرونا را به اندازه 700 قربانی یک سال قبل مهم می‌داند؟ اگر این 70 نفر مهم است- که 7 نفر هم مهم است- چرا آن 700 نفر برایشان مهم نبود و به‌جای انتقاد از دولتی که سر سفره‌اش نشسته بودند، علیه مقاومت نظام در برابر زورگویی‌های غرب فضاسازی می‌کردند و نظام(و نه بی‌کفایتی غربگراها) را علت عدم واردات واکسن وانمود می‌کردند؟!

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi