شناسه خبر : 92244
شنبه 22 مرداد 1401 , 06:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طلای نادعلیان پایان بخش درخشش ملی پوشان تکواندو ایران

تیم ملی تکواندو آقایان قهرمان بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی قونیه

آخرین نماینده تکواندو ایران در بازی‌های کشور‌های اسلامی در مبارزه پایانی رقیب مغربی خود را شکست داد و طلا گرفت.

به گزارش فاش نیوز و به نقل از خبرنگار اعزامی گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های تکواندو بازی‌های کشور‌های اسلامی که از روز سه شنبه ۱۸ مردادماه آغاز شده بود، جمعه ۲۱ مرداد ماه با برگزاری مبارزات اوزان ۶۲- و ۷۳+ کیلوگرم در گروه زنان و ۷۴- و ۸۷+ کیلوگرم در گروه مردان به پایان رسید. 

 
تیم ملی ایران جمعه در هر چهار وزن نماینده داشت که هر چهار تکواندوکار به دیدار پایانی راه پیدا کرده و در نهایت و نقره و دو طلا بود. نرگس میرنوراللهی، و اکرم خدابنده دو مدال نقره، امیرمحمد بخشی و علیرضا نادعلیان هم دو مدال طلا کسب کردند.
 
علیرضا نادعلیان جویباری آخرین تکواندوکار کشورمان در این دوره از بازی‌ها بود که در وزن ۸۷+ کیلوگرم به نشان طلا دست یافت.
وی دور نخست درحالی که ۷ به ۰ برابر «اسلام بازار» از فلسطین پیش بود با ضربه فنی پیروز شد و در ادامه «شاخرخ رجبوف» از ازبکستان را در ۲ راند شکست داد و سپس «کوتالمیس آتلسی امره» از ترکیه را در مرحله نیمه نهایی با همین نتیجه از پیش رو به رو برداشت و راهی مبارزه نهایی شد. 
 
نماینده سنگین وزن تیم ملی ایران در مبارزه پایانی و با یک ارائه مبارزه‌ای تماشایی برابر «ایوب باسل» از مغرب در ۲ راند به برتری رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت. 
 
بدین ترتیب تیم ملی ایران با ۱۳ مدال، شامل ۵ طلا، چهار نقره و چهار برنز به کار خود در این مسابقات پایان داد. 
 
ناهید کیانی، حسین لطفی، امیرمحمد بخشی، علیرضا نادعلیان و علی احمدی ۵ مدال طلا، غزل سلطانی، زینب اسماعیلی، اکرم خدابنده و سیده نرگس میرنوراللهی ۴ نشان نقره، مهدی حاج موسایی، مهران برخورداری، محمدصادق دهقانی و نسترن، ولی زاده هم ۴ مدال برنز برای تیم ملی تکواندو کسب کرده‌اند. تیم ملی آقایان با کسب ۴ طلا و ۳ برنز به عنوان قهرمانی بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی قونیه رسید.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi