شناسه خبر : 92251
شنبه 22 مرداد 1401 , 09:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید همدانی کیست؟

دکتر محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس و معاون اقتصادی رئیس جمهور، در یادداشتی، با نکوداشت یاد سردار شهید حسین همدانی، از افتخارات و مجاهدت‌های آن فرمانده سرافراز یاد کرد.
 
شهید همدانی کیست؟

 در یادداشت محسن رضایی آمده است:
شهید همدانی کیست؟
سردار شهید حسین همدانی از مبارزین و قهرمانان کمتر شناخته شده‌ای است که خالصانه در عرصه‌های گوناگون، انجام وظیفه کرد و بشدت، شهرت گریز بود.
با تکریم و نکوداشت یاد او، تنها به گوشه‌ای از خدمات این قهرمان بزرگ، اشاره می‌کنم:
الف: شهید همدانی از جمله جوانان مؤمن و انقلابی بود که مبارزه با استبداد را با مبارزه علیه رژیم ستمشاهی، آغاز و در مجاهدات و پیروزی ملت ایران نقش موثری ایفا نمود.
ب: او پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در عملیات آزادسازی سنندج و بخش‌هایی از کردستان از دست ضد انقلاب، افتخار آفرید.
ج: شهید همدانی در دوران دفاع مقدس، در تأسیس و فرماندهی سه لشکر، ایفای نقش نمود:
۱. در تأسیس تیپ ۲۷ حضرت رسول (ص) در کنار شهیدان همت و شهبازی به سردار بزرگ سپاه اسلام احمد متوسلیان کمک کرد.
۲. در فرماندهی لشکر قدس گیلان و هدایت آن در عملیات‌های دفاع مقدس افتخار آفرید.
۳. در تشکیل تیپ انصارالحسین (ع) همدان و فرماندهی آن نقش اساسی داشت.
د: سردار شهید حسین همدانی با کمک سایر فرماندهان لشکرها در تنگه مرصاد، راه را بر منافقین بست و از ورود آنان به کرمانشاه ممانعت نمود.
پس از دفاع مقدس
او پس از سال‌ها مجاهدت در مبارزه با استبداد و رژیم بعثی عراق، هرگز زندگی آرام را بر مجاهدت در راه خدا ترجیح نداد.
۱- او یکی از یاران و همراهان مؤثر فرماندهی سپاه در سازماندهی نوین وتوسعه سپاه پاسداران بود.
۲- از تجربه حضور متواضعانه‌اش در عرصه‌های گوناگونِ مردمی و از عشقی که به آحاد جامعه داشت در مدیریت فتنه ۸۸ بخوبی بهره گرفت و با دست مردم و حتی با همراه کردن افرادی از معترضین، با تدبیری ستودنی، از بروز فجایع بزرگی جلوگیری کرد.
۳: همدانی در کنار قهرمانِ پرآوازه جهان اسلام شهید سلیمانی، در دفاع ازحرم و در انهدام داعش در سوریه و عراق، نقش‌آفرین بود.
بی‌تردید نام سردار همدانی در زمره قهرمانان آزادسازی سرزمینهای اسلامی و مبارزه با استبداد، با کارنامه‌ای سرشار از مجاهدت و افتخار در دفاع از ایران، عراق، سوریه و لبنان و نیز شکستن محاصره مردم مظلوم سنندج و مریوان و … در تاریخ، جاودانه خواهد ماند. او از نمونه‌های روشن خدمت بدون منت بود که از هیچ ماموریتی پا عقب نکشید و یا استعفا نداد.
اما دلیل اهانت به این قهرمان ملی در شرایط حساس فعلی چیست؟
ان‌شاءلله درفرصتی، مشروحاً به آن خواهم پرداخت لیکن ذکر اجمالیِ یک نکته لازم است و آن اینکه:
طراحان مکتوب اخیر، سناریوی تکراری و مایوسانه ای را برای جلوگیری از تحولی جدید در مسیر تحقق اهداف ملت ایران، طراحی کرده و در پی آنند که با سنگ اندازی در میدان مبارزه اصلی، ملت و نظام و دولت ما را از فرصت جهش‌های بزرگ، بازداشته و در اوج محاصره اقتصادی و در بحبوحه مذاکرات برجام، ملت را از همراهی با دولت مردمی باز دارند. امروزه تنها یک میدان اصلی و رو به جلو در مسیر تعالی و پیشرفت ایران بیشتر وجود ندارد و آنهم یک قیام و جهش اقتصادی با وحدت ملی پیرامون رهنمودها و اوامر رهبری حکیم انقلاب اسلامی و پرهیز از خط و نشان کشیدن وحاشیه سازی های بی‌حاصل است.
محسن رضایی
۲۱ مرداد ۱۴۰۱
انتهای پیام/

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi