شناسه خبر : 92304
دوشنبه 24 مرداد 1401 , 13:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اربعین حسینی موقعیت مناسبی برای مقابله با جنگ نرم دشمن

فاش نیوز- استاندار ایلام در نشست ستاد اربعین حسینی مستقر در فرمانداری شهرستان چرداول گفت: اربعین یک حرکت سیاسی فرهنگی از جهان اسلام و بهترین موقعیت برای مقابله با جنگ نرم دشمن است و باید از آن در راستای اهداف عالیه نظام و ترسیم  درست اربعین حسینی  استفاده کرد.

 حسن بهرام نیا ترسیم زیبای ورودی شهر شباب به عنوان یک حرکت معنوی، فرهنگی و سیاسی، را نمایانگر نمایش اقتدار نیروهای حسینی  و به نوعی مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و افزود: این قیام معنوی تنها به مسلمانان مربوط نمی‌شود  بلکه همه از آن به عنوان یک قیام تاریخی، فرهنگی و زنده برای همیشه یاد می ‌کنند.

استاندار ایلام با بیان اینکه، حضور مسافران و زوار کربلا در مراسم اربعین حسینی سال به سال پرشورتر می شود لازم است دست اندرکاران  و مدیران شهرستان خصوصا" شخص فرماندار طوری برنامه ریزی کنند تا با ایجاد اسکان موقت، دایر نمودن مواکب، احداث اقامتگاه ، ساخت سرویس‌های بهداشتی در طول مسیر و برچیدن موانع و آلونک ها در مسیر تردد زوار و تزیین نمودن فضای معنوی و فرهنگی ورودی شهر کرامت معنوی اربعین حسینی را به رخ جهانیان بکشند.

دکتر بهرام نیا اظهار داشت: پیروی از سیدالشهدا(ع) و سایر ائمه اطهار(ع) مایه عزت و افتخار برای مسلمانان است و آثار و برکات متعدد نهضت عاشورا نیز در تمام عرصه ها برای همه ی دست اندرکاران مورد توجه است .
وی از اربعین حسینی به عنوانن نماد عزت اسلامی یاد کرد و گفت: امیدواریم به برکت خون امام حسین(ع) و عزتی که حضرت سیدالشهداء  به ما بخشیده است، بتوانیم اربعینی زیبا ودر شان مردم خوب کشورمان برگزار کنیم.

استاندار ایلام با توصیه به عوامل اجرایی ستاد اربعین،، تاکید کرد: از ابتدا تا انتهای برنامه اربعین، امنیت لازم برقرار شود و مسئولان از موضوع تأمین امنیت مرحله برگشت زائران اربعین حسینی، غافل نشوند و با آغوش باز از زوار پذیرایی نمایند.

حسن بهرام نیا با بیان اینکه،مدیریت اجرایی استان،عوامل امنیتی و فرماندهان نطامی و انتظامی ایلام به خوبی در راستای تأمین امنیت این مراسم بزرگ و معنوی در آمادگی کامل به سر میبرند افزود: همه شرایط برای برگزاری این مراسم توسط  اعضای ستاد اربعین فراهم شده و جای هیچگونه نگرانی نیست.

وی گفت: ما باید مراقب باشیم و اجازه ندهیم تا از هرگونه غفلت در برگشت زائران حسینی سوء استفاده کنند لذا باید همه مسئولان همان ‌گونه که برای مرحله رفت زائران و امنیت آن برنامه ‌ریزی کرده اند برای مرحله برگشت نیز برنامه ‌ریزی لازم را  نیزداشته باشند.

استاندار ایلام تصریح کرد: در خصوص موضوع تصادفات احتمالی هم باید پلیس‌راه همه تمهیدات لازم را برای ایجاد امنیت در جاده‌ های استان در هنگام عزیمت و یا برگشت زائران فراهم کند.

وی از رسانه های استان به عنوان بازوان پرتوان ستاد اربعین حسینی یاد کرد و گفت: فرمانداران و مدیران مکلفند در این حرکت حسینی از وجود خبرنگاران برای پوشش خبری به نحو شایسته استفاده تا اخبار مربوط به برگزاری اربعین حسینی بروز رسانی شود.  


حمیدرضا مرادی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi