شناسه خبر : 92334
دوشنبه 24 مرداد 1401 , 08:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تفاهم‌نامه بنیاد شهید با سازمان انرژی اتمی

یک صد و نود و ششمین نشست شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران یکشنبه 23 مرداد ماه با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن شهید شهریاری سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد.
 
تفاهم‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران با سازمان انرژی اتمی/سازمان انرژی اتمی از شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد و ایثارگر حمایت می‌کند

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه برگزاری نشست شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران درباره همکاری‌های مشترک با سازمان انرژی اتمی، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای شرکت‌های محدودی است اما در حال راه‌اندازی خانه صنایع خلاق و برج فناوری ایثارگران هستیم. خوشبختانه اکنون تعداد زیادی از ایثارگران در حوزه‌های فناوری و علوم همراه با فنّاوری بالا، اقدامات و کارهای ویژه‌ای انجام داده‌اند و شرکت‌های فوق‌العاده‌ای در این زمینه وجود دارد که از دانش فنی برخوردار هستند اما درعین‌حال این شرکت‌ها نیاز به حمایت دارند.
معاون رئیس جمهور اضافه کرد: با معاونت علمی ریاست جمهوری جلساتی برگزارشده و به چارچوب کلی دست‌یافته‌ایم که مقررشده تا تفاهم‌نامه‌ای با این معاونت به امضا برسد که بر اساس آن، زیرساخت‌ها از سوی ما فراهم‌شده و شرکت‌ها تجمیع می‌شود و معاونت علمی ریاست جمهوری نیز حمایت‌هایی که از شرکت‌های دانش‌بنیان را انجام می‌دهند در اختیار شرکت‌های زیر پوشش بنیاد قرار خواهد داد.
وی ادامه داد:‌ بخشی از تکنولوژی‌های این شرکت‌ها در حوزه علوم هسته‌ای است و با توجه به اینکه سازمان انرژی اتمی اقدامات جدی در این حوزه انجام داده و می‌دهد؛ نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک اقدام شد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: البته باید در نظر داشت بخش‌های کشاورزی، آبزی‌پروری، علوم بهزیستی، توان‌بخشی، طب فیزیکی، تجهیزات پزشکی، دارو و ... حوزه‌هایی جدی محسوب می‌شوند که هم بنیاد و هم ایثارگران عزیز در این حوزه‌ها در حال فعالیت هستند و خوشبختانه در قالب تفاهم‌نامه منعقدشده میان بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان انرژی اتمی، مقرر شد تا این سازمان به‌صورت ویژه از شرکت‌های ما حمایت کند.
 
پیشرفت‌های علمی و فناوری باید در خدمت جامعه و اقتصاد باشد
مهندس محمد اسلامی نیز در حاشیه برگزاری این نشست درباره تفاهم‌نامه مشترک میان سازمان انرژی اتمی و بنیاد شهید و امور ایثارگران و نحوه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد و ایثارگر مرتبط با حوزه هسته‌ای و تجاری‌سازی ایده‌ها و محصولات این شرکت‌ها اظهار کرد: موضوع حائز اهمیت این است که پیشرفت‌های علمی و فناوری بتواند در خدمت جامعه، اقتصاد کشور و توسعه اجتماعی قرار گیرد. بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای تنوعی از ظرفیت‌هاست و جامعه بزرگ ایثارگران با نخبگان مشغول نقش‌آفرینی هستند.
وی توضیح داد:‌ شرکت‌های دانش‌بنیان که یا تحت مالکیت بنیاد بوده و یا شبکه وابسته در حوزه ایثارگران محسوب می‌شوند، به‌طور طبیعی می‌توانند در سرفصل‌هایی که سازمان انرژی اتمی فعالیت می‌کند، نقش‌آفرین باشند.
معاون رئیس جمهور افزود: در پژوهشگاه و مراکز تحقیقاتی سازمان؛ روالی را دنبال می‌کنیم که بر اساس آن تحقیقات نتیجه گرا پیگیری شود؛ بنابراین پژوهشی که مسئله محور بوده و تحقیقاتی که نتیجه گرا باشد، حتماً به سمت تجاری‌سازی حرکت می‌کند و در این زمینه سازوکار آن را در سازمان به‌صورت عملیاتی دنبال می‌کنیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: فرصت ایجادشده در سایه تفاهم‌نامه امضاشده میان سازمان انرژی اتمی با بنیاد شهید و امور ایثارگران و تعامل با مراکز وابسته این بنیاد برای ما فرصت مغتنمی است و این شرایط را برای ما تعریف کرده که منسجم‌تر و با برنامه‌ریزی دقیق‌تر بتوانیم این موارد را دنبال کنیم و تأثیرات اجرایی برخی از دستاوردهای خود را زودتر مشاهده کرده و نتیجه‌گیری کنیم.
مهندس اسلامی گفت: ‌ به‌ویژه در بخش توان‌بخشی و بهداشت و درمان که دامنه وسیعی را شامل می‌شود، قرار است اقدامات کلینیکال انجام دهیم که در مقابل بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند با سرویس و امکاناتی که در اختیار دارد به روند اجرایی این امور و جریان توسعه تحقیقات ما سرعت دهد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi