شناسه خبر : 92343
دوشنبه 24 مرداد 1401 , 10:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سامانه جامع شناسایی نیاز ایثارگران ایجاد می‌شود

قاضی‌زاده هاشمی گفت: برای ساماندهی در ابعاد مختلف و شناسایی نیاز‌های ایثارگران سامانه جامعی باید تشکیل شود تا همه دستگاه‌ها از آن بهره‌برداری کنند.

 

تشکیل سامانه جامع برای شناسایی نیاز ایثارگران هفدهمین نشست شورای هماهنگی و نظارت فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت  در سالن جلسات حوزه ریاست بنیاد برگزار شد.

قاضی‌زاده هاشمی در این نشست به بیان نکاتی در خصوص برنامه‌های شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت و بر همکاری همه دستگاه‌ها برای تعامل با این شورا تأکید کرد.

معاون رئیس جمهور در این نشست اظهار داشت: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت امری عمومی است و هماهنگی بین دستگاه‌ها برای ساماندهی امور ایثارگران اهمیت دارد و باید سیاست‌هایی اتخاذ شود که پویایی و مشارکت بین همه دستگاه‌ها وجود داشته باشد.

وی بر ضرورت ایجاد سامانه جامع ایثارگران تأکید کرد و گفت: برای ساماندهی در ابعاد مختلف و شناسایی نیاز‌های ایثارگران سامانه جامعی باید تشکیل شود تا همه دستگاه‌ها از آن بهره‌برداری کنند و شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند با ایجاد این سامانه فعالیت دستگاه‌ها را در یک جهت هدایت کند و مجموعه ریز فعالیت‌ها به اتفاق بزرگ در کشور منجر شود و این موضوع دستگاهی است و اعتبار آن داخل دستگاه‌ها و برای برنامه‌های همان دستگاه‌ها باید هزینه شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی و نظارت فرهنگ ایثار و شهادت به منظور فراهم کردن بستری برای بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف شکل گرفته است تا فعالیت‌های منسجم و نظام‌مندی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شکل گیرد.

کامیار ثقفی، دستیار ویژه و قائم مقام در امور جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه به بیان نکاتی در خصوص وظایف شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت.

نمایندگان و مسئولان شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در این نشست به بیان پیشنهاداتی در خصوص برنامه‌های شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، مصوبات پیشنهادی و دستورالعمل اجرایی بند (ل) تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ پرداختند و نظرات خود را مطرح کردند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi