شناسه خبر : 92346
دوشنبه 24 مرداد 1401 , 10:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشست خبری معاون توسعۀ منابع مدیریت و برنامه ریزی بنیادشهید با اصحاب رسانه

امسال مستمری والدین شهدا از ۳میلیون و سیصد هزار تومان به ۵میلیون و ششصد هزارتومان افزایش یافته است. درحالی که نگاه جامعه به جامعه هدف این است که فکرمی کنند چه امکاناتی در خدمت این خانواده ها قرار گرفته است و این درحالی است که سازمان تنها ۵ میلیون تومان به آنها پرداخت می کند....

فاش نیوز - در نشست خبری معاونت توسعه و مدیریت برنامه ریزی بنیادشهید و امور ایثارگران که با حضور اصحاب رسانه در هتل هویزه تهران برگزار گردید، از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت تقدیر به عمل آمد.


به گزارش خبرنگار ما، نشست خبری معاونت توسعه و مدیریت برنامه ریزی بنیادشهید و امور ایثارگران روز دوشنبه با حضور اصحاب رسانه در هتل هویزه تهران برگزار و در پایان از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت تقدیر به عمل آمد.

طاهر موهبتی در ابتدای این نشست ضمن گلایه از اجرایی نشدن قانون جامع ایثارگری گفت: 10 سال از تصویب قانون خدمات رسانی به ایثارگران می گذرد اما تاکنون بخش قابل توجهی از آن به دلیل کمبود اعتبار و همکاری نکردن دستگاه های دولتی اجرایی نشده و یا ناقص اجرا شده است.  

وی سپس ضمن اشاره به بودجه بنیادشهید گفت: بودجه ما از 31هزار به 70هزار میلیارد تومان افزایش داشته که البته بدهی های ما هم بیشتر شده که یکی از این بدهی ها مبلغ حدود 16هزار میلیارد تومان است.
وی در ادامه متذکر شد: صرف اینکه بودجه ای برای یک نهاد تصویب شود کافی نیست؛ بلکه رکن اصلی تخصیص و واریز اعتبارات تصویب شده به حساب ارگان ها ملاک است.

معاون توسعه منابع و برنامه ریزی بنیادشهید همچنین ضمن بیان شفاف این موضوع که سکوت کردن دربرابر مشکلات ایثارگران ظلم است و کم کاری ها به نام بنیادشهید تمام می شود، تصریح کرد:  ما هر ماه 48 هزار میلیارد تومان به خاطر کم کردن ماهی 600 هزارتومان از حقوق ها، کسری بودجه پیدا می کنیم که این کسری را از کجا باید جور کنیم؟ این کسری ها موجب می شود که در بخش های دیگر مانند درمان، نارضایتی ایجاد شود.

موهبتی همچنین با اشاره به حق پرستاری جانبازان 70 درصد نیز گفت: حق پرستاری هم آنقدر که باید باشد نیست و ما فقط به 66هزار نفر حق پرستاری می دهیم که مبلغ آن معادل کمترین حقوق مصوب قانون کار است و تا به امروز که 5 ماه از سال گذشته و قانون کار 75 درصد افزایش حقوق پیدا کرده، حق پرستاری هنوز تغییری نکرده است. همچنین 70درصد والدین شهدا بالای 80سال سن و 81درصد بالای 60 سال دارند که قاعدتا نیازهایشان بیشتر از قبل است و این موضوع درمورد همسران جانبازان هم صدق می کند.

وی در ادامه با ارائه آمار جانبازان معسر فاقد شغل نیز گفت: 105 هزار جانباز معسر فاقد شغل شامل کمک هزینه 3میلیون و 600 هزار تومانی هستند که 28هزار نفر حدودا رزرو هستند و این درحالی است که ما جانبازانی داریم که در دهک اول و دوم جامعه قرار دارند که در این شرایط اقتصادی بیش از 3 میلیون تومان نمی توانیم حقوق بدهیم و یا اینکه با افزایش حقوق امسال مستمری والدین شهدا از 3میلیون و سیصد هزار تومان به 5میلیون و ششصد هزارتومان افزایش یافته است. درحالی که نگاه جامعه به جامعه هدف این است که فکرمی کنند چه امکاناتی در خدمت این خانواده ها قرار گرفته است و این درحالی است که سازمان تنها 5 میلیون تومان به آنها پرداخت می کند.

معاون توسعه منابع بنیادشهید باز هم تاکید کرد: وقتی سن افراد بالا می رود 50 درصد این حقوق هزینه درمان می شود که این در مورد جانبازان 70 درصد و والدین شهدا بیشتر و متفاوت تر هم هست. از سویی به گفته قانون 100درصد هزینه درمان جامعه هدف باید پرداخت شود. پس یا قانون ایراد دارد که باید اصلاح شود؛ چرا که در بسیاری از این سال ها شاهد نارضایتی ایثارگران از این وضعیت هستیم.

گفتنی است درپایان این نشست خبری، به مناسبت روز خبرنگار از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت تقدیر به عمل آمد.

صنوبر محمدی

اینستاگرام
این که یک نفر از رجال بنیاد شهید با خبرنگاران نشستی داشته و در باره موضوعات مختلف از جمله : حقوق جانبازان معسر حق پرستاری جانبازان درمان و قانون جامع و..... صحبت کرده اند
را به فال نیک می گیریم
و این را مرهون روز خبرنگار می دانیم
خدا پدر کسی که این روز را به نام خبرنگار اعلام کرد
بیامرزد
سلام دوست عزیز : مگه جلسه گذاشتن‌ و از مشکلات گفتن برای خانواده ایثارگران‌ نون وآب میشه ؟؟؟؟؟
حالا بیاین هر روز با خبرنگاران جلسه بزارن‌ چه سود ؟؟
فقط تنها خروجی این جلسات پر شدن وقت مسؤلین و بدبین کردن مردم عادی علیه خانواده شهدا و ایثارگران می‌شود که فکر میکنن ایثارگران مملکت را خوردن و ۰۰۰۰
بخدا هر روز دعا میکنیم که حداقل با این وضعیت بد اقتصادی پامون به دکترها باز نشه اما دعاهامون هم مستجاب نمیشه‌ و هر روز به دکترایم والله کمر شکن شدیم کمرشکن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi