شناسه خبر : 92396
سه شنبه 25 مرداد 1401 , 11:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گذری بر زندگی شهید «احمد سهرابی»

«احمد سهرابی» متولد سال ۱۳۴۰ در شهرستان بیجار، ۲۸ بهمن‌ سال ۱۳۶۴ در درگیری با قاچاقچیان مسلح به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

گذری بر زندگی شهید «احمد سهرابی» شهید «احمد سهرابی» سال ۱۳۴۰ در شهرستان «بیجار» در خانواده‌ای متدین و مذهبی متولد شد. وی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مشغول تحصیل بود و در نهضت انقلاب اسلامی همچون همسالان خود در تظاهرات و راهپیمایی‌ها علیه رژیم طاغوت شرکت می‌کرد.

احمد در پی علاقه وافری که به نظام ارتش جمهوری اسلامی داشت، در آزمون ورودی آموزشگاه افسری ژاندارمری شرکت کرد که پس از قبولی دوره فوق را با موفقیت به پایان رساند و داوطلبانه به استان محروم سیتان و بلوچستان رفت تا بتواند خدمت بیشتری در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اشرار ضدانقلاب سر سپرده به استکبار جهانی انجام دهد.

وی در آن منطقه با داشتن سمت‌هایی چون فرماندهی پاسگاه مرزی بیگدک، فرماندهی گروهان پیشین و در نهایت فرماندهی گروهان قرارگاه ژاندارمری جکیکور، هنگام گشت‌زنی در منطقه «عیران» چابهار در درگیری با قاچاقچیان مسلح و سوداگران آمریکایی جهان‌خوار و خون‌آشام و نوکران ابر جنایتکاران شرق و غرب، به‌همراه ۱۰ تن از همرزمان دلاور با وفایش در تاریخ ۲۸ بهمن‌ سال ۱۳۶۴ به درجه رفیع شهادت نائل آمد و با نثار خون خود، به دیدار معبودش شتافت و پیکر مطهرش در گلزار مطهر شهدای شهر بیجار به خاک سپرده شد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi