شناسه خبر : 92428
چهارشنبه 26 مرداد 1401 , 14:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آزادگان ذخیره ارزشمند کشور هستند

مراسم تجلیل از نمایندگان آزاده قوه مقننه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد...

فاش نیوز- مراسم تجلیل از نمایندگان آزاده قوه مقننه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز همزمان با سالروز ۲۶مرداد و ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی به وطن محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی طی مراسمی از نمایندگان آزادی و کارکنان مجلس شورای اسلامی با اهدا لوح یادبود تجلیل کرد.

  بر اساس این گزارش رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور، با قدردانی از صبر و استقامت آزادگان سرافراز ایران اسلامی خاطرنشان کرد: جمعیت آزادگان و خانواده های صبوران آن ذخیره های ارزشمند کشور هستند که آرامش آسایش بهترین سال‌های عمر خود را فدای حفظ ایران اسلامی و امنیت مردم کردند ایران تا همیشه قدردان آزادگان سرافراز خواهد بود.

سید احمد آوایی، محمدرضا احمدی، حجت الله فیروزی، سیدناصر حسین پور و حسن نوروزی نمایندگان آزاده‌ای بودند که از آن‌ها تجلیل شد، همچنین از احمد هاشم زاده و مجید ضیغمی از کارکنان آزاده مجلس نیز تجلیل شد.

حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده آزاده مجلس شورای اسلامی با تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار داشت: بنده به عنوان کوچکترین آزاده از سال ۵۹ تا ۶۹ در بند اسارت رژیم بعث عراق بودم، اما در دوران اسارت چیزی جز صلابت و رشادت فرزندان این مرز و بوم ندیدم.

وی افزود: از سن یازده سالگی در حوزه علمیه بودم اما همه حوزه علمیه یک طرف و دوران ده ساله اسارت در کنار رزمندگان دفاع مقدس یک طرف دیگر است. چرا که از آنها درس ادب، محبت و دیانت آموختم و آزادگان انسان های بی ادعایی هستند که سختی های دوران اسارت را پشت سر گذاشته اند.

نماینده آزاده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اردوگاهی که دوران اسارت را می گذراندیم در ابتدا فقط ۱۰ نفر قرائت قران آن هم با غلط را بلد بودند اما بعد از پایان دوران اسارت حدود ۴۰۰ قاری قرآن و نهج البلاغه داشتیم. همچنین اصول فقه، جواهر البلاِغه، نهج البلاغه و تفسیر قرآن از جمله محورهایی بود که در این اردوگاه مورد توجه بود و آنجا تبدیل به یک مرکز دانشگاهی شده بود که از اذان صبح تا پاسی از شب ادامه داشت.

نماینده ایثارگر رباط کریم و بهارستان در مجلس یازدهم با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی در روز ۲۶ مرداد یادآور شد: آزادگان سرافراز هنگامی که به میهن اسلامی بازگشتند همچنان تعهد، خلوص و شور و شوق دوران اسارت را به همراه خود داشتند. هرچند که ممکن است در برخی مواقع ممکن بود به آنها کم توجهی شود اما با تلاش و کوشش زاید الوصفی توانستند مسئولیت هایی را بر عهده بگیرند و من هم به عنوان کمترین آنها توانستم نماینده مجلس شورای اسلامی شوم.

رییس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی متذکر شد: انتظار می رود که صدا و سیما، مراکز فرهنگی و اجرایی در شرایط فعلی از فرهنگ غنی ایثار و شهادت به نحو احسن استفاده کرده و دولتمردان دلسوز و متعهد آینده را به بهترین نحو تربیت کند. همچنین دولت از این افراد دلسوز و فرزندان آنها بایستی به نحو شایسته ای استفاده کند چرا که اینها بقایای شمشیر و در خدمت نظام هستند.
پایان

* معرفی

اینستاگرام
جمله تعارف گونه که"آزادگان ذخیره ارزشمند کشور هستند!!!
مثل همون تعارفی است که مسئولین همه ادوار با جمله زیبای امام(ره) که(واقعاً به آن اعتقاد داشت) که فرمودند:
"عشایرذخایر انقلابند"
داشتند./. چون بعداز دفاع مقدس و رحلت امام(ره) زندگی عشایر دیگر به حال خود رها شدند./.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi