شناسه خبر : 92432
چهارشنبه 26 مرداد 1401 , 16:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قوانین خدمات‌رسانی به ایثارگران شامل آزادگان نیز می شود

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ارتقای معیشت ایثارگران از دستگاه‌های اجرایی خواست ردیف‌های استخدامی خود را برای برگزاری دومین آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد اعلام کنند.

قوانین خدمات‌رسانی به ایثارگران شامل آزادگان نیز می‌شود

محمود پاکدل در گفت‌وگو با رادیو فرهنگ با تبریک روز 26 مرداد، سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی گفت: قوانینی که در حوزه ایثارگران به تصویب رسیده است شامل خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان است و بسیاری از این قوانین شامل اموری مانند استخدام، تأمین مسکن و اشتغال آزادگان و فرزندان آن‌ها می‌شود.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای سیاست‌های سند تحول دولت سند ارتقای معیشت ایثارگران را در دست اقدام دارد. امسال با کمک مجلس و دولت در حوزه کمک‌معیشت و مستمری والدین معظم شهدا افزایش 60 درصدی رخ داد که اگرچه این مبلغ ناچیز است اما برای شروع ارتقای معیشت این عزیزان گام خوبی است و پیگیر هستیم که این روند در دولت سیزدهم تداوم داشته باشد تا عدد معقولی برای معیشت ایثارگران اختصاص یابد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به افزایش حدود 57 درصدی حداقل دستمزد در قانون کار، گفت: با توجه به این افزایش حق پرستاری برای 120 هزار نفر از آزادگان، جانبازان و والدین معظم شهدا را در دستور کار داشتیم که به دلیل عدم تأمین بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه تاکنون این افزایش اجرا نشده و امیدواریم با کمک این سازمان این موضوع هر چه سریع‌تر حل شود تا بیش از این شرمنده این عزیزان نباشیم.

پاکدل با بیان اینکه تبدیل وضعیت ایثارگران در این دولت به ویژه توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و مجلس شورای اسلامی پیگیری شده است، افزود: با همکاری خوب سازمان امور اداری و استخدامی حدود 90 هزار نفر از ایثارگران تبدیل وضعیت شدند ولی این میزان انتظار ما را تأمین نمی‌کند و شرکت‌های تابعه وزارتخانه با توجه به تمدید این قانون باید در این زمینه حرکت جهادی کنند.

وی در پایان در مورد استخدام فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد گفت: مطابق قانون برنامه ششم توسعه نخستین آزمون استخدامی این عزیزان برگزار شد و سازمان امور اداری و استخدامی برای دومین آزمون به دستگاه‌ها اعلام کرده که ردیف‌های مورد نیاز خود را برای استخدام این عزیزان اعلام کنند و از همه دستگاه‌ها درخواست می‌کنیم به مناسبت 26 مرداد هرچه زودتر به این درخواست پاسخ مثبت داده و ردیف‌های استخدامی را اعلام کنند.

منبع: خبرگزاری آریا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi