شناسه خبر : 92449
پنجشنبه 10 شهريور 1401 , 10:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به یاد حاج محب فارسی

تنبیه انقلابی منافقین در اولین روز تبادل اسرا

به یاد سردار شهید حاج محب فارسی که منادی اتحاد و وحدت در مقابل دشمن و نفوذ منافقین و راهبر ما در طول اسارت بود

فاش نیوز - به یاد سردار شهید حاج محب فارسی که منادی اتحاد و وحدت در مقابل دشمن و نفوذ منافقین و راهبر ما در طول اسارت بود


تنبیه انقلابی منافقین در اولین روز شروع تبادل اسرا 26 مردادماه 1369

 معمولا با رفقای جنگ نه تنها در برابر یک دشمن صف آرایی می کردیم، بلکه یکی از نعمت های اسارت ما در عراق، همین همنشینی با رزمندگان لشکرهای مختلف بود، به قولی شلاق های بعثی ها رو با هم نوش جان می کردیم. در اولین روز شروع تبادل اسرا یعنی 26 مرداد سال 69 اعدام انقلابی منافقین رو در دستور کار و اجرایی کردیم البته جون سالم در بردند با بریدن گوش ها و دریدن شکم ها و ضرب و شتم آنها توسط کل اسرا. در این بین بعثی ها وارد عمل شدند و جهت کنترل اوضاع شروع کردند به تیراندازی، و یکی از بجه های تهران بنام حسین پیراینده بعد از شش سال اسارت به شهادت رسید.

 وضعیت بدتر شد، اردوگاه از همان روز دست خودمون افتاد، بعثی ها به دنبال مصالحه بودند، و بزرگان ما از جمله سردار شهید حاج محب فارسی، حجت الاسلام حاج آقا بزار از اهواز، حاج محمود دولابی از تهران، حاج ابراهیم حیدری از لشکر ثارالله، حاج غلامعلی نوری از لشکر ثارالله و ... به آنان گفتند از امروز تا روز تبادل اردوگاه باید دست خود بجه ها باشد و البته باید پیکر این شهید هم با خودمان تبادل شود، (هیچ گاه شکنجه های قرون وسطایی بعثی ها رو فراموش نمی کنم )، دیگه از اون روز به بعد، نماز جماعت بر پا می شد، تا اینکه دشمن تصمیم گرفت، سه نفر اصلی از گروه بالا رو از بجه ها جدا کند، و موفق هم شد، به بهانه مذاکره در مورد نحوه تبادل اون سه عزیز رو از ما جدا کردند.

سه شب و سه روز اعتراض و اعتصاب غذا...


نوبت اردوگاه ما برای تبادل رسیده بود، اما همه اردوگاه (بیش از هشت هزار نفر ) فقط آزادی بزرگان رو فریاد می زدند.

ما اعلام کردیم بدون حاج محب و حاج بزاز و حاج غلامعلی به ایران نخواهیم رفت (هدفشون این بود که افراد با نفوذ و کاریزماتیک را که مقبولیت خوبی بین نیروهای انقلاب داشتند و از طرفی هم می دانستند، حاج محب یکی از فرماندهان و حاج بزاز یکی از روحانیون هست و حاج غلامعلی را هم که کم بر سرشان داد نکشیده بود، برای گرفتن امتیازات بیشتر و فشار بر ایران، در عراق نگهداری کنند که اگر یادتون باشه، تعدادی از آزادگان بعد از دو، سه سال بعد از تبادل بازگشتند.

که بالاخره دشمن بعثی مغلوب اراده بچه ها شد و حاجی های ما با سلام و صلوات وارد اردوگاه شدند و فردای آن روز هم سوار بر اتوبوس ها و روانه مرز خسروی و... و ما آخرین اردوگاه بودیم که تبادل شدیم، یعنی حدوداً یک ماه بعد از 26 مردادماه .
یادش بخیر...

* علیرضا ضابطی سیستان

 

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی،شهید حاج محب فارسی


 

اینستاگرام
هر چه خاطره از آزادگان بیان می شود به جز زیبایی نیست اون هم اسارت دشمن بعثی.
یعنی آدم تو دل دشمن باشه حرف بزنه جیگر میخواد . یعنی هرچی حرف بزنی جوابت باتوم و شلاق باشه . ما که آزاده نبودیم ولی گفتنش راحته که چقدر جیگر داشتند که باهر سختی و مرارت عبادت می کردند نماز می خواندند عزاداری می کردند و این کار تو شهر خودت خیلی راحته ولی اردوگاه دشمن حرفش چیز دیگه ای است . باید اونجا باشی تا بفهمی .این چیزایی که تو فیلم ها میبینی فقط فیلمه ، موضوع دل و جیگر داشتنه اونم دل شیر. این شجاعت مسلمان شیعه عاشق امام حسین(ع) نظیری نداره.
عاشق کربلا بودن یعنی تو دو قدمی کربلا باشی اما نتونی زیارت کنی وای چقدر سخته. این آزاده ها سنبل مقاومت این کشور بودند که تونستن از خودشون یک باوراسطوره ای بسازند.
درود به تمام آزادگان کشورم که با صلابت ، امنیت وطن را پاس داشتند سپاس
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi