شناسه خبر : 92513
یکشنبه 30 مرداد 1401 , 09:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تولید ۵ فیلم سینمایی دفاع مقدس

جعفری از تولید پنج فیلم سینمایی با محوریت دفاع مقدس خبر داد و گفت: مرحله پیش‌تولید فیلم سینمایی «اتاقک گلی» در کرمانشاه آغاز شده است و تلاشمان بر این است که آن را به جشنواره فیلم فجر برسانیم.

«علی‌اصغر جعفری» رئیس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگویی از ساخت پنج فیلم سینمایی با محوریت دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: امسال تولید پنج فیلم سینمایی در دستور کار موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قرار گرفته است که یکی از این آثار به نام «اتاقک گلی» هم‌اکنون در کرمانشاه در مرحله پیش تولید قرار گرفته است که امیدواریم بتوانیم آن را به جشنواره فجر برسانیم.

وی با تاکید براینکه سه فیلم سینمایی دیگر با موضوع دفاع مقدس را در دست نگارش داریم، گفت: تولید یک مستند بلند با موضوع عملیات‌های صورت گرفته دوران دفاع مقدس با همکاری سازمان صداوسیما نیز در دستور کار است همچنین در حوزه‌های مستند و فیلم کوتاه نیز اقدامات خوبی را در دست اقدام داریم.

بهره‌گیری از آثار تجسمی هنرمندان شاخص در موزه دفاع مقدس

رئیس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به دیگر اقدامات هنری این موزه اشاره کرد و با بیان اینکه بهره‌گیری از هنر مورد تاکید موزه قرار دارد، عنوان کرد: به تناسب موضوعاتی که در تالارهای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وجود دارد پیگیر نصب تابلوهای هنرمندان شاخصی هستیم که آثار آن‌ها با مضمون تالارها ارتباط داشته باشد چراکه این موزه یک موزه ملی است و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی زیادی از آن بازدید دارند که توجه به هنر در این زمینه مهم است.

ظرفیت هنرهای تجسمی در بازنمایی افتخارات دفاع مقدس

جعفری با تاکید بر اهمیت هنرهای تجسمی در بازنمایی افتخارات دوران دفاع مقدس گفت: اگر هنرمندان ما با موضوع خرمشهر اثری در حوزه آثار تجسمی و نقاشی خلق کرده باشند بدون شک یکی از بهترین مکان‌هایی که برای عرضه آن می‌توان انتخاب کرد بخشی از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که مربوط به موضوع خرمشهر است؛ در این زمینه اگر آثار مربوط به آزادگان یا مهاجرین جنگ وجود داشته باشد چنین جانمایی‌هایی استفاده از تابلو را برای ما کاربردی‌تر می‌کند.

آثار هنری دفاع مقدس را ضریب خواهیم داد

وی با تاکید براینکه اگر یک تابلو در این موزه به نمایش در آید عموم مردم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند، تصریح کرد: وقتی یک تابلو نقاشی را در یک گالری تجسمی به نمایش در می‌آوریم فقط کسانی آن را خواهند دید که یا هنرمند و یا علاقه‌مند به نقاشی هستند در حالی که ما به‌دنبال ضریب دادن به این آثار هستیم.

آرشیو تولیدات سینمایی در خانه فیلم دفاع مقدس

رئیس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استفاده و بهره‌گیری از آثار تسجمی، خط و نقاشی در تالارهای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه قصد داریم در هر تالار متناسب با محتوای هر موزه از آثار هنرمندان شاخص بیشترین بهره را ببریم، اظهار داشت: خانه فیلم دفاع مقدس بخش عمده فیلم‌های سینمای دفاع مقدس را مورد آرشیو قرار داده است که می‌تواند مورد استفاده و بهره‌برداری پژوهشگران و محققین قرار گیرد. همچنین یکی از مهم‌ترین فیلم‌خانه‌های دفاع مقدس را در این موزه ذخیره کرده‌ایم و آرشیو عکس دفاع مقدس و تولیدات مستند و آثار تجسمی و تابلوهای نقاشی را انجام داده‌ایم.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi