شناسه خبر : 92629
یکشنبه 06 شهريور 1401 , 12:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با پیگیری کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد:

جایگزینی یکی از فرزندان ایثارگران در محل کار پدر

ترویج برنامه های ارزشی کشور در حوزه ایثار و شهادت از دیگر مطالبات مهم جامعه ایثارگران است که مجلس به فراخور مسئولیتی که دارد برای آن تلاش می کند تا...

فاش نیوز - دبیر اول فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در تشریح پاسخ کمیسیون اجتماعی مجلس پیرامون طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (یک)، گفت: براساس نظر کمیسیون اجرای این مصوبه به قوت خود باقی است و براساس آن تنها فرزندان ایثارگران، شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد می توانند جایگزین نیروهای ایثارگری شوند که به هر دلیلی از دستگاه‌ها منفک می‌شوند.

علی اکبر بسطامی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست روز سه‌شنبه کمیسیون، طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (یک) مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی، سیروان، چوار و هلیلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این ماده به نحوه بکارگیری فرزندان شهدا، ایثارگران، جانبازان بالای ۲۵ درصد و آزادگان در دستگاه‌ها اشاره شده بود که اگر نیروهایی از خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان بالای ۲۵ درصد و آزادگان که در دستگاه‌ها فعالیت دارند به هر دلیلی از محل کار خود منفک شوند، فرزندانشان جایگزین آن‌ها خواهند شد.

وی تصریح کرد: دیوان عدالت اداری در این رابطه نظری داده بود که آن را نسخ می کرد. مجددا استفساریه ای در رابطه با اجرای ماده ۴۸ مبنی بر اینکه آیا اجرای آن به قوت خود باقی است یا خیر ارائه شد که در نشست امروز کمیسیون اجتماعی بررسی و پاسخ مجلس به آن این بود که اجرای این ماده به قوت خود باقی است.

عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور خاطرنشان کرد: این یکی از مطالبات اصلی جامعه ایثارگران و فرزندان آن‌ها بود که به دفعات توسط فراکسیون ایثارگران مجلس پیگیری می‌شد و در نهایت در نشست امروز کمیسیون اجتماعی تائید شد و مطالبه جامعه ایثارگران برای بکارگیری فرزندان آن‌ها در دستگاه‌ها محقق شد.

رییس مجمع نمایندگان استان یادآور شد: ترویج برنامه های ارزشی کشور در حوزه ایثار و شهادت از دیگر مطالبات مهم جامعه ایثارگران است که مجلس به فراخور مسئولیتی که دارد برای آن تلاش می کند تا در خصوص قوانین موضوعه کشور، چه در بحث تفسیر یا تصویب قوانین به سمتی سوق داده شود که مطالبات خانواده شهدا و ایثارگران تحقق پیدا کند.

دبیر اول فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: براساس مصوبه مجلس، دستگاه ها مکلف می شوند که آنچه مدنظر قانونگذار بوده است توسط دولت، نهادها و سازمان هایی که به نحوی از بودجه عمومی کشور استفاده می کنند اجرا کنند و برای مستنکفین از اجرای آن برخورد قانونی در نظر گرفته شده است.


| حمیدرضا مرادی

منبع: فاش نیوز
اینستاگرام
فاش نیوز عزیز سلام ودرود فراوان برشما.
خسته نباشید عزیزان.
خداوند بزرگ ومهربان از شما راضی وخشنود باشد.ازاینکه تلاش وزحمت زیادی برای اطلاع رسانی به ایثارگران دارید.

خواهش داریم: گزارش یا یک بررسی در خصوص نحوه ادامه این استفساریه تا تعیین تکلیف نهایی انجام بدهید.
ما میدانیم که استفساریه باید برود صحن علنی مجلس...ولی نمی دانیم چه زمانی باید برود وبه عبارتی چقدر زمان لازم است تا این استفساریه برود صحن علنی برای بررسی ورای گیری.
ازلحاظ قانونی پس از رای گیری برای یک فوریت آن باید ظرف 45روز درکمیسیون اجتماعی تعیین تکلیف میشد ولی متاسفانه بجای 45روز 7ماه طول کشید!!!؟؟

از مجلس انقلابی انتظار بیشتری میرود که این 7ماه زمان برای رفتن به صحن علنی به 7 سال تبدیل نشود.
درود برنمایندگان ایلام درمجلس شورای اسلامی : اول حاج بسطامی دوم خانم فلاحی
که انصافا تلاش مضاعفی برای استان وکشور درحوزه کاریشان می نمایند.
خسته نباشید
جناب آقای بسطامی نماینده محترم همچنان که استحضار دارید در زمان سختی یا همان جنگ کلیه نیروهای نظامی در منطقه حضور داشتند و این ایثارگران اعم عزیزانی که شهید شدند وهم عزیزانی که مجروح شدند وهم کسانی که سالم برگشتند فداکاری کردند امید است مسئولین ونمایندگان بزرگوار نسبت به جذب ویا جایگزینی یک فرد از هر خانواده ایثارگر به جای پدر اقدام نمایند تا افراد بیشتری به نظام و انقلاب مدیون شوند و همه ایثارگران مورد توجه قرار گیرند با سپاس
پس فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد چی؟!چرا فقط خانواده جانبازان بالای بیست و پنج در قانون دیده می شوند؟!بقیه چی ،دشمن هستند
متاسفانه پیگیر همه چیز برای 25 درصد به بالا ! رزمنده باید سرش را بزاره وبمیره چون هیچ متولی را نداره از حق وحقوش دفاع کنه
سلام
شما از این حرفها زیاد زدید و می زنید
آذر سال 94 هم تو کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب کرده بودین که کف جانبازی جانبازان شیمیایی و اعصاب 25درصد میشه. آیا بعد از 10 سال اجرا و عملی شد؟
کمیسیون اجتماعی مجلس در جلسه امروز خود، حداقل درصد جانبازی، جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی را ۲۵ درصد تعیین کرد.
فرج‌الله عارفی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری... با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: امروز طرح ناظر بر تأسیس و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد (غیردولتی) بررسی شد و کلیات آن به تصویب رسید و در نهایت به کارگروه برای انجام اقدامات تخصصی و مشورتی ارجاع شد.

وی ادامه داد: در خصوص طرح خدمات‌رسانی به ایثارگران، بررسی 2 ماده از جلسه گذشته باقی مانده بود و نمایندگان اصلاحاتی در مورد این 2 ماده پیشنهاد دادند که انجام این اصلاحات، به تصویب رسید. طبق یکی از مصوبات کمیسیون اجتماعی، کف درصد جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی 25 درصد تعیین شد و در مصوبه دیگری چند کلمه به ماده مربوط به جانبازان اضافه شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون، نمایندگان عضو در کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده مشخص خواهند شد.
باسلام
دوستان به این وعده ها دلخوش نباشیداین طرح فعلا در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی شده و هنوز در دستور کار نشست علنی قرار نگرفته است
و پس از رای موافق نمایندگان در صحن مجلس و تصویب در نشست علنی مجلس
با این تفسیر ، شورای نگهبان باید آن را تایید تا به قانون تبدیل شود
اگر شورای نگهبان ایرادی بگیرد مجددا به مجلس برگردانده می‌شود
یعنی تا این استفساریه به قانون تبدیل شود ماهها از این استفاده تبلیغاتی خواهند کرد
نزدیک انتخابات مجلس هست از این استفساریه ها زیاد خواهیم دید
سلام ودرود به ایثارگران واقعی آنها که پیرو پدران ایثارگرشان هستند احسنت جناب ناصر خان موقع انتخابات است دیگر اینکه تابحال چرا اینچنین قوانینی نبود نکند خدای ناکرده خودشان از این قوانین سود می‌برند. دوصد گفته چون نیم کردار نیست.
آیا شامل فرزند رزمنده بسیجی با شش ماه حضور در جبهه که بازنشسته شده میشود یا خیر ؟ منظور از ایثارگران تنها آزادگان عزیز میباشد؟
اگر قرار است این لایحه تصویب شود رزمندگان ایثارگران جانبازان خانواده های شهدا را نسبت به یگدیگر بدبین نکنید و آنها را به جان هم نیندازید که خدای نکرده ارزش و کرامت انسانی این عزیزان زیر سوال برود عزیزانی که تصمیم کلان کشور در دست آنها هست باید به بهترین شکل ممکن جهت بکارگیری فرزندان تصمیم درست گرفته شود .
ای کاش قانون تبدیل وضعیت را برای سال های بعد دائمی میکردید نه اینکه یکسال در بودجه تصویب کنید و دیگر تمام. آقایان مسئول ما فرزندان جانباز که سال های آینده طرح داریم را به بهانه نداشتن بودجه تبدیل وضعیت خواهید کرد؟؟ خدا کند که در این تبدیل وضعیتها بین قبلی ها و بعدی ها فرق نگذارید ، کاش به قانونهایتان اعتباری بود ، قانونی که مقطعی باشد به درد نمیخورد و قطعا عدالت را هم زیر سوال میبرد ، نمایندگان به یاد داشته باشید در استخدام طرحی های علومپزشکی در سالهای آینده باید این قانون ادامه پیدا کند اگر دلسوز ایثارگران هستید لطفا پیگیری کنید.
با سلام دروغ ۱۳ رو شنیدید !؟ به افرادی که بعد از پایان ۱۳ فروردین هر سال دروغ میگند چی میگند ؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi