شناسه خبر : 92690
دوشنبه 07 شهريور 1401 , 14:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیگیر اجرای کامل قانون تبدیل وضعیت هستیم

عضو سابق هیئت رییسه مجلس گفت: قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران را به جد پیگیر شده و منتظر اجرای کامل آن در سال جاری هستیم...

فاش نیوز- عضو سابق هیئت رییسه مجلس گفت: به جد پیگیر قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران و منتظر اجرای کامل آن در سال جاری هستیم.

  به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند اجرای قانون تبدیل وضعیت در کشور تصریح کرد: ایثارگران و خانواده های آنان که جان و مال خود را- که بهترین سرمایه آنها است_ تقدیم انقلاب و نظام کرده اند؛ باید بیش از بیش مورد توجه قرار گیرند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات ایثارگری مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: این حداقل کاری بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کنار توجه به نخبگان انجام داده و پیگیر اجرای آنها در حوزه قانون گذاری هستند.
 عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قانونی که برای تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران در نیروهای شرکتی در مجلس شورای اسلامی در نظر گرفتیم، اتمام آن را در سال جاری به جد پیگیر هستیم. مجلس شورای اسلامی در راستای ارزش گذاری به ایثار و فداکاری  عزیزان ایثارگر در سال گذشته، قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران را تصویب و پس از اجرا به دولت ابلاِغ کرد.

  نماینده مردم اهواز در مجلس یازدهم در ادامه سخنان خود با اشاره به دستگاه های دولتی اعم از وازارتحانه ها و سازمان ها که اقدام به اجرایی کردن قانون تبدیل وَضعیت فرزندان ایثارگران در سال جاری کرده اند، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های اصلی برخی از ایثارگران در بعضی از دستگاه ها این است که قانون در آنها اجرا نشده است.

 نکته دیگری که در برخی از وزارتخانه ها اتفاق افتاده، لحاظ کردن مبنای پایه حقوقی است که در نظر گرفتن سنوات در آن منظور نشده است و این باعث شده که حقوق ایثارگران بسیار کم شود. اگرچه در بلندمدت این موضوع به نفع شخص ایثارگر است‌.
 یوسفی عضو سابق هیئت رئیسه مجلس یازدهم متذکر شد: قانون تبدیل وضعیت باید به روز شود و از این جهت توجه به جانبازان، رزمتدگان و ایثارگران مدافع حرم بسیار لازم و ضروری است‌.

 نکته دیگر در مورد قانون فوق العاده مناطق جنگی است که متاسفانه در اجرای آن، حق مناطق جنگی نادیده گرفته شده است. انتظار ما از دولت و ستاد کل این است که به مطالبه بر حق ایثارگران در مناطق مرزی -که در دوران جنگ به طور مستقیم درگیر بودند- به سرعت رسیدگی شود.

*معرفی

اینستاگرام
یکمم پیگیر واگذاری خودرو ها باشین سال داره تموم میشه هنوز هیچ کاری نکردین واقعا متاسفم واسه همچین مسئولینه بی کفایتی که فقط جلوی خبرنگاران حرف زدن و وعده دادن رو بلدن
جناب اقای یوسفی نماینده محترم مجلس در صورتی که مجلس قانونی را تصویب ونظارت بر اجرای ان را به جد داشته باشد و با مجریان خاطی برخورد قاطعانه داشته باشد نیازی به پیگیری وسخنرانی فراوان نمایندگان عزیز نیست زیرا در قانون تبدیل وضع در سال99تصویب شده واکثر ادارات اقدام کردند چرا منابع طبیعی که زیر مجموعه وزارت جهاد است با توجه به جمع اوری مدارک ومصاحبه در سال 1400هنوز نسبت به صدور احکام اقدام نکرده ونمیکند یک بار میگویند بوجه نیست ، یک بار میگویند اقای مسجدی در سازمان برنامه بودجه باید اجازه بده وامضا فرمایند وهزاران دلیل ......لذا از شما نمایندگان محترم میخواهیم خاطیان را شناسایی وبرخورد نماییدتا انشالله با اجرای دقیق مصوبات قانونی مردم وایثارگران عزیز مدیون نظام وانقلاب باشند متشکرم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi