شناسه خبر : 92925
دوشنبه 14 شهريور 1401 , 10:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چندتذکر قانونی برای ایثارگران

صدر - با عرض سلام خدمت جانبازان عزیز. طی اخبار رسیده مبلغ حدا اقل حقوق برای جانبازان ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان توسط مجلس تصوسب شده و همچنین اجرای ماده ۵۱ ق خ ک.توسط دولت پذیرفته شده، قرار است از سال ۱۴۰۰ محاسبه شود اما معوقات از سال ۷۲ تا به این تاریخ تکلیفش روشن نیست.

بحث بعدی ایجاد شفاف سازی و همسانسازی در پرداخت هاست که پیگیری می شود. اما در مورد تعریف احکام حقوقی و آیتم ها طبق قانون خدمات کشوری را باید پیگیر شد.

همچنین در مورد ذخیره مرخصی که حذف شده و سنوات که از تاریخ برقراری حقوق از بنیاد تعیین شده نیز ایراد وارد است چرا که هیچ جای قانون چنین تخصیص هایی را نزده و جانبار از زمان مجروحیت در واقع می بایست برایش محاسبه و پرداخت انجام می شد و عدم مراجعه و برقراری حقوق نباید مانع از کم کردن سنواتش شود.

مورد بعدی قانون مصوب ۷۲ به صراحت بیان کرده که جانباز با در خواست خود می تواند با سن ۶۰ سالگی و یا ۳۰ سال پرداخت حقوق بازنشسته شوند؛ اما در آیین نامه به اشتباه نوشته ۳۰ سال و ۶۰ سال سن که مغایر قانون است.

موضوع بعدی انتقال صندوق بازنشستگی و سابقه هاست که جانبازان می توانند اگر سوابقی دارند به هر صندوقی که یه نفعشان هست انتقال دهند.

متشکرم.

 

اینستاگرام
درد دیگری ازمجموعه دردهای جانبازان
انتقال سوابق بیمه از صندوقی به صندوق دیگر برای جانبازان بسیار مشکل وحتی نشدنی هست.

بنده خودم جانباز وشاغل رسمی دولت هستم
قبل استخدام رسمی 8ماه قراردادی بودم وپرونده بیمه وکد بیمه تامین اجتماعی هم برای این 8ماه خدمت در همین اداره الان که مشغولم هم دارم.
حالا بشنوید از اصل ماجرا:
چندسال پیش پیگیری کردم که این 8ماه به سنوات من اضافه شود ...کلی دوندگی کردم ومبالغی هم ازمن گرفته شدکه به حساب تامین اجتماعی واریز کردم.وعاقبت هم گواهی مربوطه به اداره خودم دادم. ولی بعد چندماه صندوق بازنشستگی کشوری طی نامه رسمی به اداره اعلام نموده که: حق بیمه نامبرده هنگام بازنشستگی ایشان به ماءخذ 22ونیم درصد حقوق ازوی کسر وسپس به عنوان سنوات قابل قبول محاسبه خواهد شد!!!!؟؟
حالا سوال اینجاست: مگر طبق بخشنامه دولت پرداخت حق بیمه جانبازان برعهده ی دولت نیست؟!
اما صندوق بازنشستگی درپاسخ همین سوال من گفتند: این به ما مربوط نیست.ما حق بیمه شمارا می خواهیم حالا هرکسی می خواهد پرداخت نماید.
اداره محل خدمت من هم می گوید بما مربوط نیست. وبااصرار من درجواب نامه صندوق بازنشستگی نوشتند: وفق بخشنامه دولت جانبازان ازپرداخت حق بیمه سنوات معاف هستند...وصندوق بازنشستگی کشوری هم برهمان نظرخودش باقی است ومن هم این وسط دستم به جایی بند نمی شود.!!!
لطفااگر راهنمایی دراین خصوص هست دریغ نفرمایید
با سلام خدمت مسئولین .چرا قانون را به ضرر جانبازان نوشتید اول گفتید تاریخ مجروحیت و اعزام به جبهه الان میگویید تاریخی که سال ۱۳۷۲ بنیاد حقوق بر قرار کرده و سن جانباز ۶۰ سال باید باشه . بهد مرخصی جانباز را لغو کردید اخر این چه قانونی است که همش به ضرر جانباز شده ..ارفاق نکردید که هیچ از چند جهت به ضرر جانباز شده....یک زمانی میگفتند تاریخ اعزام به جبهه . بهد گفتند تاریخ مجروحیت بعد گفتند تاریخ که حقوق بنیاد تایین کرده و حالا ۳۰ سال و سن ۶۰ سال ..ما که عمر نوح پیامبر را نداریم چند سال دیگه منتظر بمانیم که نمیمانیم دیگه به درد ما و خوانواده ما نمیخوره پایان کلام من الله توفیق
حقیقت چیست ... ما این زمان و مشگلاتش را پیش بینی نکرده بودیم و خبر نداشتیم به این روز می افتیم . با یک حرف امام فرمودند باید اینجا حفظ شود از مجروحیت خود فراموش میکردیم وگرنه ما هم مدرک داشتیم . اقایونی که فارسی را طوری میخوامند که به نفع خودشان باشد و ان را طوری پیاده میکنند که حق جانباز ضایع شود حرفی برایشان ندارم جز انکه یک سیب بارها میچرخد تا به زمین یا در دستان شخصی بیفتد و بجز خداوند هیچکس از سرنوشتش اگاه نیست . اصلا شما اقایان راست میگویید . من اعتراضی ندارم . فقط از خشم خدا بترسید . فقط همین عزیزان .
چی بگم والله
واقعاً چه اشخاصی این آیین نامه من درآوردی بازنشستگی رو و برچه مبنایی نوشتند!؟ آقایان گویا فراموش کردن،سال ۱۳۷۲که حقوق حالت اشتغال درست شد،بزرگواران در بنیاد،تا چندسال به بهانه کمیسیون حالت اشتغال ،تاییدیه های گوناگون، و ....... جانبازان رو سر می دوانند،،چرا از تاریخی که در قانون به صراحت و شفافیت گفته شده عمل نمی کنید؟؟تاریخ بازنشستگی جانبازان حالت اشتغال ماده۳۸،،باید طبق قانون از تاریخ مجروحیت و باز هم مطابق قانون ،،ذخیره مرخصی و دیگر مزایا همانند و همطرز شاغلین محاسبه و پرداخت شود،، حالا اگر دولت پول ندارد و طبق معمول نمی خواهید،حق قانونی جانبازان رو بدهید،بحثی جداست!!؟؟
ولی مسئول با وجدان،اگر بازنشستگی خودت بود،قبول میکردی !!؟ این پاداش پایان خدمت برای یکبار،از طرف دولت کریمه به جانبازان داده میشود،،و قرار هست نقش عمده ای در زندگی جانبازان ایجاد کند،،تو را به وجدانتان قسم،،مثل گوشت قربانی تکه تکه ش نکنید!! آقای مسئول با وجدان به بهانه،نبود بودجه و بهانه های دیگر،حق قانونی چه کسانی رو دارید،قیچی میکنید،فراموش نکن،مسئول محترم همان حقوق و پاداش های نجومی که می گیرید،صدقه سر همین کسانی است،،که شما سعی در پیچوندن حق قانونی آنها داری!!؟
با سلام بنده جانباز وزارت دفاع می باشم سال 67و 66 که جانباز شدم حال می گویند به جانباز 20الی 40درصد حداقل 3 الی 6 سال ارفاقیه بازنشستگی می دهند ولی باید کمیسیون بروید وقتی کمیسون می رویم می گویند حداقل به شما تعلق می گیرد چرا اینقدر بی قانونی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi