شناسه خبر : 92926
دوشنبه 14 شهريور 1401 , 11:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بین ما فرقی نیست؟!

آنا تهمتن - باسلام و عرض ادب؛ بنده همسر جانباز ۷۰درصد و آزاده می باشم. رئیس محترم مجلس، جناب آقای قالیباف و جواب آقای حاجی ترابی؛ شما فرمودید برای همسران و فرزندان شهدا هرسال مبلغی به عنوان فوق‌العاده اضافه گردد. آیا من و امثال بنده که از جوانی‌مان گذشته‌ایم و سال ها به پای جانباز اعصاب وروان، آن هم اسکیزوفرنی، عمرمان و جوانی‌مان را فدا کردیم؛ ماندیم تا بچه های جانباز را بزرگ کنیم و از خود جانباز نگهداری کنیم و در این راه سلاح ایمان و عزتمان از دست رفت و مهمتر از همه اعصابمان مثل خود جانباز شد و در این راه مثل شمع ذره ذره سوختیم و آب شدیم. بچه هامان عمرا نه محبت پدری دیدند و نه خنده و سلامتی پدر همیشه غمگین و دردناک و روحیه گرفته، آیا من و امثال من که ماندیم تا جانبازان و بچه های جانبازان بمانند و رشد کنند، آیا حقمان نیست که من کارمند با این حقوق بسیار کم دبیری به ما هم داده شود؟

آیا فرق نیست بین ما که جوانیمان را فنا کردیم و ماندیم به پای جانباز و اولاد جانباز و پیر شدیم. در این راه زندگی کردیم ولی طلاق نگرفتیم خالصانه و عاشقانه زندگی کردیم. حق من نوعی به فوق العاده نیست اما همسر شهیدی که فرزندانش را رها کرد و بلافاصله ازدواج مجدد کردن و تشکیل زندگی دادن و بچه های شهید را رها کردن آیا این خانم حقش هست حقوق فوق العاده؟!

واقعا کجای تاریخ چنین گفته؟ کجا روح آن شهید راضی و خوشحال می شود. والله این توهین به خود شهید که احسنت زن تو به پای امانتی تو ننشست و بچه هات را رها کرد و رفت. حالا از حق و حقوق تو خانم استفاده می کند. گرچه در این مملکت ما همیشه بی عدالتی بوده و خواهد بود والسلام.

اگر شخص عادی هستی که نوشته بنده را می خوانی این را پیگیری کنید امارات جز انسان قرار دهید نه اینکه بگوئید وظیفه تونه. بگویند می خواستی با جانباز ازدواج نکنی! چون آخرتی هست که در پیشگاه خداوند منان من از شما شکایت کنم؛ در آنجا حقم را که در این دنیا پایمال کردی، در آنجا ازت بگیرم‌. والسلام

 

اینستاگرام
خواهرم سلام

باوربفرمایید که قاطعانه عرض می کنم کامل حق باجنابعالی هست .
الآ مسولین پاسخ دهند آیا آن خانمی که به پای بچه های شهید سوخت وساخت وازجوانی خودش گذشت ویاهمسری که به پای جانباز وناتوان ماند وطلاق نگرفت با آن خانمی که نماند ورفت وازدواج نمود باید به یک چشم نگریسته شوند وحق وحقوقشان یکی باشد؟!
همسران جانبازان اعصاب وروان و فرزندان انها خود به نوعی مشکل روح وروانی دارند .
و اتفاقا سن فرزندان بالای 30 سال و روح وروانشان اسیب دیده .
وهمسر جانباز هم مانند خود جانباز اعصاب,بیخوابرنجور و دردمند شده .
حالا سن ما به 60 رسید .
اما ناتوان ,بیمار,و..کار افتاده .
باسلام فرمایشات خواهرمان قابل توجه است چون موردی را خود بنده دیدم همسر محترم شهید ازدواج کرده ومتاسفانه چند فرزند ازهمسر جدیدش داره که نه کار می‌کنند نه درس می‌خوانند که کمک حال زندگی خودشان باشند جالب توجه در آورش اینجاست که این همسرمحترم بجای اینکه به فرزند شهید رسیدگی کنه حقوقش رو خرج بقیه بچه ها میکنه واین موجبات نارضایتی فرزند شهید شده ومتاسفانه کاری هم از دستش برنمیاد انجام بده که نکته قابل توجهی است که باید بنیاد دراین موارد توجه ورسیدگی کنه.
این یک افتخار بزرگ است برای دختران که با یک جانباز ازدواج کنند من خودم جاتباز هستم ده ها دختر که حتی بظاهر چهرهء مذهبی نداشتند حاضر بودند جان فدایم کنند ولی خودم نخواستم ولی من هنوز مجردم و میخواهم تشکیل خانواده بدهم این را ثابت میکنم بشما که هنوز این افتخار همسر جاتباز بودن در بین دختران و زنان ما هست. همه نوع سن پایین سن بالا تخصیلکرده ووووک
جناب مخلصی زاده عزیز،اصلا بحث این نیست،نمونه بارزش همین خانم محترم وبا نجابت که ثابت کردن،بحث اینست چرا مسوولان خودشون رو بخواب زده،و حق،حقوق قانونی این عزیزان رو که از جوانی،سلامتی،شادابی و....... خود گذاشتن رو نمی بینن، و همیشه عدالت وارونه ست در این مملکت!؟
با سلام و عرض ادب و ارادت خدمت خواهر بزرگوار و ایثارگر؛ یک قسمت صحبت شما کاملا منطقی و درست و بحق است و باید اقدام شود ؛ ولی قسمت دوم(ازدواج همسر شهید) را موافق نیستم با آنکه خود(بدلایل تاثیرات جبهه و..) هرگز ازدواج نکردم ولی معتقدم کسی(دختر یا پسر) که تا سن بالا مجرد مانده و اصلا ازدواج نکرده میتواند راحتتر تا آخر مجرد بماند ولی کسی که ازدواج نموده است و همسرش فوت شده بهتر است مجرد نماند و ازدواج کند چون مجرد ماندن فردی که تجربه زندگی مشترک بیش از دو سال داشته واقعا سخت است هر چند در ظاهر چیزی خودشان احساس نکنند ولی فرسوده میشوند؛ - پدر بزرگم 85 ساله بود مادر بزرگم فوت نمود و خاله هایم و دایی هایم و حتی نوه ها و داماد ها و عروسهای خانواده مثل پروانه در خدمتش بودند ولی حقیر نظرم این بود مثل پروانه دورش باشیم ولی ایشان مجرد نماند خلاصه بعد چند سال؛ پدر بزرگم در بیمارستان بستری بود و حب آزمایشها و ... روزهای آخر عمر را میگذراند و پزشک رئیس بیمارستان که از فامیل بود پیشنهاد داد که دو - سه روز آخر عمرش در خانه اش باشد بهتر است؛ آنجا موافقت کردند خانمی مستحق و پیر(بدون درآمد) را برایش عقد کنیم که از مستمری بازنشستگی ایشان برخوردار شود؛ بعد عقد؛ پدر بزرگم از بستر بلند شد و ده سال دیگر سرپا و بدون نیاز به دیگران عمر کرد؛ با آنکه همسر دوم اصلا از نظر اخلاق و رفتار و ... با پدربزرگم اصلا هماهنگ نبود؛ ولی واقعا تحرک و روحیه پدر بزرگم و حتی آن خانم؛ کلی فرق کرد؛ و ماها هم یکهو کلی خاله و دایی و فامیل و ... جدید پیدا کردیم
همسرم محترم جانباز ۷۰ درصد اعصاب و روان و آزاده ، بین شما و دیگران بانوان ، صددرصد فرق دارد ، چون شما در فشار مضاعفی قرار داشته و دارید!
شما از جوانی به پای این جانباز نشسته و بابت این انتخاب دارید هزینه می کنید ، اصلاً ‏ اینجا جای تیکه پاره کردن تعارف نیست ، این صداقت محض شما در ایثار و از خودگذشتگی است ، که چطور سالهای جوانی خود را گذاشتید و اکنون دارید این بی توجهی از مسئولان را مشاهده می کنید ، واقعاً در حیرتیم چگونه این مسئولان زندگی جانبازان اعصاب و روان مشاهده کرده و به روی خود نمی آورند به نظر میرسد یه خاطره سکوت و نجابت امثال شماست ، که هیچگاه اعتراضی نکرده‌اید!
بالاخره هر فردی از گوشت و استخوان است ، زن که باشید سخت تره و باید مانند آهن آبدیده شوید که بتوانید این مشکلات بی نهایت دشوار را تحمل کنید ، ما خودمان جانبازان اعصاب و روان را شاهدیم ، که هیچگونه تسلطی بر اختیار خود نداشته حتی قادر به مصرف داروی خود هم نیستند و اگر شما لحظه ای آنان را به حال خود بگذارید ، که دیگر مانند ماشینی می شوند که از جاده منحرف شده ، هم خودش و هم دیگران را آسیب می زند!
کلمات از بیان آن شرایط قاصرند ، در هر صورت ما جانبازان و خانواده ایثارگران دقیقاً متوجه شرایط شما هستیم ، اما متاسفانه به جز ابراز همدردی با شما کاری نمی توانیم بکنیم ، ما صمیمانه و خالصانه ترین دعا را برای شما و خانواده محترم شما خواهیم کرد. درود به روحیه و صلابت شما
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi