شناسه خبر : 92947
دوشنبه 14 شهريور 1401 , 17:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درخصوص بیمه دندان‌پزشکی

فاش نیوز - در خصوص بیمه دندانپزشکی؛ هر جانباز و رزمنده بسیجی می بینی فاقد دندان و یا با دندان های شکسته و نا سالم است؛ شاید فکر شود از مسواک غفلت کردنده اند نه خیر؛ خوردن غذا حاوی سنگریزه(بخصوص دو سال اول دفاع مقدس)؛ در ابتدا اگر موجب شکسته شدن دندان نشود، حداقل یک خراش بی درد روی دندان ها می اندازد که بعدها بسرعت سیاه می شود؛ چرا که اغلب آب فقط در حد سیراب شدن می رسید یا در یک هفته 3 بار عقب نشینی؛ یا در یک ماه حضور بدون مرخصی ساعتی در خط اول، رنگ صابون را هم از یاد آدم می برد چه رسد به ...

علاوه بر اینها وقتی آبی که با تانکر  نیسان برایت می آورند از چشمه ای است که در مسیرش از اجسادی صدامی گذر کرده  طبیعی است دچار .... شوی و از پیامدهای بعدی آن تسریع خرابی دندان است و اینها در هیچ صورت سانحه ای ذکر نشده است و نمی شود؛ و بنیاد انصافا در صورت داشتن صورت سانحه کوتاهی کمتری می کند؛ و در صورت نبودن صورت سانحه مسئولیتی ندارد.

برای نمونه یک فارغ التحصیل کاردانی بهداشت در 1364 جهت سربازی (پاسدار وظیفه) یکان ما آمده بود فرمانده او در مسئول کنترل بهداشت کل یگان نمود. در همان اقدام اولیه او متوجه شدیم آبی که یگان را سیراب می کرد بیماری‌زا و غیر بهداشتی است و ایشان آب یگان های همجوار را که از منابع دیگر تامین می شد کنترل نمود و ...

خلاصه بعد از کلی تحقیق و بررسی و نمونه‌گیری و آزمایش و... یک منبع آب با فاصله زیاد را پیدا کرد که ... - در 1370 خراسان تدریس می کردم. همکاری داشتم استاد رشته ... بود و دندان های جلوی خیلی ناجوری داشت. شبی در استادسرا به قول خود؛ امر به معروف کردم و عرض کردم که چون دانشجویان شما را ادمی ارزشی و رزمنده می دانند بهتر است حداقل دندان های شما  تمیز و زیبا به نظر برسند؛ و توضیحاتی که داد متوجه شدم دندان های ایشان هم به خاطر غذا و هم بعلت ابتلا به بیماری خاص در جبهه(برای هیچکدام صورت سانحه صادر نمی شود و ندارد)؛ خلاصه اقدام به روکش دندان و یا کاری مشابه نمود.    

| وحید نادر شاگرد اتوبوس

اینستاگرام
آفرین .
نکته بسیار مهمی بود .
من خودم هنگام موج انفجار و پرت شدم .
لذا چند سه تا از دندون جلو ترک خوردبه مرور کشیدم .
منطور اینکه هنگام عملیات وازدحام مجروحین معمولا سر پایی و اعزام ونرخبص می کنن .
وقتی رسیدی خونه متوجه میشی جاهایی از بدن مصدوم شده که در صورت سانحه نیامده .
بعدها دچار مشکل میشی ‌
دوستان و همرزمان عزیز کار ماها(از همه لحاظ جسمی و روحی و روانی و ظاهری و...)از اینها گذشته جناب عالی فقط به دندون اشاره کردین!!!! دندون پیشکش آقایون !!!
بنده در یه اداره نیمه دولتی مشغولم دو یا سه سال است که بین بیمه دی(بیمه گذار بنیاد) و اون بیمه درمانی این اداره قرار گذاشتند که هزینه های عینک و چشم پزشکی و دندان پزشکی را اداره بده و بقیه خدمات درمانی را بیمه دی تقبل کنه تا اینجای کار مشکلی نیست و اگه هم هست برای منه ایثارگراست(دوندگی بین این دوسازمان برای حق قانونیم) نکته جالب این است که اداره مذکور هزینه ای که بابت دندان پزشکی به افراد(غیرایثارگر اداره می ده) برای ایثارگران نصف پرداخت می کنه!!!(نیمه بها حساب می کنه!!!!)
درد یکی دوتا نیست از این مدل دردها فراونه
متاسفانه معلوم نیست چرا برای همه ادارات بودجه هست ولی به بنیاد شهید که میرسه فریاد وای مصیبتا بالا میره. در حالیکه آرامش امروز کشور مدیون ایثارگران است.جانبازان چرا باید فقط سه میلیون و ششصد هزار تومان حقوق بگیرند؟ چرا جانباز باید فاقد بیمه دندانپزشکی باشد؟ خود کارمندان ادارات دولتی و بانک ها و همچنین بنیاد شهید هم همین مقدا رحقوق می گیرند و فاقد بیمه دندانپزشکی هستند؟ چرا مدارس شاهد از جانباز معسر حق ثبت نام 900 هزار تومانی بابت فرزندش می گیرد؟ اگر بودجه نیست باید عدالت برقرار و برای همه نباشد.اگه هم هست باید برای همه باشد.بازنشستگی جانباز هم باید از زمان مجروحیت محاسبه شود.
سلام ، سالهاست به نقطه ای رسیدیم که اگر نگوییم جانباز هستیم بسیار نفع مان است چون نان جانباز به کارشکنی و ضدیت همراه شده است البته این موضوع را همگان میدانند اما انگار نمیدانند.
بنیاد با دریافت بودجه های نجومی ناتوان از خدمت رسانی است و اکثریت ایثارگران معترض هستند. رییس دولت اصلاحات با بهانه اینکه دندانپزشکی صددرصد به بهداشت فردی ارتباط دارد بیمه دندانپزشکی را از بیمه پایه حذف کرد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi