شناسه خبر : 93013
پنجشنبه 17 شهريور 1401 , 16:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تکالیف دستگاه های اجرایی در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران

سازمان اداری و استخدامی می بایست در بستر سامانه کارمند ایران نیز درخصوص صدور شماره مستخدم رسمی برای ایثارگران و همچنین تبدیل وضعیت کلیه کارکنان غیر رسمی ایثارگر...

فاش نیوز - معاون اول رییس‌جمهور با صدور بخشنامه استخدام و تبدیل وضعیت ایثارگران به رسمی (شماره ۱۰۰۵۱۶/۵۹۷۴۰ مورخ ۰۹/۰۶/۱۴۰۱) حجت را بر دستگاه های اجرایی تمام کرد.

در این بخشنامه آمده است: نظر به اینکه به استناد بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و بند (و) تبصره) ۲۰قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور(، دستگاه‌های اجرایی مکلف اند نسبت به استخدام و نیز تبدیل وضعیت استخدامی کلیه مشمولان ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به صورت استخدام رسمی اقدام نمایند. مقتضی است کلیه دستگاه‌های مشمول قانون، اقدامات لازم برای تسریع در اجرای این منظور را در چهارچوب دستورالعمل مشترک سازمان‌های اداری و استخدامی کشور و برنامه و بودجه کشور به عمل آورند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران مسئول حسن اجرای این بخشنامه بوده و موظف است گزارش مربوط به اقدامات دستگاه‌ها در این زمینه و عوامل تأخیر در اجرای حکم قانون یادشده را به دفتر رییس جمهور و دفتر معاون اول رییس جمهور ارایه کند.

 مفاد مندرج در متن فوق، حاوی تکالیف دستگاه اجرایی می باشد، که به عقیده نگارنده موارد زیر می بایست در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد:

1- کلیه دستگاه های اجرایی مکلف اند نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران مشمول طرح اقدام لازم را به عمل آورند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است نسبت به رصد ماهیانه آمار و اطلاعات مربوط به تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران از طریق سازمان اداری و استخدامی برای وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی ملی و جهت سازمان ها و دستگاه های اجرایی استانی از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها اقدام نماید.این کار مستلزم انتصاب فردی متعهد،متخصص و انقلابی از جامعه ایثارگران می باشد.پیشنهاد می گردد ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران سریعا نسبت به انتصاب فرد مذکور بعنوان مشاور ریاست بنیاد و مسئول پیگیری امور تبدیل وضعیت استخدامی دستگاه های اجرایی اقدام نماید.

پیشنهاد می گردد بنیاد گزارش تخلف دستگاه های اجرایی که از قانون مذکور تبعیت نمی نمایند را علاوه بر دفتر رئیس محترم جمهور و دفتر معاون اول رئیس جمهور، به دفتر بازرسی ویژه ریاست جمهوری و همچنین سازمان بازرسی کل کشور نیز ارسال نماید.

2- سازمان اداری و استخدامی مکلف است سریعا نسبت به صدور بخشنامه به کلیه دستگاه های اجرایی جهت اجرایی نمودن قانون تاکید نماید. همپنین سازمان اداری و استخدامی می بایست در بستر سامانه کارمند ایران نیز درخصوص صدور شماره مستخدم رسمی برای ایثارگران و همچنین تبدیل وضعیت کلیه کارکنان غیر رسمی ایثارگر مشمول قانون مذکور، تسهیل گری نماید.

و در پایان بازخوانی پیام امام خمینی(ره) به مناسبت روز پاسدار، ضروری به نظر می رسد: و لازم است عموم دستگاههای اجرایی اموری را که‏‎ ‎‏مربوط به شهدا و خانوادۀ آنان و معلولین و مصدومین است با‏‎ ‎‏کمال سرعت عمل نموده و تسهیلات لازم را در مورد آنان معمول‏‎ ‎‏دارند؛ که اینان بر ما و ملت شریف حق بسیار بزرگی دارند. و اگر‏‎ ‎‏معلوم شود که کسانی در بعضی از ادارات و وزارتخانه ها برای‏‎ ‎‏اجرای امور شهدای انقلاب و خانوادۀ آنها اشکال تراشی می کنند، به عنوان ضد انقلاب باید مورد تعقیب واقع شوند.( پیام امام به مناسبت روز پاسدار ، صحیفه نور ، ج ۱۲ ، ص ۱۸۳ - 26/3/59)

علی صیاد قبادی کارشناس ارشد مدیریت و پژوهشگر حوزه اداری و استخدامی

اینستاگرام
سلام جایگزینی فرزندان جانباز وازادگان بالای۲۵درصد که پدران بازنشسته شده اند رادر دولت اجرا کنید
سلام دوستان کاش متولی پیگیری ونظارت و اعلام به دفتر رئیس جمهور برای تبدیل وضعیت ایثارگران مدیران کل دخانیات ایران بودند چون از بنیاد بهتر نظارت وپیگیری میکردند ونتیجه را به نحواحسن اطلاع رسانی میکردند. این نظر اغراق نیست بلکه نتیجه سالها شناخت وبرخورد این سازمان اولی با ما است چه ایثارگرانی هستند که با دل پرخون در خلوت شبهای تار فریاد سکوت میکشند و درچه هم برایشان آه نمیکشد بلکه پوزخند ملیح میزند به در نگاه نمیکنند چون سالهاست از همه چیز نامید شده اند .
در مورد تبدیل وضعیت نیروهای شورای حل اختلاف دادگستری هم یه تلاشی بکنید جوانیمون رفت با حقوق 2میلیون
سلام به مسولان یه فکری به ما که سال ۸۹و ۹۰ کارورز بودیم به امید اینکه استخدام بشیم طبق ماده ۲۱ که الان برای سال ۹۹ و۱۴۰۰ امده ودر زمان ما تصویب شده والان اجرا میشه ما عده قشر جا مانده در ان زمان هستیم یه فکری به حالم ما بکنید همانطور که ۱۳۷۵ پیرانپزشکان وپزشکان شامل میشه لطفلا این قدر تبعیض بین شهدا قرار ندهید ما هم خواهر وبرادر شهید وجانباز هستیم
اینجانب محمد مهدی خزاعی به شماره ملی 3250413089و شماره پرسنلی 36237 شاغل در شرکت پرسی ایران گاز تابعه شستا /14سال سابقه کار در شرکت دارم/مستندات 64ماه حضور جبهه پدرم را به مدیر منابع انسانی ارایه دادم ولی با گذشت یک سال هر بار به نوعی از انجام کار امتناع ورزید ه ....
مستندات ارایه شده در دبیرخانه موجود میباشد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi