شناسه خبر : 93080
دوشنبه 21 شهريور 1401 , 02:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با استقبال از تغییر و تحولات جدید مدیریتی

انجمن جانبازان نخاعی خواستار ادغام موسسه ایثار با شرکت متد شد

انجمن جانبازان نخاعی با اعلام حمایت‌ همه جانبه از انتصاب دکتر حافظی، باقی ماندن مراکز جامع توانبخشی در مسیر اهداف تعریف شده را خواستار شد...

فاش نیوز - انجمن جانبازان نخاعی با استقبال از تغییر و تحولات مدیریتی و انتصاب مدیر جدید شرکت متد، خواستار ادغام موسسه ایثار با این شرکت شد.

انجمن جانبازان نخاعی در بیان ضرورت ادغام موسسه ایثار با شرکت متد آورده است:

اگر از بیان تاریخچه، انگیزه و اهداف تأسیس مراکز جامع توانبخشی بگذریم، فلسفه اولیه ایجاد این مراکز که با رویکرد ارائه خدمات درمانی توانبخشی و اقامتی آغاز شد ذز طول سال های گذشته با فراز و نشیب هایی مواجه بوده است.
 یکی از اتفاقاتی که در مسیر بهره‌برداری از این مراکز به وقوع پیوست این بود که علی رغم آن که نطفه آن در معاونت بهداشت ودرمان وقت بسته شده بود، اما اداره این مراکز از معاونت بهداشت و درمان به عهده موسسه فرهنگی ورزشی ایثار (بدون رعایت تناسب ماموریت آنها) قرار گرفت و از همان ابتدا جانبازان نخاعی با این تغییر جایگاه مخالفت کردند و درخواست‌شان آن بود که به تناسب ماموریت ها، این مراکز ذیل معاونت بهداشت و درمان باقی بماند.
در هر حال این اتفاق افتاد و در زمان مدیر اسبق بنیاد شهید و مدیر وقت موسسه ایثار رویکرد این مراکز که همانا ارائه خدمات توانبخشی و درمانی بود، چرخش ۱۸۰ درجه ای پیدا کرد و با یک تصمیم غلط مدیریتی تمامی مراکز -که تا آن زمان به بهره‌برداری رسیده بودند- در چرخه‌ی  اقتصادی و در]مدزایی قرار گرفتند.
از حدود ۶ سال قبل انجمن جانبازان نخاعی اعتراض شدید خود را در مقاطع مختلف اعلام نمود. تا نهایتا در دوره مدیر سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران منجر به برکناری مدیر وقت موسسه ایثار گردید. لیکن مع‌الاسف آثار سوء و خیانت بار آن نوع مدیریت تا کنون باقی است.(خروج مرکز جامع توانبخشی اراک از مسیر اهداف و واگذاری به دانشگاه علوم پزشکی یکی از مصادیق بارز آن می باشد).
در دوره وزارت آقای دکترقاضی‌زاده هاشمی در وزارت بهداشت و درمان، تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد شهید  و وزارت بهداشت منعقد شد که طی آن مقرر شده بود این مراکز با مشارکت بنیاد و آن وزارتخانه در قالب مرکز تحت حاد به ارائه خدمات توانبخشی بپردازند، که متاسفانه به دلیل کوته نظری و عدم تخصص برخی از مدیران وقت بنیاد شهید این اتفاق نیافتاد.
 اکنون نیز شنیده شده که مقرر است، موسسه ایثار با سازمان سیاحتی کوثر(بدون رعایت تناسب ماموریت آنها) ادغام شوند که در صورت وقوع چنین تصمیمی آثار زیانباری برای جامعه‌ی هدف به دنبال خواهد داشت.
انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان ضمن اعلام مخالفت و یاد آوری تبعات سوء ناشی از ادغام موسسه ایثار با سازمان سیاحتی کوثر از ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران -که دارای درایت و تخصص لازم در امر پزشکی و توانبخشی است- درخواست نمود، تا در ادغام به شکل مذکور تجدید نظر گردد و در صورت تصمیم به ادغام، موسسه ایثار با شرکت متد ادغام گردد و ایشان نیز با توجه به نگرانی‌های جانبازان نخاعی  دستور فرمودند  نظرات جانبازان نخاعی جلب و پیشنهادات آنان مورد توجه قرار گیرد.

با توجه به گزارش فوق و تغییر مدیریت شرکت متد و حضور برادر متخصص و متعهد جناب آقای دکتر حافظی در تصدی مدیریت شرکت متد که در تاریخ بنیاد شهید وجود چنین مدیرانی کمتر  دیده شده است و نیز با تغییر در اهداف و شرح وظایف این بخش از بنیاد و قرار گفتن درمسیر تخصصی درمان و توانبخشی بار دیگر بارقه امید بازگشت مراکز جامع توانبخشی و قرار گرفتن در مسیر اصیل خود زنده شده و می توان به آینده ابن مراکز خوش بین بود.

لذا این انجمن ضمن تقدیر و تشکر از ریاست بنیاد به دلیل انتصاب ایشان  به سمت مدیریت متد و در خواست از ریاست بنیاد جهت تصریح و تسریع ادغام مراکز جامع توانبخشی با شرکت متد، حمایت‌های همه جانبه خود از برادر عزیز آقای دکتر حافظی را اعلام نموده و ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان از هیچ نوع همکاری دریغ ننموده و در خواست داریم، پیشهادات ذیل جهت باقی ماندن مراکز جامع توانبخشی در مسیر اهداف تعریف شده مد نظر قرار گیرد.

۱- در صورت قرارگرفتن مراکز جامع توانبخشی ذیل شرکت متد، با توجه به تخصص طب فیزیکی مدیر جدید متد، نسبت به احیای تفاهم‌نامه میان بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت بهداشت و درمان و کاربری مراکز به صورت مراکز تحت حاد، اقدام گردد.
۲- از آنجا که اجزای این مراکز شامل "توانبخشی، آب درمانی، استخر، اقامتی، سالن های چند منظوره... و حتی بخش‌های فرهنگی" جملگی در راستای توانبخشی قرار دارند و  با تفکیک اجزاء این مراکز از جامعیت خود خارج خواهند شد لازم است تحت هر شرایطی پکپارچگی مراکز حفظ گردد.
 
۳- بنابر اخبار واصله طرح ۱۳ هزار تخت آسایشگاهی و ساخت خانه‌های ایثار در بنیاد شهید در دست اقدام می باشد. لذا یاد آور می شود بر فرض شروع ساخت خانه های ایثار از همین امروز اتمام آن حداقل ۱۰ سال به طول خواهد انجامید و طبیعتا در آن زمان یا از اولیای معظم شهدا و جامعه‌ی هدف کسی باقی نیست و یا تعداد انگشت شماری باقی خواهند بود. لذا پیشنهاد می گردد از ظرفیت های موجود این مراکز، برای اهداف خانه‌های ایثار استفاده شود.  

۴- جهت برگرداندن مراکز به مسیر اهداف اولیه آنها، مراکز و بخش هایی از آن که مورد نیاز جامعه ایثارگری می باشد ‌و در دوره مدیر اسبق بنیاد به بخش خصوصی سپرده شده است، هر چه سریعتر به شورای ایثار استان ها بازگردد.

۵- جهت ایفای نقش موثر جامعه ایثارگری و دخیل بودن در سرنوشت مراکز پیشنهاد می شود در ترکیب شورای ایثار استانها از ظرفیت حداکثری و مدیریتی ایثارگران توانمند استفاده گردد.

انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان

اینستاگرام
سلام،اگر منظور آقای دکتر محمدرضا حافظی است، شناختی که ازایشان دارم دارای توان مدیریتی و تعهد خیلی وسیعتر از شرکت متد وامثال آنست.
انجمن جانبازان نخاعی بیخود برای همه ی جانبازان تصمیم میگیرد
انجمن جانبازان نخاعی با این ترکیب هیئت مدیره که سالهاست انتخابات مهندسی شده برگزار میکند بین خود جانبازان نخاعی هم مقبولیت ندارد چه رسد بین دیگر جانبازان
هر دفعه تعدادی عوض می شوند و منع قانونی ندارد اگر هم حتی عوض نشوند و البته اگر رای بیاورند.
همه که حال کار سنگین اینطوری ندارند و بعضی هم که بخواهند لابد رای نمی آورند
البته آش دهنسوزی هم نیست و جز زحمت چیزی ندارد
کسانی که فقط یادگرفته اند نق بزنند و معلوم هم نیست جانباز باشند بیشتر ان قلت می آورند
احسنت
فاش نیوز محترم
لطفا بفرمایید
انجمن جانبازان قطع نخاع نماینده همه جانبازان نیست
لازم نیست نماینده همه باشد چون انجمن است
اگر اینطور باشد رئیس جمهور هم فقط با رای اکثریت است نه همه
سلام ، اینجانب با تغییر کاربری این مجتمع ها در کل مشور از ابتدا مخالف ، هم چنین مخالف این گونه ادغام تحت هر شرایط و عنوانی می باشم چه شرکت متد چه موسسه سیاحتی یا اقتصادی کوثر ،اصل موضوع باید برگردد به متولی درمان جانبازان، مثل اینکه همه بغیر از جانبازان، منتظرند به نوبت از این اسب زین شده بهره ای ببرند
،متاسفانه با این مدیریت وتفکر ....دست ما کوتاه و خرما بر نخیل است
سلام ، اینجانب با تغییر کاربری این مجتمع های درمانی در کشور از ابتدا مخالف ، هم چنین مخالف این گونه تغییر کاربری ،خصولتی ساختن آنها و ادغام تحت هر شرایط و عنوانی می باشم چه متد چه کوثر ، یا ایثار اصل موضوع باید برگردد به درمان خاص ایثارگران ومتولی درمان جانبازان که بنیاد شهید استانها می باشد و از برون سپاری و درآمدزایی خارج شود ، مثل اینکه همه بغیر از جانبازان، منتظرند به نوبت از این اسب زین شده بهره ای ببرند. مناسفانه
دست ما کوتاه است .‌‌‌.‌ خرما بر نخیل
مگر بقیه جانبازان 70درصد حق ندارند
فقط
باید حرف جانبازان قطع نخاع باید شنیده شود
چرا همیشه بلندگو دست میگیرید از طرف همه جانبازان نظر میدید
شرکت متد به خلوت گاه و استراحت گاه عده ای طرد شده تبدیل شده است که از پول بیت المال در حال نا امید کردن جوانان و جامعه ایثارگری هستند. هرگونه خصوصی سازی از طرف خانواده بزرگ بنیاد شهید محکوم خواهد شد و به زودی بساط سودجو ها از نهاد های مقدس برچیده می شود.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi