شناسه خبر : 93118
سه شنبه 22 شهريور 1401 , 18:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اقتضائات اعطای وام

صدر - با عرض سلام و خسته نباشید. تمام این معضلات بخاطر چند مورد است که خدمت شما عرض می کنم‌. مجلس قانون می نویسد و شورای محترم نگهبان  تایید می کند. اما از سال ۹۲ اجرا نمی شود؛ چون نه نظارت می کند و نه قوانین ضمانت اجرا دارد و نه بخاطر عدم اجرا جرم انگاری شده. و با افراد خاطی برخورد نمی شود.
دومین اشکال این است که جانباز یک وام ۱۰ میلیونی در بانک دی با التماس نمی دهند اما خیلی ها وام میگیرند کلان اما پیگیری نمی شود‌؛ چون جایی ثبت نمی شود. کسی از کسی توضیحی نمی خواهد و سیستم نظارتی بر حسب اعتماد بنا شده نه قانون و برنامه های محدود کننده‌.
یعنی ورودی و خروجی پول ها مشخص نیست‌. یعنی مخارج مشخص نیست‌.هزینه ها مشخص نیست‌.در صورتی که بانک مرکزی می بایست بانکی را که با اسناد جعلی شروع به کار می کند و عضو شتاب است را بدون مجوز عضو شتاب نکند. چون عنوان بانک است حتما باید تابع قوانین بانک مرکزی باشد‌.
مسئله بعدی این است که افراد انتخاب شده چون سر رشته ای از کارهایی که به آنها محول شده ندارند نمی توانند زیر مجموعه های خود را کنترل و نظارت کنند. مسئله بعدی دستگاه های نظارتی همان صنف باید برای زیر مجموعه هایشان قوانینی تعریف کنند که اولا بر آنها نظارت داشته باشند. دوما طبق سند و مدارک و سیستم شفاف وام دهند نه صرف اعتماد. و استعلام شود.
مسئله بعدی این است که افرادی را که تخصصشان در همان زمینه است و مرتبط با بخش هایی از بنیاد هست را  استخدام کنند. مثلا صندوق ها را به رشته های بانک داری و بخش های حقوقی را به حقوق دانان.

اینستاگرام
به نام خدامتاسفانه همین شکل است که شمافرموده ایدمن جانبازدارای پرونده موج بیکارفاقدکمک معیشت مشکل دارقریب یک سال است شفاها وزبانن وکتباتقاضاشده برای وامی که باتاسف هیچ اقدامی صورت نگرفته است درشهرستان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi