شناسه خبر : 93154
پنجشنبه 24 شهريور 1401 , 17:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در نظریه کمیسیون ها بازنگری کنید

سعید فرجی - با سلام خدمت بزرگان بنیاد. به نظر می رسد بنیاد باید تمامی جانبازان عزیز را به صورت فوق تخصصی مورد معاینه قرار داده و نظریه کمیسون ها باز نگری شود. نباید ملاک جانبازی کاغذ پاره های زمان جنگ باشد.
در بیشتر موارد که بنده شاهد بوده ام جانبازان اعصاب روان داروهایی مصرف می کنند که براعضا سالم آنها مثل معده، کلیه، کبد، مجاری ادرار و... اثر منفی داشته که همواره خواسته یا نا خواسته دیده نمی شوند.
 اما مجروحی که ۳۵سال است داروی ضد تشنج می خورد معده سالمی دارد. چرا اثرات داروها را ملاک قرار نمی دهیم. عزیزان من این جانبازان حداقل ۳۴سال پیش مجروح شده اند و اکثریت در سن بالای ۵۵هستند. آنها را در یابید. باز فرزندان همین مردان اند که همواره پای انقلابشان می ایستند.
بنیاد اگر بخواهد این کار به راحتی قابل اجراست؛ فقط نیاز به چندده نفر دلسوز و حاذق است که مشکل حل بشود.
این تنها راهیست که ما را کمی به عدالت مولایمان نزدیک می کند ولا غیر. من در مقابل جانبازانی که روی ویلچر و یا در آسایشگاه ها هستند ادای احترام می کنم و از شما تقاضا دارم کمی بر این موضوع تامل نمایید.

اینستاگرام
درصد ۳۵ سال پیش بایستی به روز شود .
با نویسنده محترم کاملا موافقم .
داروی اعصاب وموج انفجار هستم ،
علاوه بر مواردی و عوارضی که دوست محترم است اشاره کردند افزابش .وزن .
جسارتا غریزه جنسی .
کلبه کبد,گوارش و معده ،و....
وابستگی کامل به دارو



دولت اسلامی نگذارد فرهنگ ایثار افسانه شود
هفته گذشته برای انجام یک کار اداری در یک اداره حضور داشتم ، بخاطر فرار از گرمای شرجی اوج شهریور، زیر کولر گازی در اتاق رئیس منتظر امضای نامه ام بودم ، که دو خانم در اتاق رئیس در انتظار رئیس با هم صحبت می کردند ، وقتی صحبت از جانبازان شد یکی از خانمها گفت : آره بابا پسره شیطونی می کرده و مادرش برای تنبیه ، او را با جارو دنبال کرد و آخرش یک چشمش را از دست داد ، پس از سالها همان پسر رفت و بابت همین مشکلش نامه گرفت و رفت ، در کمیسیون پزشکی و برای همان حادثه در منزل درصد گرفت و شد جانباز!
خانم بعدی ضمن تایید حرفهای خانم اول گفت : آره این جانبازها معلوم نیست کجا به در و دیوار می خورند ، حالا آمده‌اند طلبکار شدند و به اسم جانباز ، کلی حقوق و مزایا می گیرند! خودم جیکم در نیامد و در همان حال نشسته و دستم داخل جیبم بود و اصلاً از جانباز بودنم حرفی نزدم ، تا اینکه رئیس آمد و گفت : بفرمایید شما مشکلتون چیه ، چون زده بود شما جانباز ۷۰ درصد هستید! حالا بفرمایید در خدمت شما هستم ، یک کم سرخ و سفید شدم و گفتم : فقط می خواهم جواب این نامه را ببرم و چیز بیشتری هم نمی خواهم ! آقای رئیس بلافاصله جوابیه آماده شده را امضا کرده ، خیلی محترمانه دستم داد تا ببرم ، آن دو خانم پس از حرفهای رئیس ، من من کنان از من سوال کردند شما جانباز هستید؟ گفتم یه همچین چیزی ، مثل همان پسر بچه ای که مادرش اونو تنبیه کرده بود ، اما فرق من با پسره این بود من حتی یه شیطونی بچگانه هم نکرده بودم ، که مادرم منو بخواهد با جارو دنبال کند ، تنبیه کنه و ...!
به هدف زده بودم و بازخورد حرفم ، بر صورت شرمنده و معذب آنان به راحتی قابل رویت بود که قضاوت بدی کرده اند ، در آنجا بود که تیر خلاصی را زدم و گفتم : من ، معذرت میخوام !! ولی دیگر نمیخواستم حتی لحظه ای ، یا دمی آنجا باشم تا حتی از من عذرخواهی کنند ، چون من یاد گرفته ام از هیچ فردی و شخصی طلبکار نباشم ، حتی برای یک عذرخواهی ساده ...!!!
نباید ملاک جانبازی کاغذ پاره های زمان جنگ باشد.البته اینقدر هم پـــــــــــــــــــاره نیستند.؟؟؟؟؟
سلام در اخرین قانون پیش بینی شده که عوارض مجروحیت جزو درصد جانبازان محسوب شود اما این قانون و سایر قوانین اجرا نشدند هر چند بودجه کامل سالانه برای اجرای قوانین دریافت شده است. مصرف داروها و عوارض جسمی موجب گسترش درد و رنج جانبازان گردیده است البته جانبازان با هر درصدی باشند ابتدا طبق سلیقه مسولان مربوط عمل میکنند و اغلب قوانین اجرا نمیشوند که ترک قانون جرم است.
بهتر است بنیاد تبدیل به وزارتخانه شود زیرا هلدینگها و بودجه سالیانه آن نسبت به یک وزارتخانه بیشتر نباشد کمتر نیست اما خدمت رسانی بسیار ضعیف و مدام در حال قطع شدن هستند.
اینکه درصد جانبازان به روز شود کاری دقیق درست وبسیار بجا می باشد.
جانبازی که30تا 40سال پیش درکمیسیون پزشکی مورد معاینه قرارگرفته ودرصد گرفته است دیگر آن جانباز امروزی نیست.
شما یک لحظه توجه بفرمایید 30سال یا بیشتر از عمر یک فرد مجروح گذشته وانواع داروهای متعدد ومختلف مرتبط با مجروحیت وغیر مجروحیت مصرف کرده ومی کنداینرا به سن بالای فرد اضافه کنید چه چیزی باقی می ماند؟!!
مشتی پوست واستخوان یا بدنی ورم کرده واعضاء ناهمخوان بدنی...والبته اعصاب نداشته وهرروز جنگ وناله والباقی قضایا...!! حالا شما کمی هم به خانواده این جانبازان غریب توجه بفرمایید: درد ورنج همسر جانباز را نظاره کنید. همسری که سن بالای خودش باعث مشکلات بدنی فراوانی شده واو بجای تیمار جانباز نیازمند کسی است که خودش را تیمارکند ولی از بخت او هرروز باید با ناله ها. دردها وحتی ناسازگاری های همسرش بسوزد وبسازد...قصه ی فرزندا جانباز جای خودش دارد...باور می کنید گاهی ممکن است خاستگار یک دخترجانباز به خاطر اعصاب نداشته پدردختر که جانباز است ازقید ازدواج با آن دختر جانبز بگذرد.!!! حتی گاهی ممکن است برای پسری که فرزندجانباز است هم این مشکل بوجود بیاید...
اینها همه درد هستند همه رنج هستند برای خانواده ی جانباز بویژه جانبازان اعصاب وروان ولی هیچ مقام ومسئولی بفکر اینها نیست.
مثال ها ومصداق های زیادی دراین خصوص داریم نیازی نیست بگردید فقط به اولین خانواده ی جانباز(جانبازان درصد بالا بخصوص) که دیدین گفتگو کنید همه ی حقایق روشن خواهد شد.
در باب بررسی مجدد درصدها نه تنها بنیاد شهید وامورایثارگران خودش باید اقدام کندوپیگیر باشد حتی باید اقدامات اجباری برای کشاندن جانیازان به کمیسیون ادواری اقدام کند ولی با کمال تاسف وتاثرفراوان بنیاد کاملا برعکس این حقیقت وحق قانونی ایثارگران اقدام می کند.چرا که ایثارگری که خواهان معرفی به کمیسیون پزشکی است با ممانعت های متعدد بنیاد روبرو می شود وحتی تهدید به کسر درصد پزشکی میشوند!!! این یک واقعیت است نه یک پنداشت...بنده نوعی خودم چندین بار به بنیاد برای معرفی به کمیسیون درصد مراجعه نمودم کتبا هم به مدیر کل نامه نوشتم ولی تنها جوابی که بنیاد می دهد این است که: به کمیسیون بروید درصدتان کم می کنند.می گویم اشکال ندارد اگر حقم نیست بگذار کم کنند!! می گویند باید مدارک جدیدمجروحیت بیارید!! می گویم مگر جنگ شروع شده که مجددا مجروح شده باشم!!؟
خلاصه 35 سال ازکمیسیون پزشکی درصد ما گذشته وبا انواعی ازدرد و رنج که بسیاری مرتبط با مجروحیت هستند رنج می بریم ولی درصد همان است که هست...ونیاز بسیار ضروری جانبازان به بررسی دوره ای کمیسیون پزشکی درصد بخصوص برای کسانی که مدت طولانی از درصد اولیه انها گذشته وجوددارد. اگر گوش شنوایی هست بسم الله
سلام ، خداوکیلی جانباز شیمیایی که سال ۶۴ در قسمت ریه شیمیایی شده و ۵ درصد جانبازی داره امروز هم میزان درد د بدبختی که داره همون هستش ، باور میکنید که زندگی من با سختی نفس کشیدن و با فریادهای بلند شدن از خواب هستش ، من که روزی صد بار مرگم رو از خدا میخوام با این نفسم. اصلا" جانبازان شیمیایی ۵ درصد مگه میتونه وجود داشته باشه ، به نظر من هر فردی که ریه اون شیمیایی شده نباید درصد اون کمتر از ۳۰ درصد باشه...
سلام ، به نظر من حداقل یک فرزند جانبازان شیمیایی ۵ درصد هم بایستی از خدمت سربازی معاف شود. چون جانبازان شیمیایی خیلی مشکلات دارند و ریه چه ۵ درصد و چه بیشتر آسیب ببیند نفس آدم را نابود می کند و ما جانبازان ۵ درصد شیمیایی ریه انصافا" با مشکلات جدی در نفس کشیدن مواجه هستیم. بچه ها برن سربازی بدبخت میشیم . خداوکیلی کمک کنید...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi