شناسه خبر : 93178
دوشنبه 28 شهريور 1401 , 12:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مردم با روحیه دوران دفاع مقدس با جنگ نرم دشمن مقابله کنند

فاش نیوز- معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پنجشنبه 17 شهریورماه در یادواره «شهدای روستای خرق» شهرستان فاروج خراسان شمالی گفت: بزرگداشت و یادواره شهدا به منظور مرور خاطرات گذشته نیست بلکه برای تربیت نسل‌های آینده است.
به گزارش فاش نیوز، دکتر سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این یادواره، گفت: حضور در این یادواره دعوتی از طرف شهدا است که برای من باعث افتخار است. در جوار امام‌زاده‌ای هستیم که یادگار اهل بیت (ع) است و مردمان این منطقه متدین و دین‌خواه هستند و شهدای زیادی تقدیم اسلام کرده‌اند و امیدوارم این مردم عزیز و بزرگ با حفظ داشته‌های عظیم خود این مسیر را ادامه دهند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که می‌فرمایند «فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا از خود شهادت کمتر نیست»، خاطرنشان کرد: شهادت جانبازی است و شخص عزیزترین داشته‌ای که خدا به انسان عطا کرده یعنی جان خود را تقدیم می‌کند. شهید در مسیر دفاع از حق جان خود را به عنوان عزیزترین داشته خود بخشیده و در اوج سلامتی برای هدفی مقدس جانش را فدا کرده است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره و پاسداشت شهدا، گفت: بزرگداشت و یادواره شهدا به منظور مرور خاطرات گذشته نیست بلکه برای تربیت نسل‌های آینده است. ترویج مکتب شهادت با برگزاری یادواره‌های شهدا ضروری است و ارزش‌های اسلامی را به نسل آینده پیوند می‌دهد.
رئیس ببنیاد شهید و امور ایثارگران  افزود: شهدا همه در قله بودند و پیامبر اکرم (ص) در وصف سیدالشهدا (ع) که این ایام متعلق به ایشان است می‌فرمایند که امام حسین (ع) سفینه النجاه و افضل جوانان مجاهد و انصار است و در وصف ایشان توصیفات بی‌نظیری دارند. شخصیتی که در علم و تربیت افضل است و جان عزیز خودش را برای آرمانی بلند و حفاظت از دین خدا فدا می‌کند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در جنگ جهانی دوم در کمتر از 10 سال 60 میلیون نفر کشته شدند، گفت: از این تعداد 15 میلیون نفر نظامی و 45 میلیون نفر از مردم غیرنظامی بودند در حالی که کل شهدای ما در معرکه 150 هزار شهید بودند اما شهدای سال‌های دفاع‌مقدس با سایر جنگ‌های عالم متمایز هستند و یکی از کارهایی که بنیاد انجام می‌دهد ‌ثبت و ضبط وصیت‌نامه شهدا و خاطرات والدین و همسران شهدا است.
معاون رئیس جمهور با اشاره به فداکاری‌های شهدا برای زنده نگه داشتن اسلام گفت: از روستای خرق 34 رزمنده به شهادت رسیدند. چه عاملی باعث شد که مادری که حاضر نیست زخم کوچکی را در فرزندش مشاهده کند او را برای رفتن به جبهه‌ای دو هزار کیلومتر دورتر بدرقه کند. شهدا اهداف والایی داشتند که پس از 40 سال هنوز خون آنها مثل خون امام حسین (ع) می‌جوشد و زنده است و انگار همین امروز به شهادت رسیده‌اند و هنوز مردم در تشییع پیکر مطهر شهدا حضور پر شوری دارند.
وی افزود: امروزه دشمن سعی دارد تا با جنگ نرم به اسلام ضربه وارد کند و مردم باید در تمامی عرصه‌ها هوشیار باشند و با همان روحیه هشت سال دفاع مقدس با مهارت و توانایی که دارند با ابزار یزیدیان زمانه مقابله کنند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان خاطرنشان کرد: یکی از کارهای فرعون تحقیر و ایجاد رعب در بین مردم بود تا از او اطاعت کنند و خودش را در چشم عالم بزرگ نشان می‌داد، همانند کشورهای غربی که ملت‌ها را کوچک و ضعیف می‌کنند تا آن‌ها را وادار به پیروی از خود کنند اما شهدا در مکتب اهل بیت (ع) به ما آموخته‌‌‌‌اند که بنده غیر خدا و حتی بنده خود نشویم. امیدوار هستیم که ما هم زندگی را با معیار و منطق شهدا به پیش ببریم و اداره کنیم.
استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: دشمن با تبلیغات سوء، حقایق دین اسلام را پنهان و از هر ترفندی برای تضعیف روحیه مردم استفاده می‌کند. امروز دشمن با استفاده از جنگ نرم تبلیغات گسترده‌ای علیه جمهوری اسلامی تدارک دیده است.
محمدرضا حسین‌نژاد به سفر رئیس‌جمهور به استان‌ها اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم مردمی و برای مردم است و از نزدیک مشکلات مردم را بررسی می‌کند. دین، رهبری و مردم سه رکن پایه‌های نظام هستند که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی ایفا کردند و امروز با شهدا تجدید میثاق می‌کنیم و همان راهی که شهدا و رهبر معظم انقلاب پیموده‌اند را ادامه می‌دهیم.
در پایان این یادواره تعدادی از برگزیدگان مسابقات قرآنی و ورزشی استان خراسان شمالی تجلیل شدند و نام روستای «خرق» به «رحمانیه» تغییر یافت.

 

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi