شناسه خبر : 93237
چهارشنبه 30 شهريور 1401 , 13:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با موافقت نمایندگان ملت در بهارستان

حقوق جانبازان معسر به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت

نمایندگان مجلس با افزایش حداکثر سقف پرداختی کمک معیشتی ماهیانه رزمندگان نیازمند با کف حقوق کارکنان دولت موافقت کردند.

فاش نیوز - نمایندگان مجلس با افزایش حداکثر سقف پرداختی کمک معیشتی ماهیانه رزمندگان نیازمند با کف حقوق کارکنان دولت موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه(30 شهریور) با پاسخ مثبت خود به استفساریه دولت درخصوص بند(هـ) تبصره(۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور درباره پرداخت حقوق به رزمندگان و جانبازان فاقد شغل، متناسب با حداقل حقوق کارکنان دولت، برابر با ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان موافقت کردند.

گزارش خبرنگار ما حاکی است از مجموع 196 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در بهارستان در جریان بررسی طرح دوفوریتی استفساریه بند(هـ) تبصره(12) قانون بودجه سال 1401 کل کشور، با متن این استفساریه با 158 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع موافقت کردند.

بر اساس این گزارش با پاسخ و رای مثبت نمایندگان ملت به استفساریه، از این پس حقوق جانبازان و رزمندگان نیازمند به حداقل حقوق کارکنان دولت در سال جاری که پنج میلیون و 600 هزار تومان است افزایش خواهد یافت.

محسن زنگنه، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: در بند(هـ) تبصره(12) قانون بودجه سال 1401 کل کشور بحث جانبازان و آزادگان فاقد شغل و درآمد مطرح و این استفساریه منحصر به این قشر است.

نماینده مردم تربت حیدریه در بهارستان ادامه داد:  استفساریه مذکور به دنبال قانون جدیدی که نیاز به اعتبار داشته باشد و یا بار مالی به دولت تحمیل کند نیست؛ بلکه این موضوع در قانون بودجه سال جاری مصوب شده و برای آن منابع مالی در جداول تعیین شده است.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابع و اعتبارات مورد نیاز طرح قبلا پیش بینی شده است متذکر شد: مبلغ 5 هزار و 600 میلیون تومانی که برای این قشر در نظر گرفته شده از محل سرجمع بودجه نیروهای مسلح کسر و در جداول بودجه برای افزایش حقوق جانبازان و ایثارگران فاقد شغل و آسیب دیده از جمله جانبازان اعصاب و روان در نظر گرفته شده است تا بخشی از مشکلات و هزینه های آنها را جبران کند.

گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز جاکی است بر اساس بند "هـ" تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع ردیف ۱۳۱۶۰۰ جدول شماره (۷)‌ این قانون به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد شغل و درآمد که بر‌اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک‌ معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.

همچنین آیین‌نامه اجرائی این بند با همکاری مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه و به‌تصویب هیأت وزیرانخواهد رسید.

گفتنی است بر اساس این مصوبه بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است از ابتدای ماه جاری حقوق جانبازان و رزمندگان معسر را بر مبنای کف حقوق کارکنان دولت(پنچ میلیون 600 هزار تومان) و تفاوت آن با نیمه اول سال را محاسبه و پرداخت کند.

*معرفی

اینستاگرام
سلام..خداراشکر..وسپاس ازنمایندگان وپیگیری شماعزیزان فاش نیوز...
الحمدلله دم این مجلس گرم... امیدوارم معوقات هم پرداخت کنند و در قدم بعدی تبدیل به حقوق بشود و فیش حقوقی بدهند
اگر غیر از این بود باعث تعجب بود.دست مریزاد.
از طرف همه رزمندگان.(دلداده گان
و محافظان کشور )از دولت مجلس تشکر تشکر .انشالله هرچه زودتر اجرایی بشه
سلام
چرا برای منصوبان شهدا که کمک معیشت میگیرند تعلق نمیگیرد مثل خواهر شهدا؟ واقعا یک میلیون تومان برای خواهر شهید که هیچ منبع درامدی ندارد حقوقی است؟؟
این افزایش کمک معیشت فقط شامل جانبازان معسری هست که از بنیاد کمک معیشت میگیرند؟پس رزمندگان معسری که درصد جانبازی نداشته واز ساتا به جای بنیاد کمک معیشت میگیرند چی؟ خوب بود نمایندگان مجلس کمک معیشت این رزمندگان معسری را هم که به جای بنیاد از ساتا کمک معیشت میگیرند را همین مقدار افزایش میدا ند چون آنها هم که‌لت سنی دارند و هم ناتوان.
سلام. مطمئنی؟ یعنی رزمندگانی که جانباز نیستن افزایش حقوق ندارن؟
درکانال خود دکتر زنکنه کلمه رزمندگان هست
به نام خدا بنده یک رزمنده ایثارگر ارتش هستم تاحالا هیچ حقوقوکمک معیشتی دریافت نکرده ام یعنی ازسال 64 بیکاربوده وسر بار مادرم هستم واز خجالت و محجوبیتم شرمنده گشته ام به هر دری سر زدم ولی هیچ مسئولی در راباز نکرد که نکرد لطفا شفاف بگویید به ایثارگر یارزمنده گان وظیفه شامل میشود یانه؟اگر جواب منفی شد درست حسینی روبه قبله شویم خیالمان راحت بشه .نمیدانم اجرتان با خدا یا مهدی موعودیا بقیته الله اروحنا التی باشه.واسلام
سلام
بسیاری از رزمندگان از حق قانونی خود بی اطلاع هستند
طبق بند ب ماده 88 قانون برنامه ششم، شما می توانید به امور ایثارگران ارتش شهر محل سکونت خود مراجعه و درخواست کمک معیشت بدید، اگر جواب منفی دادند از نماینده شهرتون پیگیری کنید
تنها شرط اینکه فاقد درامد باشید و درحال پرداخت حق بیمه نباشید و بازنشسته جایی نیز نباشید
در حالیکه این طرح هنوز به مرحله اجرا نرسیده است متاسفانه
یکی از مدیران بنیاد اقای موهبتی، پیشنهاد داده کمک معیشت دهک های بالا را حذف کنند ؟!
لازم به ذکر است دهک بنیاد دو دهک بالاتر از سامانه حمایت است مثال اگر دهک جانبازی 5باشد در بنیاد ایشان را در دهم هفت ثبت کردند !
در حالیکه دهک بنیاد حداقل می بایست سه دهک کمتر تعیین شود
و مجروحیت و هزینه های آن در دهک لحاظ شوند
این پیشنهاد قطعا برخلاف قانون است
سلام. از جانبازان عزیز کسی این ماه حقوق 5700 دریافت کرده یا هنوز همون هست؟
تاواریزنشه باورمون نمیشه چون خیلی حرفاشنیدیم خیلی وعده ها که عملی نشد.
سلام فعلا که حق رزمندگان رو ندادند اول گفتن 5و 600 الان میگن 4ونیم خدا به دادمون برسه از دست اینا
یک سال پیش پرونده تایید شده وحضور۳۶۱ روز جبهه تحویل ناحیه امام حسین اهواز جهت گرفتن حقوق معسر دادم ولی میگویند بودجه نیست لطفا جواب منطقی بدهید
سلام‌فقط‌شعار
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi