شناسه خبر : 93278
شنبه 02 مهر 1401 , 08:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پدر شهیدان «مقبلی» به فرزندان شهیدش پیوست

پدر شـهیدان گران‌قدر «غلامرضا و محمدرضا مقبلی قنات سامان» ظهر پنجشنبه 31 شهریورماه 1401 پس از سال‌ها تحمل درد دوری فرزندان برومندش دیدار حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
 
پدر شهیدان «مقبلی» به فرزندان شهیدش پیوست

حاج «بختیار مقبلی قنات سامان»  پدر شـهیدان گران‌قدر «غلامرضا و محمدرضا مقبلی قنات سامان» پس از سال‌ها تحمل درد دوری فرزندان برومندش دیدار حق را لبیک گفت و پیکر پاک این اسوه صبر و استقامت در شهرستان جیرفت تشییع و در قطعه والدین شهید آن شهرستان به خاک سپرده شد.
گفتنی است شهید محمدرضا مقبلی قنات سامان در چهارم مهر 1342، در روستای قنات سامان از توابع شهرستان جیرفت دیده به جهان گشود. او دانش‌آموز چهارم متوسطه بود که به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و دردهم اردیبهشت‌ماه 1361 در خرمشهر براثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. مزار وی در گلزار شهدای روستای درب بهشت در جوار روستای زادگاهش قرار دارد.
برادرش شهید غلامرضا مقبلی قنات سامان که در دوم اردیبهشت‌ماه 1344 در روستای قنات سامان به دنیا آمد نیز همانند برادر برومندش در جبهه‌های حق حضور یافت و در عملیات آزادسازی مهران در قلاویزان به‌شدت مجروح شد و به‌عنوان جانباز 70 درصد به میهن اسلامی بازگشت و تا پایان دوره کارشناسی در رشته مدیریت درس خواند و به‌عنوان مسئول بنیاد جانبازان جیرفت مشغول به خدمت شد و سرانجام در 24 بهمن 1379، در جاده بم- ماهان هنگام انجام مأموریت دچار سانحه رانندگی شد و به هم‌رزمان شهیدش پیوست. مزار وی در گلزار شهدای شهرستان زادگاهش قرار دارد.

منبع: isaar.ir
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi