شناسه خبر : 93300
شنبه 02 مهر 1401 , 10:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره لاله‌های سرخ همزمان با هفته دفاع مقدس

یادواره لاله‌های سرخ در 12 منطقه از تهران بزرگ همزمان با هفته دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس یادواره لاله‌های سرخ در مناطق ۱۲گانه بنیاد شهید و امورایثارگران تهران بزرگ برگزار می‌شود.

اصحاب کریمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، ضمن تشریح برنامه‌های بنیاد شهید تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس، گفت: هفته دفاع مقدس یادآور آن شجاعت، دلاوری و جانفشانی‌های رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس که امنیت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران، مرهون جانفشانی شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران عزیز است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ ادامه داد: اداره کل تهران بزرگ به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه‌ها و مراسمات متنوعی را در نظر گرفته است که می‌توان به برگزاری یادواره لاله‌های سرخ به صورت همزمان در 12 مناطق بنیاد شهید تهران برزگ، تئاتر خیابانی با موضوع ایثار اجتماعی، کاروان‌های سرود و برگزار نمایشگاه عکس دفاع مقدس، نواختن زنگ ایثار در مدارس شاهد، دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان، اکران طرح‌های گرافیکی برتر حوزه ایثار و شهادت در سطح شهر،‌ برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع ایثار و شهادت و رونمایی از کتاب‌های تازه منتشر شده در حوزه ادبیات ایثار و شهادت از جمله برنامه‌هایی است که با مشارکت سایر دستگاه‌ها برگزار می‌شود.

کریمی تصریح کرد: همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس میهمانی لاله‌ها در نخستین روز در بزرگترین گلزار شهدای کشور در بهشت زهرا(س) تهران ساعت 17 و در قطعه 40 در جوار  شهدای گمنام دفاع مقدس  آغاز خواهد شد. در این مراسم مزار 30 هزار شهید دفاع مقدس شهر تهران که در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) آرام گرفته‌اند، گلباران و عطرافشانی خواهد شد که این مراسم با سخنرانی سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، محسن منصوری استاندار تهران و مداحی نریمان پناهی نیز همراه است.

وی افزود: همچنین همزمان با این مراسم پیام «رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای» به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس نیز قرا‌ئت خواهد شد. «آیین مهمانی لاله ها» عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدا هرساله با آغاز هفته دفاع مقدس در 19 هزار گلزار شهدای سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی در پایان با اشاره به برپایی موکب ثارلله همزمان با راهپیمایی عظیم اربعین در مسیر میدان امام حسین تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)در تهران، یادآورشد: عاشقان و جاماندگان از سفر کربلا برای همدلی و همراهی با حضرت زینب(س) این مسیر را طی کردند و بنیاد شهید و امورایثارگران با هدف ترویج این فرهنگ غنی موکب ثارالله را در این مسیر برپا کرد و امیدواریم که حضرت اباعبدالله الحسین از همگی قبول کنند.

منبع: tasnimnews.com
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi