شناسه خبر : 93337
شنبه 02 مهر 1401 , 15:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

این جانبازا به کدوم در و دیوار خوردن درصد گرفتن!

مرتضی قنبری وفا - هفته گذشته برای انجام یک کار اداری در یک اداره حضور داشتم، بخاطر فرار از گرمای شرجی اوج شهریور، زیر کولر گازی در اتاق رئیس منتظر امضای نامه ام بودم، که دو خانم در اتاق رئیس در انتظار رئیس با هم صحبت می کردند، وقتی صحبت از جانبازان شد؛ یکی از خانم ها گفت: آره بابا پسره شیطونی می کرده و مادرش برای تنبیه، او را با جارو دنبال کرد و آخرش یک چشمش را از دست داد، پس از سال ها همان پسر رفت و بابت همین مشکلش نامه گرفت و رفت در کمیسیون پزشکی و برای همان حادثه در منزل درصد گرفت و شد جانباز!

خانم بعدی ضمن تایید حرف های خانم اول گفت: آره این جانبازها معلوم نیست کجا به در و دیوار می خورند حالا آمدند طلبکار شدند و به اسم جانباز، کلی حقوق و مزایا می گیرند! خودم جیکم در نیامد و در همان حال نشسته و دستم داخل جیبم بود و اصلاً از جانباز بودنم حرفی نزدم، تا اینکه رئیس آمد و گفت: بفرمایید شما مشکلتون چیه، چون زده بود شما جانباز ۷۰ درصد هستید! حالا بفرمایید در خدمت شما هستم، یک کم سرخ و سفید شدم و گفتم: فقط می خواهم جواب این نامه را ببرم و چیز بیشتری هم نمی خواهم ! آقای رئیس بلافاصله جوابیه آماده شده را امضا کرده، خیلی محترمانه دستم داد تا ببرم، آن دو خانم  پس از حرفهای رئیس، من من کنان از من سوال کردند شما جانباز هستید؟ گفتم یه همچین چیزی، مثل همان پسر بچه ای که مادرش اونو تنبیه کرده بود، اما فرق من با پسره این بود من حتی یه شیطونی بچگانه هم نکرده بودم، که مادرم منو بخواهد با جارو دنبال کند، تنبیه کنه و...!

؛به هدف زده بودم و بازخورد حرفم، بر صورت شرمنده و معذب آنان به راحتی قابل رویت بود که قضاوت بدی کرده اند، در آنجا بود که تیر خلاصی را زدم و گفتم: من، معذرت میخوام !! ولی دیگر نمیخواستم حتی لحظه ای، یا دمی آنجا باشم تا حتی از من عذرخواهی کنند، چون من یاد گرفته ام از هیچ فردی و شخصی طلبکار نباشم، حتی برای یک عذرخواهی ساده...!!!

اینستاگرام
نگاهی که آقایان در کمسیون دارد همین است با 15 سال سن در جنگ با دشمن بودن و شرکت در دوعملیات بزرگ بعد از ما صورت سانحه می خواهند مایی که ازبیمارستانها فرار کردیم و ننگ بود دنبال درصد و گواهی بریم حالا به خاطر 20 درصد بودن از همه چیز محروم هستیم ولی فرزند عزیز جانباز هم سنگر 25 از من جانباز 20 درصد در امتیازها جلوتر این جا هم قوانین ناقص و ناعادلانه است ولی در بر همان پاشنه می چرخد چون دوستان و مسولین راحتر هستن و بودجه بیشتری برای مخارج خود دارند.
خیلی از قوانین مجلس که اصلا مبنای درستی ندارد ، حالا چه کسی هست که زیر بار اصلاح آنها برود ، خیلی ببخشید مثلا سهمیه خواهر وبرادر شهید عزیزی داریم که ناتنی هستند واصلا این شهید را هم ندیده اند وشاید سالهای بعد از یک مادر دیگر باهم نسبت پیدا کرده اند وبه طور نسبتی که به این شکل دارند از یکسری امکانات برخوردارند اما مجلس اینطور قانون را در نظر داشته که اعضای درجه یک ، خانواده شهید به دلیل شرایط روحی و روانی ... باید امکانات بگیرند اما آیا در اینگونه موارد هم این سهمیه دادن به حق است ؟!! مثال عرض کردم خدایی نکرده قصد بی احترامی به عزیزی را ندارم اما گاهی قانون پر از اشکال و بی اساس نوشته شده است... از آنطرف خود جانباز زیر ۲۵ و فرزندانش امکانات خاصی نخواهند داشت در حالیکه زندگی شان سراسر درد ورنج است...
شاید مواردی که به غلط در سیستم جای گرفته اند یافت شود و حرف این خانم ها در موردش صدق کند..نسبی است
از نوشته های بعضی دوستان این چنین برداشت می شه که آنها فک می کنند جانبازان بالای 25%حق اونارو خوردن!!!!!! نه عزیزان ؛ شما و حتی ما هم باید جای دیگه دنبال حقتون باشیم (البته این وظیفه بنیاد است که متاسفانه فراموش کرده) نه با اعتراض به درصد همرزممون ور اینکه او درصدش از من بیشتره پس او حق منو خورده!!!هرچند هم بنده معتقد هستم 90درصد وشاید بیشتر همون جانبازان بالای 25% هم درصدشون کم محاسبه شده و از درصدشون راضی نیستند ./. بنده هم شنیدم(از فردمطمئنی )که بعضی ها هم به ناحق از این درصدها گرفته اند در حالیکه حتی یه روز هم از مناطق جنگی رد نشده اند./.
بله ، اما اگر بنا به درصد است ماجراهای دیگری هم پیش آمده ودر برخی موارد ظاهرا جراحت و صدمات برخی جانبازان طوری بوده که بعد از این ۳۰ سال بهبود یافته و شاید اگر الان درصد گرفته شود درصد آنها کمتر شود ، یا برعکس ، اینگونه موردها هم پیش آمده است ، بنابراین بعضی حرف ها هم شاید از این دید درست باشد ، شاید بهتر است بنیاد درصد بندی ها را یکبار دیگر بررسی کند تا حقی ضایع نشود،اما گاهی وقت ها مشکل از خود بنیاد هم هست ،،، به هر حال این درصدها هم در کل خودش ماجراهای زیادی دارد!!!! والبته بهتر است درصد بندی ها در خدمات حذف شود تا این بحثها پیش نیاید .

عزیزان جانباز، منظور ما از بیان این مطلب این است که متاسفانه دید غلطی از جانبازان در بین عده ای از مردم وجود دارد ، که تر و خشک با هم می سوزند! با این حال صحبت از تقی گرفت نقی نگرفت نیست ، مگر این همه جانباز همگی جانبازان نما هستند؟! موضوع اصلی این است جانبازان چوب دو سر سوز هستند : از یک طرف قضاوت نابجای عده ای از مردم و از جای دیگر، بی توجهی و بی مهری مسئولان متولی رسیدگی به مشکلات جانبازان ...!
حرف شما درست است ، اما راستش را بخواهید یک جاهایی قانونگزاران اشتباه کرده اند ، که این دیدگاه ها در مورد جانبازان ایجاد شده، به عنوان مثال میگویم ، در سهمیه دانشگاه ها با حد نصاب نمره ای که گذاشته اند رتبه های پایین هم در یکسری رشته های دست بالا مثل رشته های پزشکی که بدون سهمیه واقعا نیاز به رتبه خوبی دارد قبول شده اند شاید باورتان نشود اما در دانشگاهی که هستم در کنار رتبه های خوب فرزندان جانباز رتبه های پایین هم از جانبازان بوده اند که با درصدهای منفی و پایین در کارنامه متاسفانه قبول شده اند، واقعا این کمک کردن به جانبازان نیست از آنطرف هم مشروطی و انصراف از تحصیل و...... بعد هم که همه را به یک چشم میبینند و برچسب به نام همه جانبازان میخورد این یک نمونه از دسته گلهایی است که مجلس به آب داده!! حالا هر چه به این مسئولان بگوییم قانون مشکل دارد!!اصلاح کنید...به عنوان یک فرزند جانباز که این وضعیت ها را دیده ام به مردم تا حدی حق میدهم ،بعضی واقعیت ها را که نمیشود پنهان کرد، مشکل از بی فکری های مسئولان است که باید قبل هر کاری درست تصمیم بگیرند که بد نامیش برای جانبازان نشود .
جناب قمری وفا سلام
خسته نباشید
ازکیلومترهادور وازغرب کشور خدمتتان عرض ادب واحترام دارم
بخاطر مطالبی که بسیار زیبا و متین می نویسید وبخصوص اینکه به نکاتی می پردازید که دیگران به آنها نظری ندارند.

این جمله ی جنابعالی: جانبازان چوب دوسر سوز هستند ؛ راباید با آب طلا نوشت وبرسردرادارات وبخصوص بنیاد شهید ودفترکار رییس جمهور نصب کرد.
فقط ۲ هفته بیان خونه جانباز موج گرفته تا ببینند این جانباز شب و روز را چطور می گذراننذ.
همه بستگان هم در ۳۶ سال با جانباز بودن به نوعی دارای عوارض اکتسابی از پدر هستند .وهمه خود بیمار
دارو ودکتر هم که بیمه قبول نمی کنه.
فاکتور هم نمی ریزند
الان من داروی اعصابم باید خارجی باشه هر جا سفارش دادم ندارند .
الپرزلام ،کننیا پین ،سیتالوپرام
من از بیگانگان دیگر ننالم که با من هر چه کرد آن آشنا کرد
وقتی پدرم را در بیمارستان بستری میکردم دو تا از پرستارها تا فهمیدند پدرم جانباز است شروع به متلک پراکنی کردند و گفتند حاج آقا نگران هزینه های بستری شدنت نباش همه چیز برای شما مجانی است و جدیدا هم انگار قرار است به نوه و نتیجه هایتان هم خدمات مجانی بدهند پدرم گفت من برای مملکت و ناموس رفتم و برایم فرقی ندارد که خدمات مجانی بدهند یا ندهند و اگر همین الان هم جنگ شود از روی تخت بیمارستان بلند میشوم و به جبهه میروم. پدرم ۳۶ ساعت بعد از دنیا رفت اما زخم هایی که بعضی از مردم نادان و ناسپاس امثال آن پرستارها به ما زدند هیچ مرهمی برایش نیست ما حتی از بنیاد شهید هم بی عدالتی و بی مهری دیدیم و همه را به خدا واگذار میکنیم
از خداوند متعال خواستارم تا روح پدر شهید شما را با امام حسین محشور نماید .در روز قیامت که یوم حسرت است امثال ان پرستاران جوابگو خواهند بود.
احسنت، مرحبا جعفر، شیر مادرت حلالت جعفر
سلام و خدا قوت به تمام کسانی که برای جانباز قدمی برداشته و خدا خودش ناظر بر اعمال ما هست حقیر در جریان پرونده شخصی که با کمک نماینده مجلس 35درصد جانبازی گرفت و پستی و بجز بریدگی شیشه و ..... لکی در بدن ندارد و با زیر پا گذاشتن حق الناس زندگی میکند . متاسفانه مسیولین خیلی کم لطف هستند و بعد این همه مدت جانبازان عزیزمان کلی مشکل دارند و وعده دروغ میشنوند .هیهات که آن دنیا چجوری جواب میدن. خدایا جواب امثال ما را نده !!!! بعد از
اسراییل توقع داریم
متاسفانه باید بگویم خودم چند مورد را کاملا میشناسم که مثلا در زمان تحصیل در یک مدرسه بودیم و طرف مشکل شنوایی داشت. زمان جنگ رفت جبهه و همان مشکل را به موج انفجار ربلط داد و.... متاسفانه در این موارد حراست بنیاد کم کاری میکند، والابا یک استعلام یا تحقیق از همکلاسی های ان زمان میتوان به واقعیت پی برد.
گفتم که شخصا چند نمونه را اشراف کامل دارم. به نظرم این نوع سو استفاده از دزدی هم بدتر است ، چونباعث بدبینی افرادی میشود که اینگونه افراد شیاد را میشناسند و میدانند در جبهه برای انها حادثه ای رخ نداده و همین موجب بدبینی نسبت به دیگر عزیزان جانباز میشود.
البته در بعضی جاها خودما رزمنده ها وجانبازها مقصرهستیم، بلهیک زمانی با گواهی سه نفر رزمنده میشدبرای شخصی گواهی محروحیت صادر کرد. خیلیها از همین راه برای سواستفاده استفاده کردند که شکر خدا الان دیگر چنین امکانی وحود ندارد، البته میدانم در این مورد هم باز حق خیلی ها که انزمان در پی گرفتن گواهی مجروحیت نبودن والان که به دلیل کهولت سن عوارض ان مجروحیت ها شدید شده نه گواهی مجروحیت دارن ونه مدارک بیمارستانی، چون از بیمارستان فرار میکردند که برگردن خط و.... .
خدایا تمام ماها را به راه راست هدایت کن.
پرستاری که شوهرم را میشناسد و زمان جنگ در بیمارستان امین اصفهان خدمت میکرده وقتی از مشکلات اعصاب شوهرم و وضعیت وحشت ناک اقتصادی مان براش گفتم گفت حقشه خیلی هم حقش هست من اون زمان وضعیت کمرش و شانه اش رو که تا حدودی بسامان کردیم تمام دکتر ها گفتن حتما باید اعزام بشه بیمارستان اعصاب و روان داشتیم کار های انتقالش رو درست میکردیم که دیدیم داره دست پزشکی رو میبوسن که نمیخوام برم وضعیت جبهه جوریه باید برم شوهرم گوی مسئول اتش بار خمپاره ۶۰بوده که برای کربلای ۵ابتکاری درستش کردن خلاصه میشه گفت فرار میکنه میره جبهه که دوستاش میگفتن خون مدام از گوششع جاری بوده الان داره با بیست درصد جانبازی کمک معیشت میگیره با یک دختر و من و هزار مشکل ناتمام
چرا طلبکار نباشیم دولتمردان وبچهاشن نه در انقلاب بودن ونه درچنگ کلی از این مملکت بردن بنده مخلیها انتظاری واقعی وطبق قانون دارن که هنینم ازاین دولتمردان انجام نمیشه وظیفه نظام است ولی ........ واگذار به خدا
بیراه هم نگفتن
البته شاید شما هم دیده باشید افرادی رو که جانباز هستنا... ولی درصدشون پایینه
برای بالا بردن درصدجانبازیشون دست به هر کاری میزنن ...
می بینی طرف خوب میشنوه ولی خودشو میزنه به اون راه و سمعک میگیره تا درصدش بره بالا


من خودم حتی یه نفر میشناختم باکمک قرص و دارو .....
البته فوت کرده و قسمت خودشم نشد
ولی حق ادمهای درستکار ویه عده بیچاره بدبخت ضایع میکنن

% حق الناسه وخدا از حق الناس نمیگذره %
جناب به در و دیوار تو خانه شما خورده جانباز شده ومسعولیت این شخص هم با شماست
متاسفانه من خودم میدانم تعدادی از جانبازیهای ثبت شده الکی است اما کی پیگیری میکنه؟؟
حراست بنیاد باید خیلی قاطع با این موارد برخورد کنه که متاسفانه چنین نیست.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi