شناسه خبر : 93347
سه شنبه 12 مهر 1401 , 12:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

راه را از اول اشتباه آمده اید

مرزبندی درصدهای بالا و پایین واقعی نیست

چرا برای کارمندان نجومی بگیر بودجه هست اما برای ایثارگران نیست؟ به خدا که همه اینها ظلم آشکار به خانواده های ایثارگران است.

فاش نیوز -  بسیاری از ایثارگران زیر ۲۵ درصد از نظر اعصاب و روان مشکل دارند، اما بنیاد شهید و امور ایثارگران رسیدگی نمی کند. آنها اگر بخواهند طبق قانون درخواست مجدد برای کمیسیون بدهند منصرف شان می کند.

چرا یک نهاد حمایتی مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران نباید به فکر جانبازان زیر 25 درصد باشد؟ سوال اینجاست که مرزبندی ۲۵ درصد را چه کسی تعیین کرده است؟ چرا از درصد بندی ۱۵ تا ۲۰ به عنوان مجروحیت حد متوسط نام برده می شود. آیا کسانی که دچار موج انفجار شده اند و از لحاظ روحی و روانی دچار مشکل هستند نباید یک حداقلی در قانون برای آنها لحاظ شود؟

آیا همین درصد هایی که برای وضعیت جسمی جانازان در نظر گرفته شده کفایت می کند؟ آیا جانبازان معسر را تا به حال از نزدیک دیده اید؟ آیا می دانید چرا خیلی هایشان معسر شده اند؟ چرا که وضعیت روحی و روانی انها به گونه ای است که تعادلی ندارند و بسیاری هم شغلی که داشته اند را از دست داده اند یا از اول نتوانسته اند زندگی شان را اداره کنند.

خوب شد که نمایندگان مجلس از معیشت جانبازان معسر معیشت حمایت کرند، اما آیا شما پیگیر وضعیت زندگی خانواده و فرزندانشان هستید؟ متاسفانه بسیاری از آنها در خانه اجاره ای هستند و هزینه تحصیل فرزندان خود را ندارند.

اگر چه مجلس شورای اسلامی کمک معیشتی را به آنها اختصاص داد که با آن هم با کلی سختی و مشکلات موافقت شد! بعد از سال ها هم سهمیه ای به فرزندان زیر ۲۵ درصد دادند که آن هم به کارشان نیامده است!

آنقدر بی انصاف بودند که از مجموع ۳۰ درصد سهمیه ایثارگران، ۲۵ درصد به جمعیت اندک بالای۲۵ و فقط ۵ درصد به جمعیت بسیار زیر ۲۵درصد و رزمندگان داده شد. حتی انصاف به خرج ندادند که این سهمیه را کمی بیشتر در نظر بگیرند.

چرا خدمات به جانبازان زیر ۲۵ درصد باید فقط شامل یک سری وعده و وعید و قانون به درد نخور و ناکار آمد باشد؟ به طور مثال گفته شد جمعیت زیر ۲۵ درصد شامل تعداد زیادی۵ درصد هستند. آیا جانباز ۵ درصد وضعیتش با ۲۰ درصد برابر است؟

در حال حاضر بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در وهله اول فکری به حال حقوق کارمندان خود کند تا بعد نوبت به بقیه جانبازان برسد! چرا برای کارمندان نجومی بگیر بودجه هست اما برای ایثارگران نیست؟ به خدا که همه اینها ظلم آشکار به خانواده های ایثارگران است. این مرزبندی ۲۵ درصد که برای ارائه خدمات خود گذاشته اید اشتباه محض است.

به طور مثال شما یک جانباز بالای ۲۵ درصد را با جانباز جسمی ۲۰ تا ۱۵ درصد اعصاب و روان مقایسه کنید؛ آیا وضعیت برابری در زندگیشان دارند؟ آیا مقوله تحول در بنیاد شهید که آقای قاضی زاده آن را در نظر دارد با در نظر گرفتن واقعیت های زندگی جانبازان میسر خواهد شد؟ چرا که در غیر این صورت نارضایتی ها همچنان ادامه خواهد داشت.

سخن آخر اینکه به مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران باید گفت که راه را از اول اشتباه آمده اید!

اینستاگرام
فرزند جانباز زیر ۲۵ درصد هستم . به خداقسم که اشتباه کردم واین سهمیه مسخره ۵ درصدی را در کنکور استفاده کردم. سهمیه ای که کاملا مشخص است فقط برای" تظاهر به کمک" کردن به جانبازان زیر ۲۵ داده اند!! استفاده از این سهمیه هیچ کمکی به قبولی دانشگاه ها نمیکند .بعد از انتخاب رشته و آمدن نتایج قبولی ها تازه متوجه میشوند که ای داد ! اگر همان سهمیه مناطق را زده بودیم بهتر بود!! این نتایج افتضاح قانون نسنجیده مجلس است. خودم را میبینم که با این سهمیه ۵ درصد با رتبه خوب نتوانستم رشته ای که میخواستم قبول بشم آنوقت نگاه به سهمیه بالای ۲۵ درصد که انداختم متوجه شدم در این سهمیه با رتبه های پایین بهترین رشته ها را قبول شده اند! این کجای عدالت است؟؟ این چه بازی است که مجلس وبنیاد درآورده چرا همه اش به دنبال حساب وکتاب ودرصد هستند ؟! مگر سهمیه ها هم بودجه میخواهد که باز هم مرز بندی میکنید؟! با هزاران سختی زندگی با جانباز اعصاب وروان ، و در نهایت این هم وضع کمک کردن به خانواده هایشان. عدالت این بود که سهمیه ها را ادغام کنید و مرز درصدبندی ها حذف شود.مجلس که خیلی وقت است همه چیز را رها کرده ، و اصلا برای اصلاح سهمیه ها هیچ حرکتی نمیکند!
سلام ، با کمال تاسف هیچوقت پاسخ اینگونه سوالات جانبازان داده نشده است علی ایحال برای انعکاس مشکلات ایثارگران به مسولان از فاش نیوز عزیز تشکر و قدردانی میکنیم چون مسولان مربوط در قیامت نمیتوانند ادعای بی اطلاعی کنند و مجبورند در پیشگاه حضرت حق تعالی پاسخگو باشند.
ای کاش از آقای قاضی زاده ، آقای امیر آبادی و آقای نوروزی دعوت میکردید تا اگر فرصت داشته باشند! تشریف بیاورند و پاسخ این سوالات جانبازان زیر ۲۵ درصد را بدهند ! مخصوصا این ماجرای ناتمام سهمیه های کنکور . ببخشید آن از قانون سهمیه بالای ۲۵ درصد که از اینور بوم افتادند ودر قبولی ها به شدت ماورایی و فوق موثر !! و آن هم از سهمیه ۵ درصد که از اینور بوم افتاده اند کاملا بی اثر ! خوب چه اشکالی دارد که بیایید و سهمیه ها را نقد وبررسی کنید و یک تعادل ایجاد کنید . وقتی قانونتان مشکل دارد ، تغییرش دهید نه اینکه جبهه بگیرید و بگویید به این مرز درصد بندی دست نزنید مصلحت نیست! پس شما بفرمایید مصلحت چیست؟ جایگاه جانبازان زیر سوال میرود...
مگر ما درصد بالاییا چه گلی به سرمون زدن .برین خدا رو شکر کنید سلامتیون از جانبازای دیگه بهتره و میتونید کار کنید .من الان از کار افتاده کلیم چهل درصد.هیچ جا مارو راه نمیدن استخدام نمیشیم گواهینامه پایه دوم نمیتونیم بگیریم وام اشتغال تعلق نمیگره خونه نشینم .بنیادم حقوق مارو نصف و نیمه پرداخت میکنه و حالت اشتغال فقط یه گاف بزرگه کلی سوراخ سمبه داره که بنیاد نهایت سو استفاده خودشو ازش کرده اصلا هم پاسخگو نیستن
بدبختی همین جاست که شغلی ندارند. فکر میکنم شما زیاد در جریان معسرین نیستید، خیلی از جانبازان زیر ۲۵ درصد معسر شغلشون را از دست دادند ، خیلی ها با سن بالا و به دلیل نداشتن بیمه ، دیگه قادر به انجام کارهای سخت نیستند، فکر کنید کارگری که بیمه نداشته والان در سن بالا دیگه توان کارگری و کار سخت نداره، سرمایه برای کار نداره ، بدون پشتوانه ،دیگه روحیه و توان براش نمونده که بخواد از صفر شروع کنه ، کی دیگه؟؟ در سن نزدیک ۶۰ که همه بازنشسته میشن؟؟ هیچ میدونید که خانواده این قشر چقدر در عذاب اند؟برای همین هست که هزاران بار به بنیاد گفته شد تمام زیر ۲۵ درصدها شرایط یکسان ندارند.کاری به درصد بالا وپایین ندارم اما اگه جانبازان از وضعیت ومشکلات هم خبر نداشته باشند دیگه وای به حال مسئولان ، چه توقعی داریم؟؟
لطف کنید سهمیه ۵ درصد را حذفش کنید . مثلا برای دکور آن را گذاشته اید دیگه ؟! دستتون درد نکنه متوجه هستیم که خیلی به فکر ما زیر ۲۵ ها هستید!! زحمت کشیدید بعد از این همه سال با کلی منت گذاشتن یک ۵ درصد دادید، یه سوال سهمیه ها دیگه چیه که درصد بندی ها در آن دخالت داره؟ نکنه بنیاد به دانشگاه دولتی هم پول میده و بودجه میخواهد؟!!!..... وباز هم زیر ۲۵ درصدها مقصراند!!
اتفاقا دیروز سه شنبه از جلو بنیاد شهید رد میشدم گفتم سری زنم و کلی «نه» و «نمیشود» و «ول معطلی» و « خجالت هم خوب چیزیه؛ عده ای با پررویی میخواهند اسم شان در لیست سهم بگیران بیت المال بنویسند و به چپاول بیت المال مشغول شوند و...» و «رزمنده بسیجی بی ترمز که یکبار مصرف بود توضیح بده چرا هنوز نفس میکشی» و ... بشنوم؛ اول رفتم قسمت ....؛ وقتی تمام وزرا و معاونین وزرا و نمایندگان مجلس (بر خلاف مجالس کشورهای دیگر مدرک تحصیلی حداقل فوق لیسانس؛ اجباری نیست)؛ فوق لیسانس و دکتری و فوق دکتری یا همتراز حوزوی آنها بوده و اغلب یا هیات علمی هستند یا سابقه نجومی بگیری؛ و... بدیهی است که افزایش هستند حقوق هیات علمی و نجومی بگیران؛ هر بار؛ چند صد درصدی(بطوریکه گاها در کمتر از دو سال؛ به بیش از 1100% یا بیش از 11 برابر برسد) باشد و افزایش حقوق کارگران ساده و طبقه آسیب پذیر سالانه یک بار آن هم تنها چند درصدی بطوری که در بالاترین حد و سقف به 40% هم نرسد و متوسط سالانه به زیر 20% (کمتر از نرخ تورم اعلامی دولت)؛ و... البته حق هم دارند اینها اغلب فرزند یا فرزندان در حال تحصیل (یا به بهانه تحصیل) در خارج دارند که باید سهم کوچکی از حقوق و مزایای ماهانه نجومی بگیران صرف تامین ارزی خرج تحصیل و اقامت و زندگی به سبک اروپا و آمریکایی(سفر؛ گردش ؛ تفریح؛ رستورانهای گرانقیمت و ...) بشود و اگر حقوق نجومی نگیرند آنوقت نمی توانند ارز مورد نیاز را تامین کرده و بفرستند و درست هست که بورسیه(مثلا سازمان حمل و نقل جاده ای و سازمان هواپیمایی بورسیه کرده دانشجویان (آشنا یا نماینده مجلس معرفی کرده) محیط زیست دریایی و حمل و نقل دریایی و اقیانوسی را ؛ یا توانیر بورسیه مانند (یا مشابه آن) کرده دانشجوی ژنتیک جانوری را و...) مانند کرده هم درست کردن و گرفته اند ولی یورسیه به تنهایی کافی نیست و...؛ لذا عزیزان رزمنده و جانباز این مرز 25% و شش ماه دستآویزی است تا از نظر «از ما بهتران»؛ بودجه و بیت المال هدر یا حیف و میل نشود و مبالغ کافی برای افزایش چشمگیر و خارج از انتظار نجومی بگیران در دسترس باشد و اگر مبلغی هم اضافه باشد صرف کسب رای (با پوشش رضایت) اقشاری که پایگاههای رای برای ورود به مجلس یا دولت هستند؛ بشود
فکر کنید بچه یک جانباز زیر ۲۵درصد معسر هزینه تحصیل در دانشگاه آزاد را ندارد و تحصیل را در بهترین رشته رها میکند از آنطرف مرفهین بی درد! و آقازاده ها با هزار جور پشتوانه و کلاس کنکور و...در دانشگاه دولتی و به طور رایگان تحصیل میکنند ، اما ظرفیت بیشتری به فرزند جانباز زیر ۲۵ درصد نمیدهند که لااقل در دانشگاه دولتی تحصیل کند ، اینها عدالت روزگار ماست!!! که اگر بنا به عدالت بود به هیچ عنوان به این افراد در دانشگاه دولتی تحصیل رایگان نباید داده میشد،جای اینها را باید عوض میکردند! چرا که خیلی از این آقازاده ها که مهاجرت میکنندو پول تحصیل داخل که هیچ ، پول خارج را هم دارند!!! و فعلا قشر ضعیف و با استعداد هیچ حمایتی ندارند.. زمانیکه یکهو نماینده یا وزیر ومسئول و....انتخاب میشوند و بعد میبینند که از همان آقازاده ها و مرفه ها هستند.... ما از چه کسانی توقع کمک و یاری داریم؟ به جز اندکی افراد که دلسوز و با فکر هستند ، بقیه چه؟
فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد با رتبه های چند ده هزار بهترین رشته و دانشگاه را قبول می‌شوند و به راحتی به شهر خودشان انتقالی می‌گیرند ولی به فرزند جانباز زیر ۲۵ درصد حتی انتقالی هم داده نمی‌شود!
روز قیامت نزدیک است ای مسئولین
دیدار به قیامت
اکثر جانبازان الان به سن بازنشستگی رسیدند. واقعا دیگه در حال حاضر درصد بندی و درصد گرفتن معنایی نداره . به هر حال وضع جسمی و روحی آنها در این سن و شاید با بیماریهای مختلف که دارند کارشان از درصد گذشته ! به خدا بس کنید این بازیها را ... دیگه جانبازان دارند کم کم تمام میشوند!... شما مسئولان هنوز دنبال درصد بندی هستید!.... خیلی خجالت آور است که بیایید و بگویید #بعد از فوت یک جانباز زیر ۲۵ درصد ، خانواده شان میتوانند از خدمات بالای ۲۵ درصدها استفاده کنند!!!!# پس با این حساب وقتی یک جانباز زیر ۲۵ درصد فوت کند ، درصدش ۲۵ خواهد شد؟!! ، پس با مرگ یک زیر ۲۵ ،، درصدش به حد نصاب مد نظر شما مسئولان میرسد!! از مسئولان بابت این قانون تشکر میکنیم ، نمیدانم چطور رویتان شد چنین قانونی را مطرح کنید!! به والله اگر زمین دهان باز کند جای تعجب ندارد....
همه رزمندگان و جانبازان می دانند این درصد بندی فقط بخاطر بودجه است.وگرنه زمانی که علیه دشمن بعثی میجنگیدیم هیچکداممان هیچی نمی خواستیم. چون اصلا معلوم نبود فردای عملیات زنده هستیم یا خیر؟ منتهی به جبر زمانه زنده ماندیم و خواه نخواه درگیر زندگی و مسائل مالی شدیم. با این وضعیت حقوق بازم تحمل می کنیم ولی وقتی شرمنده فرزندمان می شویم چه کنیم؟ بااین حقوق سه میلیون و هفتصد که قانونا باید 5 میلیون و 700 باشد چه کنیم؟ حتی نمی تونیم زن و فرزندانمان را یک مسافرت ببریم.آیا حق یک رزمنده و جانباز که برای کشورش جنگیده این است؟ مقام معظم رهبری فرمودند کسی که حتی یک روز برای این کشور هم جنگیده باید قدرش را دانست. آیا دولت و مجلس اینگونه از ایثارگران با ایجاد تبعیض بین آنها قدردانی می کند؟آیا در کشورهای غربی هم بین ایثارگرانشان که تازه متجاوز هم بودند اینگونه درصدبندی و تبعیض قائل می شوند؟ دلمان به این دولت جدید خوش بود ولی گویا این دولتم مانند دولت قبلی فقط برای ایثارگران شعار می دهد و از عمل خبری نیست. با این حقوق حتی بیمه دندانپزشکی هم نداریم و اگر با این هزینه های وحشتناک دندانپزشکی، احتیاج به درمان پیدا کنیم واقعا باید چکار کنیم؟ چرا دولت حقوق همه کارمندان و بازنشستگان را بالا می برد ولی حق قانونی جانبازان معسر را نمی دهد؟ یک جانباز و رزمنده با هر درصد و میزان جبهه باید کرامتش و حرمتش حفظ شود و دستش بخاطر احتیاجات زندگی به دیگران باز نشود.انتظار است دولت جدید این امرمهم و کرامت ایثارگران را جدی بکیرد و به آن عمل کند. انشالله.
به خدا که همه اش هم بر سر بودجه نیست ،، دوره مجلس قبل ، تعدادی نمایندگان برای همین اصلاح سهمیه ها ، آنقدر بهانه آوردند که اصلا زیر بار نرفتند که نوع قبولی در سهمیه بالای ۲۵ و زیر ۲۵ تفاوتشان از زمین تا آسمان است ! فقط نشستند و گفتند بالای ۲۵ درصدها بیشترین ظرفیت برای آنها !! براساس چه منطقی؟ گفتند سالهای قبل با این نمرات قبول شدند حالا امسال قبول نشوند؟ آنوقت بد میشود میگویند قانونشان مشکل داشته ! سهمیه ها زیر سوال میرود! حالا نمیدانند کجای کار هستند؟، سهمیه ها آنقدر صدایش درآمده که همه میدانند چه خبر است ، خودتان این قانون اشتباه را نوشتید ، کاری کردید که علاوه بر ضایع شدن حق زیر ۲۵ درصدها ، جانبازان را هم در جامعه مسخره کنند ، ..توزیع ناعادلانه سهمیه ها به چه قیمتی؟ کمک به جانبازان به چه قیمتی؟ نه به قیمت علم و سواد به قیمت درصدها!! ببینید چند دهه با اشتباهات خود سهمیه ها عامل بحث شده. دریغ که همین مرز درصد بندی باعث شد که واقعیت زندگی جانبازان به بازی گرفته شود - اگر حد نصاب را بالاتر میبردند یا سهمیه ها یکجا میشد، حق هیچ کس ضایع نمیشد؛ هر کسی که لایق تر بود قبول میشد .نخواستند و نگذاشتند که عدالت باشد! شاید که از واقعیت فرار کنند ولی تا ابد نتیجه اش همین است نارضایتی برای همه .
کسی از وضعیت استفساریه ماده 48خبرداره؟
درکمیسیون اجتماعی مجلس با چه سروصدایی که تصویب شد؟!! انگار که شق القمرکرده بودند...مصاحبه پشت مصاحبه وتبلیغ وتمجید...ولی انگار آبی روی زمین شنزار ریختن...به زمین فرو رفت و آب هم از آسیاب افتاد وهمه چیز تمام شد...!!!!
باید از نمایندگان و شورای نگهبان که چپ و راست همه قوانین به نفع زیر ۲۵ درصدها را رد میکند ، سوالی بپرسید، که خودشان هم با این حقوق اندک ایثارگران میتوانند زندگی کنند؟ اگر به جای ایثارگران بودند چه میکردند؟ شورای نگهبان پاسخ بدهد که چرا بودجه برای ایثارگران کم است؟ چرا هر جا از بودجه کم بیاد قانون را رد میکنید؟؟ همین کمک معیشت که خیلی قانونش واضح است که معادل حداقل حقوق کارمندان باید پرداخت شود، ۵و ۶۰۰ است ، بعد برای اینکه این مبلغ را نمیخواهند پرداخت کنند اینطور توجیه کرده اند که این قانون به این شکل تفسیر نمیشود وقانونی جدید است!! ..... چقدر بهانه می آورند!! یک کلام بگویید بودجه برای ایثارگران نداریم،اما ظاهرا برای نجومی بگیران بودجه سرازیر میشود!!...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi