شناسه خبر : 93361
دوشنبه 04 مهر 1401 , 09:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دعوت بنیاد شهید و آموزش و پرورش برای شرکت در پویش «ایثار»

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزیر آموزش و پرورش در پیامی مشترک در راستای ماندگاری و استمرار فرهنگ مقدس ایثار، از دانش‌آموزان دعوت کردند تا در «پویش ایثار » حضور یابند و با نگارش تجربیات شیرین خود از ایثار اجتماعی، گامی مبارک در تثبیت و استمرار راه رفیع شهدا بردارند.
 

در پیام مشترک سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش آمده است: جهان در تکاپوی تحولات عظیم علمی است؛ و ایران اسلامی در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی به فردایی پربار و آینده‌ای تابناک‌تر از همیشه می‌اندیشد. آموزش مهم‌ترین حرکت جمعی و آگاهانه به سوی آرمان‌های مقدس و ارزش‌های مطلوب است.
مشخصه یک جامعه سالم و رشدیافته، داشتن نظام تعلیم و تربیت پویا و کنش‌گراست تا از این راه، انسان‌هایی آزاده، خلاق، مبتکر و تلاشگر در اجتماع پرورش یابند و بدون توجه به نقش آموزش همراه با پرورش نمی‌توان به چنین مقصودی رسید.
در ادامه این پیام آمده است: پس از اهتمام ویژه دولت سیزدهم به آغاز آموزش حضوری دانش‌آموزان عزیز و بازگشایی مجدد مدارس پس از دو سال، در چند ماه اخیر در وزارت آموزش و پرورش تلاش شد تا با سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری و رهنمودهای معظم‌له در اردیبهشت ماه 1401، چرخش‌های تحول‌آفرین نظام آموزشی در سند تحول دولت مردمی، عدالت آموزشی و مردمی‌سازی مجموعه‌ای هدفمند از طرح‌ها و برنامه‌ها در راستای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین ذیل ساحت‌های شش‌گانه تربیت، با همت و عزم ملی برای استقبال از ماه مهر و بازگشایی مدارس گام برداشته شود.
اکنون زمان آن فرارسیده تا در مهری مهربان و پرهیاهو از حضور دانش‌آموزان، نظام تعلیم و تربیت بار دیگر در آغاز سالی از دوران تحصیلی برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی و تربیت نسلی دانا و توانا، متعهد به آموزه‌ها و ارزش‌های دینی، مقید به روحیه انقلابی، نوآور، تحول‌آفرین، بانشاط و متفکر برای زمینه‌سازی تحقق گام دوم انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی نماید و کوشا باشد و این مهم میسر نمی‌شود مگر با همراهی معلمان متعهد، مدیران دلسوز، دانش‌آموزان تلاشگر و مشارکت خانواده‌های عزیز.
این پیام می‌افزاید: از معلمان و همکاران خوب انتظار می‌رود در سال تحصیلی آینده برای ارتقای کیفیت آموزشی مانند همیشه خلق‌کننده جلوه‌های ایثار و نوآوری‌های آموزشی و پرورش در مدارس باشند و از دانش‌آموزان عزیز که آینده‌سازان افتخارآفرین میهن اسلامی‌مان هستند، می‌خواهیم با تلاش و کوشش خود برای سربلندی ایران عزیز در عرصه‌های علمی جهانی نقش‌آفرینی کنند.
همچنین سی و یکم شهریورماه و آغاز هفته دفاع مقدس که یادآور پایداری، استقامت، فداکاری و رشادت‌های شهیدان، جانبازان و ایثارگران و نماد اتحاد و همدلی ملت بزرگ ایران عزیز اسلامی برای مقابله با دشمنان است را گرامی داشته و در آموزش و پرورش مصمم هستیم تا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، میهن‌پرستی و تقویت هویت ایرانی - اسلامی در برنامه‌های آموزشی و پرورشی مدارس، ادامه‌دهنده راه آن بزرگواران باشیم.
از شما دانش‌آموزان عزیز کشور برای ماندگاری و استمرار فرهنگ مقدس ایثار دعوت می‌کنیم در «پویش ایثار» حضور یابید و با نگارش تجربیات شیرین خود در ایثار اجتماعی گامی مبارک در تثبیت و استمرار راه رفیع شهدا بردارید.
ضمن پاسداشت ایام سوگواری ماه صفر به ویژه وفات پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، آغاز سال تحصیلی جدید را به جامعه فرهیخته و دلسوز فرهنگیان، دانش‌آموزان عزیز و اولیای گرامی تبریک می‌گوییم و از خداوند متعال، تندرستی و سلامتی ایشان و ارتقای نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی را تحت توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و در پرتو منویات مقام معظم رهبری مسألت داریم.

منبع: isaar.ir
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi