شناسه خبر : 93369
دوشنبه 04 مهر 1401 , 09:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مروری بر وصیت‌نامه شهید «علمایی»

شهید محمد علمایی در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: «از جوانان و برادران خود می‌خواهم که ملعبه دست دشمن قرار نگیرند و فقط گوش به‌فرمان امام باشند.»

 

مروری بر وصیت‌نامه شهید «علمایی»

 شهید «محمد علمایی کوپایی» فرزند احمد در سال ۱۳۴۲ در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود. وی در تاریخ دوم فروردین ۱۳۶۱ در جبهه شوش بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.   

وصیت‌نامه شهید محمد علمایی کوپایی

«بسمه تعالی

با تقدیم سلام خدمت بزرگ رهبر عالم اسلام، امام خمینی و روحانیون عالی مقام که همواره یار امام و انقلاب بوده‌اند، خدمت امت همیشه در سنگر و هوشیار کشور اهل بیت (ع)، و رزمندگان مسلمان و مکتبی و با درود فراوان به ارواح پاک شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، چند سخنی را با امت در میان می‌گذارم. البته، چون بنده عازم جبهه‌های جنگ هستم تصمیم گرفتم چند کلمه‌ای خدمت مردم غیور ایران و مادرم عرض کنم.

تو پدر و‌ای برادر دینی، فرزندان و برادران، شما که به جبهه‌ها می‌روید، همه از علاقه به اسلام و رهبر انقلاب و دوستی روحانیت است که بی شک عشق به وطن هم مشتق از وفا به اسلام و رهبر است.

جوانان ما همان‌طور که رهبرمان فرموده‌اند شهادت را فیض الهی و فوز عظیم خدا می‌دانند و آن‌گاه که نبرد حق علیه باطل پیروز شود، با قلبی آکنده از عشق به اسلام و رهبر در پی حقیقت هستند که همانا صدور انقلاب به خارج از مملکت است.

تو‌ای مادر و خواهر محترم، که در سراسر ایران در پشت جبهه‌ها حماسه آفریده‌اید، اکنون که فرزندان شما در جبهه‌ها شاهد زحمات بی‌دریغ شما برای پیشبرد اهداف مقدس اسلام هستند، هر چه بیشتر نبرد خود علیه باطل قوت می‌بخشند تا پرچم حق و جهان‌گستر اسلام سایه الطاف خود را بر سر محرومین جهان بیفکند.

از امت بیدار می‌خواهم که همیشه گوش به فرمان رهبر در صحنه‌ها حاضر باشند که عوامل آمریکا و شوروی زیر چتر ملیت و خلقیت نتوانند، کشور را به سوی زمان شاهنشاهی برگردانند. بایستی تأمل و تجربه‌های گذشته باید ابتدا تا به حال دریافت کرده باشید که اجانب همیشه از روحانیت اصیل که الان هم روی کار هستند شکست خورده‌اند و چند صد سال است که درصدد نابودی آن برآمده است و نابودی آن جز با بی‌تفاوت کردن ذهن‌های عمومی به فرامین و رهنمود‌های آنان نیست. خط امام را محور زندگی خود قرار دهید که همواره در سایه آن پیروز هستید.

چند جمله‌ای را هم با پدر و مادر و همچنین آشنایان خود دارم که در پایان می‌آورم. از خداوند متعال می‌خواهم که پدر و مادرم را در پناه اسلام، صحیح و سالم نگه دارد تا بتوانند دین خود را به اسلام عزیز با رهنمود‌های امامشان ادا کنند.

از جوانان و برادران خود می‌خواهم که ملعبه دست دشمن قرار نگیرند و فقط گوش به فرمان امام باشند. این را بگویم، اگر گروهک‌ها، صلاح اسلام و کشور را می‌خواستند لااقل چنین جو تشنجی را که آمریکا در طول ۲ سال بعد از انقلاب به شدت خواهان آن بوده است، ایجاد نمی‌کردند.

از خواهر بزرگ خود می‌خواهم که همراه با شوهر خود همچنان که پیرو خط امام بودند اسیر تبلیغات منحرف نشوند که آینده تلخی را به همراه دارد چرا که همه ما برادر یکدیگر هستیم.

امیدوار هستم که تمام جوانان در خط اسلام به پیش بروند، و همواره پشتیبان دولتی باشند که اهداف اسلام را در مملکت پیاده کند، که کشور را رو به تکامل می‌برد، که این مشخصه بارز در وجود دولت مکتبی و عزیزمان آقای رجائی بوده است و هست. در پایان طول عمر رهبر انقلاب و سایر یاوران امام را از خداوند منان خواهانم.»

منبع: فارس

منبع: defapress.ir
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi