شناسه خبر : 93381
دوشنبه 04 مهر 1401 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جوانان فلسطینی دست از سر صهیونیست‌ها برنمی‌دارند

دو عملیات استشهادی در کرانه باختری ۹ صهیونیست زخمی شدند

با وجود فضای به شدت امنیتی شهر رام الله در کرانه باختری شهروندان فلسطینی با انجام عملیات‌های شهادت طلبانه جدید اثبات کردند صهیونیست‌ها در هیچ جای فلسطین در امنیت نخواهند بود.
 عملیات‌های مسلحانه جوانان فلسطینی امان از روزگار صهیونیست‌ها بریده است. بسیاری از ساکنان مناطق اشغالی فلسطین به خوبی این را می‌دانند که اوضاع امروز دیگر به مانند گذشته نیست و به راحتی نمی‌توانند در هر جایی رفت و آمد کنند.
از سوی دیگر ادامه اشغالگری و سیاست آپارتاید رژیم صهیونیستی صبر فلسطینی‌ها را لبریز کرده و شهروندان به‌ویژه نسل جوان فلسطین در هر منطقه‌ای که باشد منتظر فرصت برای حمله به اشغالگران در راستای تنگ‌تر کردن حلقه امنیتی علیه آنهاست. بیش از سه دهه سیاست سازش و عقب‌نشینی این تجربه بزرگ را برای فلسطینی‌ها به همراه داشته که آنچه می‌تواند کشورشان را از اشغال صهیونیست‌ها آزاد کند، فقط و فقط عملیات‌ها علیه اشغالگران است. با رژیمی که اسلحه به دست می‌گیرد و به اشغال سرزمین روی می‌آورد، گفت‌وگو معنایی ندارد و ژست گفت‌وگوی چهره‌های  سازشکار نیز تا کنون ارمغانی برای فلسطینی‌ها در بر نداشته است. از همین رو نیز شهروندان فلسطینی آماده‌اند تا در هر لحظه و در هر مکان علیه اشغالگران دست به عملیات بزنند و نشان دهند که با گذشت بیش از هفت دهه از اشغال سرزمین شان، همچنان هدف بزرگ آنها آزادی سرزمین و رهایی از اشغال رژیم آپارتاید صهیونیستی است.
تازه‌ترین عملیات ضداشغال نیروهای فلسطینی نیز عملیاتی بود که شامگاه پنجشنبه در رام الله به وقوع پیوست. رام الله مرکز سیاسی تشکیلات خودگردان فلسطین است و نیروهای محمودعباس کنترل شدیدی بر شهروندان فلسطینی دارند تا در این منطقه عملیاتی علیه اشغالگران انجام نشود، اما در همین منطقه امنیتی یک شهروند فلسطینی با چاقو به چند صهیونیست حمله و آنان را به شدت زخمی کرد.  شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز با تأیید انجام این عملیات، گزارش داد که پنج صهیونیست زخمی شده‌اند، هرچند منابع دیگری  تعداد زخمی شدگان این عملیات را تا 8 نفر هم اعلام کردند.
این عملیات در یک پمپ بنزین در منطقه مجاور جنوب غرب رام الله صورت گرفت و نشانه روشنی از آن است که صهیونیست‌ها در هیچ جایی بعد از این امنیت نخواهند داشت. حتی می‌توان انتظار داشت عملیات‌ها  علیه صهیونیست‌ها از این به بعد در اماکن عمومی دیگر نیز انجام شود. این موضوع جز به معنای بدتر و ناامن‌تر شدن اوضاع برای اشغالگران نیست.
آزادی به قیمت جان
شهروند فلسطینی که شامگاه پنجشنبه تعدادی از اشغالگران را هدف قرار داد، عملیات آزادی خواهانه و ضداشغالگری خود را با سلاح سرد و چاقو انجام داده است. اگرچه این روزها تعداد عملیات‌های مسحانه و با سلاح گرم علیه صهیونیست‌ها در کرانه باختری کم نیست، اما عملیات شامگاه پنجشنبه با سلاح سرد به این معناست که مجری عملیات جانش را کف دست گرفته و با اطلاع از شهادت احتمالی دست به عملیات زده است. منابع فلسطینی هم همان دقایق اول این عملیات؛ شهادت مجری آن را تأیید کردند، اما اهمیت انجام این‌گونه اقدامات با سلاح سرد از آنجاست که مجریان این نوع عملیات‌ها می‌دانند که بلافاصله پس از عملیات به شهادت خواهند رسید. در واقع آنها با اطلاع کامل از شهادت احتمالی دست به عملیات می‌زنند تا نشان دهند که حجم خشم و غضب فلسطینی‌ها علیه اشغالگران تا چه حد زیاد است. این‌گونه عملیات‌ها یک معنا بیشتر ندارد و آن این که فلسطینی‌ها برای آزادی خاک شان ترسی برای جان دادن ندارند.
دومین عملیات در یک روز
حجم و تعداد عملیات‌های ضداشغالگری در کرانه باختری در مقایسه با سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته و این موضوع صهیونیست‌ها را به شدت نگران کرده است. در موارد متعددی شاهد آن هستیم که در یک  روز چند عملیات ضداشغالگری در فلسطین انجام می‌شود، از جمله شامگاه پنجشنبه علاوه‌بر عملیات در پمپ بنزین رام‌الله، در بخش دیگری از کرانه باختری و در نابلس یک نظامی صهیونیست در نزدیکی «حواره» زیر گرفته و  زخمی شد. تایمز اسرائیل با تأیید وقوع این عملیات اعلام کرد که خودروهای آمبولانس به محل حادثه در عینبوس نابلس اعزام شده و نظامی صهیونیست را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.منابع فلسطینی این عملیات را نیز استشهادی و ضد اشغالگری اعلام کردند. با این حال مجری این عملیات نیز با گلوله صهیونیست‌ها زخمی و بازداشت شد.
 مقاومت تنها پاسخ جنایت است
عملیات شهادت طالبانه و ضداشغالگری شهروندان فلسطینی در پنجشنبه شب، در همان ساعات اولیه با استقبال گروه‌های مقاومت رو‌به‌رو شد و عبداللطیف القانوع سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای گفت که این عملیات نشان می‌دهد که مقاومت همچنان ادامه دارد.
القانوع در همین ارتباط افزود: این عملیات همچنین نشان داد که جنایت‌های اشغالگران و یورش‌ آنان تنها با عملیات  شهادت طلبانه و مقاومت قابل رویارویی است و عملیات پاسخ طبیعی به جنایت اشغالگران است و مقاومت در حال تشدید مستمر است.
این مقام حماس اظهار کرد: خواستار تشدید درگیری و مقاومت با اشغالگران با تمام ابزارهای موجود هستیم و آماده‌ایم که وارد نبرد برای دفاع از الاقصی شویم.
برخی دیگر از چهره‌های مطرح مقاومت فلسطین نیز عملیات شهادت طلبانه در رام الله را پاسخ به هتک حرمت مسجدالاقصی از سوی صهیونیست‌ها عنوان کردند. از جمله محمود الزهار از رهبران جنبش حماس فلسطین تأکید کرد که رژیم موقت صهیونیستی، مسئول کامل هتک حرمت به مسجدالاقصی و کشاندن منطقه به سمت یک جنگ مذهبی تمام عیار است. الزهار همچنین به رژیم صهیونیستی هشدار داد که تداوم تجاوز به قدس و مقدسات، باعث خواهد شد جنگ بزرگی صورت گیرد که پایان آن، به نابودی این رژیم ختم خواهد شد.
به نقل از کیهان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi