شناسه خبر : 93391
دوشنبه 04 مهر 1401 , 12:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مراسم زنگ ملی ایثار و مقاومت در مدارس کشور برگزار شد

مراسم آغاز سال تحصیلی و نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدرسه شاهد شهید همدانی با حضور مدیرکل آموزش و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و معاون فرمانده انتظامی تهران، همزمان در مدارس سراسر کشور برگزار شد.
 
مراسم زنگ ملی ایثار و مقاومت در مدارس کشور برگزار شد
محمدعلی فقیه مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با تسلیت فرا رسیدن رحلت جانسوز نبی اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع)، گفت: آغاز سال تحصیلی با ویژگی‌های بهاری و با حضور با نشاط دانش آموزان و معلمان همراه است و همیشه شروع مهر، سرشار از خاطرات خوش آشنایی با دوستان و همراهان جدید و سر فصل آغاز شور و شعور در زندگی است.
وی مصادف بودن این روز را با ایام هفته دفاع مقدس مغتنم و با برکت دانست و افزود: این تقارن توجه دانش آموزان به ارزش‌های والای هشت سال دفاع مقدس از جمله ایثار و از خود گذشتگی همه مردم برای حفظ کیان کشور اسلامی را جلب می‌کند. شهدا، جانبازان و ایثارگران نمادهای ایثار هستند که از هستی خود برای آسایش و امنیت مردم هزینه کردند و جان شیرین خود را در راه خدا هدیه کردند.
مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران علم و دانش را یکی از عناصر مهم قدرت در جهان امروز عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بر ضرورت قدرت علمی کشو تأکید دارند و توجه دانش آموزان به تعلیم و تربیت در این مسیر ضرورت دارد.
فقیه در ادامه به طرح «پویش ایثار» که مورد تصویب کارگروه معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثار گران و معاونت پرورشی آموزش و پرورش قرار گرفته است اشاره کرد و گفت: دانش آموزان سراسر کشور هرگونه تجربه ایثار اجتماعی خود در زمینه‌های مختلف را به دبیرخانه این پویش در سامانه شاد آموزش و پرورش ارسال کنند که در نهایت به آثار برتر در هر استان از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران و آموزش و پرورش جوایز نفیسی اهدا خواهد شد و البته دستورالعمل اجرایی پویش مهر متعاقباً از طریق سامانه شاد اعلام خواهد شد.
منبع: isaar.ir
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi