شناسه خبر : 93402
چهارشنبه 06 مهر 1401 , 10:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادوارشهدای شهر شلمان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر روز یکشنبه ۳ مهر ماه در یادواره شهدای شهر شلمان در استان گیلان شهدا با بیان اینکه شهدا چراغ‌های فروزانی هستند که همواره بر وحدت تأکید داشتند، افزود: هر فتنه‌گری که در جامعه رخ می‌دهد باید با بصیرت دنبال کنیم.
 
شهدا چراغ‌های فروزانی هستند که همواره بر وحدت تأکید داشتند/مجاهدان حفظ امنیت و آرامش مردم حیات متعالی دارند

حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری در این یادواره با بیان اینکه نوع خلقت انسان‌ها به گونه‌ای است که باید به صورت اجتماعی زندگی کنند، ادامه داد: تقرب به خدا یک سیر خطی است که انسان می‌بایست در زندگی جمعی خود طی کند و به گونه‌ای است که مرحله به مرحله و نسل به نسل هر چه پیش می‌رود کمال یافته تر از گذشته خود می‌شود.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه نخستین درس خداوند به انسان بعد از توحید، «دشمن‌شناسی» است، تصریح کرد: انسان اگر دشمن را شناخت و فهمید که جاهلانه زندگی کردن مساوی با سقوط کردن است هرگز حاضر نیست که از مسیر معنوی خارج شود.
حجت الاسلام والمسلمین شکری با بیان اینکه هر کسی جان، مال و آبرویی را به خطر انداخت کار شیطانی کرده است، افزود: این یک اصل فطری ما انسان‌ها است که به یکدیگر یاری برسانیم تا مسیر کمال را بپیماییم و افراد از وجود ما در امن و امان باشند و آسیبی به کسی نرسد که اگر غیر آن باشد باید بدانیم که شیطان در ما نفوذ کرده است و اگر قراردادهای فطری بشری بشکند و انسان‌ها متعهد به این قراردادها نباشند تجاوز به حقوق دیگران زیاد می‌شود.
وی با بیان اینکه انبیاء آمده‌اند که به عهد با خداوند عمق ببخشند و این عهد را تبدیل به یک میثاق کنند، گفت: هدف از این کار این است که انسان برای عقل خود خوراک ناب و خالص فراهم کند و با الگوهای الهی به یاد آن عهدی که با خدا بسته است بیفتد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با بیان اینکه نام دیگر کتاب‌های آسمانی همچون تورات، انجیل و قرآن و... «ذکر» است، گفت: این نام ها از آن جهت ذکر است که انسان را به یاد فطرتی که فراموش شده است، می‌اندازد. اگر ما عهد و پیمان خود را شکستیم و پیغمبر و غدیر مورد توجه ما نبود آنچه بعد از رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص) انجام شد رخ می‌دهد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: مردم عذاب بردگی را بعد از رحلت پیغمبر کشیدند، چرا که به حاکمیت امثال معاویه و یزید و... تن دادند و به آنچه از آن رها شده بودند دوباره گرفتار شدند، و باز با امام حسن (ع) و امام حسین (ع) عهد شکستند عذاب بدعهدی را هم دیدند.
حجت الاسلام والمسلمین شکری با اشاره به اغتشاشات این روزها در کشور، گفت: متأسفانه برخی افراد با کسانی که باید با اقتدار امنیت را حفظ کنند برخورد می‌کنند در حالی که باید حواسمان به این باشد که در قانون اساسی قرآن کریم کتاب آسمانی ما است و باید بیانگر حیات اجتماعی ما باشد. از این رو باید در این چارچوب خود را تعالی ببخشیم و اگر این عهد را شکستیم تعالی برای جامعه به وجود نمی‌آید.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: اینکه دشمن در صدد گسترش اختلاف در بین اقوام ایرانی است به خاطر این است که از این فرصت بتواند استفاده کند و وحدت و یکپارچگی را از ما بگیرد تا کاملاً بر ما مسلط شود و باید توجه کنیم که هر کجا هوشیار بودیم نقشه دشمنان نقش بر آب شد.
وی شهدا را چراغ‌های فروزانی دانست که همواره بر وحدت ما تأکید داشتند و حفظ این وحدت را یک اصل می‌دانستند، افزود: حیات جاوید ما را بر این اصل تضمین کرده‌اند و بشارت داده‌اند که هر فتنه‌گری که در جامعه رخ می‌دهد باید با بصیرت دنبال کنیم.
حجت الاسلام والمسملین شکری با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه ملت ایران، گفت: ما از اول انقلاب تحریم بودیم و این تحریم‌ها هر روز عمیق‌تر شد و این نشان می‌دهد که دشمنان ایران پایبند به هیچ اصولی نیستند مگر از هم گسیختگی جامعه ایران و دشمن می‌خواهد به جامعه ما فشار بیاورد تا مردم از رهبری و اهداف بلندی که دارند گسسته شوند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که بر عهد و پیمان خود مانده‌اند و از حیات متعالی برخوردارند کسانی هستند که همچنان مجاهدت می‌کنند تا مردم در امنیت و آرامش باشند، انفاق می‌کنند تا شکاف‌های جامعه پر شود و جان می‌دهند تا مردم در امان بمانند.

منبع: isaar.ir
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi