شناسه خبر : 93403
چهارشنبه 06 مهر 1401 , 10:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری هفتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت»

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر روز دوشنبه 4 مهر ماه در هفتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» به میزبانی تالار مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه دامغان، با بیان اینکه گفتمان مقاومت زنده کردن توحید است، گفت: مقاومت اسلامی رمز رستگاری مطلق مقابله با نظام سلطه است.
 
اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت/ مقاومت اسلامی رمز رستگاری مطلق مقابله با نظام سلطه است/ جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که پرچمدار گفتمان حق‌طلبی است/جهاد تبیین رمز اصلی مبارزه با نظام سلطه است

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفت: دین سعادت انسان را با کلمه «لاالله اله الاالله» ذکر می‌کند، البته قبل از رسالت پیامبر اکرم (ص) ادیان توحیدی دیگری هم بود، آن‌ها هم خداوند رحمان را به عالم معرفی کرده بودند و آن انحرافی که پیامبر اسلام (ص) با آن به مبارزه پرداخت انحراف شرک بود و عده‌ای در مقابل خدا، ضدخدا تعریف کرده بودند و اینکه یک قدرتی برابر با قدرت الله است که می‌تواند با او مبارزه کند.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) به دنبال اثبات این مطلب بود که هیچ قدرتی توانایی مقابله با خدا را ندارد زیرا وقتی دو قدرت قابلیت مقابله با هم را داشته باشند، اگر به خدا و ضدخدا بخواهیم تقسیم کنیم عده‌ای خود را موجه می‌دانند که پیرو دجال و ضدخدا هستند. این معنا باعث شده که در کلام پیامبر اکرم (ص) رسیدن به الله از مسیر لااله است، یعنی در ابتدا دیگر خداها باید کنار گذاشته شود تا انسان به خدا برسد، سبیل الله گام اولش نفی سایر خداهاست.
وی با تأکید بر اینکه تنها یک قدرت مطلق در جهان وجود دارد، گفت: نظام سلطه به دنبال آفرینش قدرت‌های جدید برای دربند کشیدن دیگران است و در تاریخ هم این اقدام سابقه دارد زیرا هرکسی به خودش اجازه داده انسان دیگری را به بردگی بکشد، در حالی که انسان آزاد آفریده شده و هیچ انسانی بر دیگری برتری ندارد. فطرت انسان خداجوست زیرا فقط خودش را در رابطه با او پاسخگو می‌داند و نظام سلطه دقیقاً برخلاف این امر را می‌خواهد و خودش را بالاتر می‌داند.
قاضی‌زاده هاشمی افزود: در طول تاریخ به عنوان مثال هیتلر می‌گفت نژاد نازی بالاتر هستند، امروز هم در سرزمین‌های اشغالی فلسطین یکی می‌گوید مذهب و دین من برتر است و سایر انسان‌ها باید برده ما باشند و این افراد پشت دین یهود پنهان شده‌اند در حالی که نژادپرست هستند، در حالی که یهودی که موسی آورد به دنبال آزاد کردن انسان‌ها از دست فرعون سلطه‌جو بود نه به سلطه کشاندن انسان‌ها با یک فرعون جدید، نمی‌شود با پرچم مبارزه با فرعون، فرعون جدید خلق کرد.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه گفتمان مقاومت آمده تا این کلام را بگوید که زنده کردن دین همان کلمه لااله الا الله است، ادامه داد: این کلام یعنی بگویید که غیر از خدا بنده کسی نیستیم تا رستگار شوید. کسانی که می‌خواهند رستگاری عالم را ببینند، باید در مقابل هرگونه سلطه‌گری بایستند و جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که در طول ۴۰ سال پرچمدار گفتمان حق‌طلبی باشد.
وی افزود: در قانون اساسی ما دو نوع نفی آمده است. نفی سلطه‌گری و نفی سلطه‌پذیری، ما نیامدیم که فقط از زیر سلطه دیگران رها شویم بلکه کسی را هم به زیر سلطه خودمان نکشانیم و این قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که هردو را نفی می‌کند. امروز چرا پیام امام ما از مرز دین و نژاد و زبان عبور کرده زیرا در ادامه پیام امام حسین (ع) است؛ چرا که پیام ایشان عالم‌گیر است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره دلایل نفوذ پیام امام حسین (ع) در جوامع مختلف، گفت: امروز غیر شیعیان نیز عاشق ایشان هستند و در بین سنی‌ها، مسیحیان و بوداییان عاشقانی دارد. شخصیتی مثل گاندی مظهر مبارزه خودش را امام حسین می‌داند چون ایشان با یک پیام عالم را خطاب کرده است که نمی‌شود انسان در عالم تحت سلطه ظالمان باشد. اگر ما زیر سلطه کسی نمی‌رویم یکی از آنها سلطه خود ما بر خودمان است که زیر بار این هم قرار نیست برویم اما برای سلطه الهی انسان موحد انقلابی حاضر است جانش را بدهد و این مبانی اصول گفتمان مقاومت است و گفتمان مقاومت به دنبال زنده کردن پیام توحید است.
وی گفت: امروز مستکبران همه عالم را برای خودشان فدا می‌کنند. در ابعاد سیاسی اقتصادی فرهنگی همه را فدا می‌کنند تا به هدفشان برسند، صهیونیست‌ها در تلمود آورده‌اند که خدا کسانی را برای استفاده ما آفریده است و نگاهشان به سایر انسان‌ها اینگونه است.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اهمیت فضای مجازی در دوران کنونی، گفت: امروز مرز مبارزه در جهاد تبیین در حوزه رسانه و فضای مجازی است تا نیت بدخواهان برای کاربران محرز شود و امروز جهاد تبیین رمز اصلی مبارزه با نظام سلطه است.
قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال حرکت در مسیر کمال و سعادت است و هر کجا مستضعفی در جهان باشد، ایران در کنار مستضعف و مقابله با سلطه‌گری است. آینده از آن مستضعفان است و این وعده خداوند است، اگر مستضعفان جهان همراه هم باشند و در این مسیر از دسیسه‌ها خسته نشوند و وحدت کلمه داشته باشند، زمان سقوط سلطه‌گران جهان تسریع می‌شود.
شعار هفتمین دوره اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت «تضاد گفتمان مقاومت و سلطه‌ جهانی» بود و این اجلاسیه به مدافعان حرم و ‌جبهه مقاومت و رشادت‌های مجاهدان در محور مقاومت اختصاص داشت و نمایشگاه «از غربت تا عظمت» در فاصله بین افتتاحیه تا اختتامیه اجلاسیه، در دامغان برپا بود.
بیش از ۲۴۰ میهمان خارجی از ۳۶ کشور دنیا و سفرای بیش از ۱۰ کشور اسلامی به همراه ۵۰۰ میهمان خارجی و داخلی از نخبگان، اندیشمندان و فرماندهان گروه‌های جهادی در این اجلاسیه حضور داشتند.
در این اجلاسیه علاوه بر دکتر قاضی‌زاده هاشمی، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی، دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور نیروهای مسلح و رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، استاندار سمنان، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه دامغان و سایر میهمانان داخلی و خارجی حضور داشتند.
گفتنی است، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بدو ورود به شهرستان دامغان با حضور در گلزار شهدای دامغان به ساحت شهدای والامقام شهرستان دامغان ادای احترام کرد.

منبع: isaar.ir
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi