شناسه خبر : 93421
چهارشنبه 06 مهر 1401 , 12:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مظلومیت شهید همت از زبان شهید سلیمانی

حاج قاسم سلیمانی در سخنانی از اوج مظلومیت حاج محمدابراهیم همت در دوران دفاع مقدس گفته است.

 

 سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در دانشگاه انقلاب اسلامی و با تفکر و اندیشه امام خمینی (ره) پرورش یافت و در دفاع مقدس به تکامل رسید، با وجودی که سن زیادی نداشت در کنار دیگر فرماندهان جوان دفاع مقدس مسوولیت لشکر ۴۱ ثارالله (ع) را برعهده گرفت. او و همقطارانش در دوران پرشکوه دفاع مقدس توانستند با اندک امکانات و توان، اما با بالاترین قدرت ایمان و توکل به مقابله با دشمنان اسلام بروند و در این راه حماسه‌های پر افتخاری را رقم بزنند.

اوج مظلومیت حاج همت از زبان حاج قاسم+ فیلم

او خود از مظلومیت فرماندهانی، چون حاج محمدابراهیم همت، فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) در صحبت‌هایی گفته و بیان داشته است: «حاج همت برای بسیجی‌ها یک پدر بود، یک پدر بسیجی به تمام معنا. هز زمان یاد همت در ذهنم می‌آید، دلم مملو از غصه می‌شود. او فرمانده لشکر پایتخت بود، در خیبر انقدر از لشکر شهید شدند که لشکر به گردان رسید، گردان را از طلائیه به جزیره مجنون منتقل کرد، گردان تبدیل به دسته شد، والله تبدیل به دسته شد، یعنی ۴۰ نفر. یعنی یک فرمانده لشکر بود با یک دسته ۴۰ نفره. برای اینکه خودشم شهید بشود به ضلع شرقی جزیره آمده بود. دوستان؛ امتحان و طاقت این است.»

سردار سلیمانی در خاطره دیگری از حاج همت می‌گوید: «در سنگر چهار فرمانده حضور داشتند، چهارتایی چفت هم نشسته بودند، بی سیم گفت عراقی‌ها خط را گرفتند و پیشروی می‌کنند، مظلومیت افرادی، چون حاج همیت اینجا معلوم می‌شود. نگاهی کرد، گفت می‌توانی یک دسته نیرو به من قرض بدهی. من حالی پیدا کردم، مظلومیت و غربت و همه چیز را در حاج همت دیدم، گفتم بله می‌توانم.»

وی ادامه داد: «در ترک موتور نه در بنز ضد گلوله و فضای ویژه بر ترک موتور و ناشناس در ضلع وسطی جزیره جنوبی شهید شد و بیش از دو ساعت کسی نمی‌دانست او که بر زمین افتاده همت است. اینطوری می‌شود که امروز او بر جان‌ها حکومت می‌کند.»

منبع: defapress.ir
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi