شناسه خبر : 93451
پنجشنبه 07 مهر 1401 , 09:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

افزایش ۷۰ درصدی حقوق والدین شهدا در سال جاری

افزایش 70 درصدی حقوق والدین شهدا در سال جاری

به گزارش ایران استخدام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در سطح کشور تبدیل وضعیت ایثارگران به 90 هزار نفر رسیده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از تبدیل وضعیت ۹۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری در سطح کشور خبر داد.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی شب گذشته، چهارشنبه، ۶ مهر، در محفل قرآنی در شهرستان خمین اظهارکرد: امام راحل اسلام امروز را به ما عرضه کرد و ما را مسلمان حال حاضر کرد و فرصتی فراهم آورد تا در رکاب امام حسین(ع) جهاد کنیم، اینکه مومنی فرصت مجاهدت در راه خدا داشته باشد در هیچ زمان و مکانی اینگونه فراهم نبوده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: عمده شهدا عاشق بودند و به دنبال فرصتی می گشتند که به وعده خود عمل کنند، ایثار و جهاد مربوط به گذشته نیست و امروز هم هست لذا باید مراقب نیات خود باشیم.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری در خصوص انحرافات صدر اسلام و نشات گرفتن آن بدنبال برتری جویی بدریون و احدیون بر دیگران بیان کرد: اتفاقات امروز در سطح جامعه به سبب ایجاد یک تضاد فکری است و این تضاد فکری ماحصل این است که سفره و کت و شلوار من مسئول با دیگران متفاوت است و معتقدین به انقلاب اسلامی از خود و سایر مردم غافل شده اند و شور ابتدای انقلاب اکنون وجود ندارد.

وی در ادامه اضافه کرد: در دولت سیزدهم، توجه ریاست جمهوری و مجلس به ایثارگران فوق العاده است و در این دولت برخی عناوین اعتباری اصلاح شد.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: امسال حقوق والدین شهدا حدود ۷۰ درصد رشد داشته و از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: بودجه این سازمان از ۳۰ هزار میلیارد به ۵۰ هزار میلیارد رسیده که تقریبا در تمام دستگاه ها بی نظیر است همچنین تاکنون ۱۷ آیین نامه به تصویب رسیده که یکی از آنها آیین نامه سهمیه کنکور است که امسال به تصویب رسیده است. در حال حاضر تنها ۱۹ درصد قوانین ایثارگری آیین نامه اجرایی دارد.

رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه برخی قوانین دارای دوگانگی و تضاد هستند و برخی مسکوت مانده اند گفت: از بین ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افراد تحت پوشش که قانونا باید به آنها خدمات مسکن ارائه کرد، هم اکنون تنها به  ۸۰ هزار نفر می توان  این خدمات را ارائه کرد و این در حالیست که ۷۰۰ هزار نفر به این خدمات نیاز دارند و این ناشی از نقص قانون است.

وی در خصوص تبدیل وضعیت نیروها اظهار کرد: تاکنون ۹۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری تبدیل وضعیت شده اند، در دستگاه های دولتی در این رابطه مشکلی نداریم ولی در وزارت نیرو اغلب نیروها تمایلی به تبدیل وضعیت ندارند چراکه با این کار حقوق آنها کاسته می شود، در برخی نهادهای غیردولتی از جمله شهرداری و بنیادمستضعفان و.. مشکلاتی در این خصوص وجود دارد که با سازمان امور اداری و استخدامی در این خصوص گفت و گویی صورت گرفته تا این مشکل  رفع شود، از ظرفیت نمایندگان مجلس نیز استفاده می شود.

 

منبع: ایسنا
اینستاگرام
پس فرزندان شاهد که بازنشسته شدن چی بقران هیچ انصاف نيست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi