شناسه خبر : 93453
پنجشنبه 07 مهر 1401 , 09:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قوانین مصوب جامعه ایثارگری نیاز به بازنگری دارد

منتخب مردم خمین در خانه ملت با اشاره به حجم بسیاری از مطالبات جامعه ایثارگری به دلیل مشکلات مالی سال‌های گذشته، گفت: مجموعه قوانینی که در نظام اداری کشور برای جامعه ایثارگری تصویب شده است نیاز به بازنگری دارد.

 

علیرضا نظری، نماینده مردم خمین ذر مجلس

علیرضا نظری، منتخب مردم خمین در خانه ملت، عصر چهارشنبه، ۶ مهر، در جریان سفر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به خمین و دیدار وی با جمعی از خانواده معظم شهدای این شهرستان، گفت: مجموعه قوانینی که در نظام اداری کشور برای جامعه ایثارگری تصویب شده است نیاز به بازنگری دارد و با حضور مجلس یازدهم فرصت خوبی است که دولت لایحه‌ای را آماده کرده و به مجلس ارائه دهد.

وی با بیان اینکه از فرصت باقی مانده مجلس یازدهم جهت انجام طرح‌های مثبت در جهت تحقق مباحث دینی و انقلابی باید استفاده کرد، ادامه داد: نمایندگان از همه توان و قدرت خود برای رفع مشکلات جامعه ایثارگری و رفع موانع در این حوزه استفاده می‌کند.

نظری ادامه داد: با توجه به وجود مشکلات مالی بسیار در سال‌های گذشته، حجم زیادی از مطالبات جامعه ایثارگری وجود دارد. لازم است برای رفع این مطالبات لایحه بودجه دولت در سال ۱۴۰۲ به‌گونه‌ای تنظیم شود که این مطالبات به صفر رسد و گلایه‌مندی جامعه ایثارگری در حوزه‌های مختلف از جمله درمان جبران شود.

وی با اشاره به اینکه در ۲ سال اخیر جذب فرزندان ایثارگر که انجام شد با با مشکلاتی مواجه بود، اضافه کرد: برای رفع مشکلات در این حوزه مجلس مصوبه‌ای تصویب کرد و تعداد بسیاری از فرزندان جامعه ایثارگری در دستگاه‌ها مشغول به کار شدند، دلیل عدم اجرای این مصوبه از سوی تعدادی از دستگاه‌ها مشخص نیست. امسال باید ساز و کاری تعریف شود تا فرزندان جامعه ایثارگری از شغل مناسب برخوردار باشند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید اجازه داد قبور مطهر شهدا، نمادها، المان‌ها و گلزارهای شهدا کهنه شوند، ادامه داد: برای توجه به ساز و کارهای مربوط به شهدا باید اعتباراتی در جهت بازسازی قبور شهدا، تابلوهای منازل، نمادهای شهدا برای کشور به ویژه خمین در نظر گرفته شود.  

 نظری ادامه داد: برگزاری مراسم‌های تکریم و تجلیل از نام شهدا و خانواده آنان مستلزم حمایت‌های مالی است و محدودیت‌های اعتباری پاسخگوی مطالبات شهرستان خمین نیست. امیدست با حضور رئیس بنیاد شهید در شهرستان شاهد تغییرات و تحولات اساسی در برگزاری بزرگداشت‌های شهدا در شهرستان باشیم.

خمین را شهر هزار شهید می‌شناسند

حمید کمانکش، فرماندار خمین، نیز در این مراسم با تأکید براینکه زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا وظیفه و رسالت همه ما است و باید در این راستا تکالیف خود را به بهترین شکل ممکن اجرایی کنیم، ادامه داد: شهرستان خمین شهدای بسیاری را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است و در حوزه ایثار و شهادت پیشتاز بوده و پیشینه‌ای درخشان دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خمین را به عنوان شهر یکهزار شهید می‌شناسند، اضافه کرد: این شهرستان ۲هزار جانباز، ۹۰ آزاده، ۸ هزار رزمنده، ۱۲ شهید گمنام، ۲۳ مفقودالاثر، یک شهید منا، ۲ شهید مدافع حرم، ۳۳ شهید مدافع امنیت، ۱۶ شهید انقلاب و ۱۳ سردار شهید دارد.

 

منبع: ایکنا
اینستاگرام
بله البته که قوانین نیاز به بازنگری جدی دارد! اما تا مجلس بیاید وبه خودش زحمت اصلاح اشتباهاتش را بدهد خدا میداند چقدر باید بگذرد ، یک مقداری دیر نیست؟! هرسال وعده سال آینده ، نمونه اش طرح تسری امتیازات زیر ۲۵ درصدها که روی هوا ست!! و بعد هم یک مورد جالب دیگر این است که خیلی از نمایندگان قطعا برای اصلاح قوانین ایثارگری همراهی نمیکنند حالا چرا ، الله اعلم! نمونه اش اصلاح سهمیه های کنکور برای فرزندان بخت برگشته زیر ۲۵ درصد بااین جمعیت زیاد و یک سهمیه ۵ درصدی اندک!!! به نتایج بی فایده ای که این قانون داشت پی بردید یا هنوزهم نه؟! اینها از تدابیر عجیب وغریب مجلس است ، چه فایده که قوانین بی خاصیت و بی ثمری همچون این قوانین تصویب شود ، همه ناراضی هستند اما کو گوش شنوا؟!
جناب اقای نظری نماینده محترم ضمن عرض سلام حضرتعالی در قسمتی از فرمایشات خود ضمن ابراز نیاز بازنگری قوانین ایثارگری فرموده اید((تعداد بسیاری از فرزندان جامعه ایثارگری در دستگاه‌ها مشغول به کار شدند، دلیل عدم اجرای این مصوبه از سوی تعدادی از دستگاه‌ها مشخص نیست)) این در حالی است که مصوبات قانون وتفسیر قانون وهمچنین نظارت بر اجرای قانون بر عهده مجلس محترم است واقای نظری عزیز اگر قانون تصویب شود وبعضی ادارات اقدام کنند وبعضی مانند منابع طبیعی که زیر مجموعه وزارت جهاد است قانون تبدیل وضع را با توجه به جمع اوری مدارک در سال 1400 تاکنون اقدام ننموده است ایا به نظر شما یک عزیزی از نمایندگان در مجلس از وزیر محترم جهاد علت عدم صدور احکام تبدیل وضع ایثارگران منابع طبیعی را با توجه به اینکه زیر مجموعه جهاد میباشد ودر خود وزارت جهاد تبدیل وضع اجرایی شده سوال نموده است واگر مشکلی بوده در جهت رفع ان اقدام شده است ؟ جناب اقای نظری بر اساس وظیفه وپاسداری از خون شهدا وبخاطر رضای خداوند که در روز قیامت از همه مسئولین سوال میشود که در زمان مسئولیت خود چگونه عمل کردید و ان شالله که سربلند خواهی بود پیگیری فرمایید ومسئولینی که سنگ اندازی میکنند وقوانین را اجرا نمیکنند شناسایی واز روی صندلی خدمت کنار بزنید با ارزوی توفیق برای همه دلسوزان نظام
با سلام خدمت شما دوستان عزیز من خودم رامعلول میدانم دیگرازجانبازی خسته شدم جانباز چیه ولاه کمیته امداد وبهزیستی هم به اندازه جانبازان امتیاز داره خب بنظرشما فرق این دودرچیه بخدا نه که بگید چرابه آنهارسیدگی می‌کنند که آنها هم درحقشان کوتاهی میشه من از این همه دبدبه وکبکبه ایثارگران ناراحت هستم که هرروز درجرائدوصداوسیمااعلان می‌کنند ایثارگران فلان وبهمان مردم هم باور می‌کنند میگن شمامه بازنشست میشید میگم چرا چی شده میگن دیشب توصداوسیمااعلان کردتمام ایثارگران بازنشست می‌شوند خدابرااون کسائی که چوب لای چرخ ایثارگران می‌گذارند نسازه خلاصه من دیگر جانباز نیستم به من معلول بگید بیشترخوشحال میشم وسلام
سلام. جناب آقای نمایندگان ۴ سال گذشته هنوز کاری نکردید تازه به فکر ایثارگران افتاده اید ۸ ماه مدارک مورد نیاز ویزیت ودارو دکتر وجراح بیمه دی تکمیلی پرداخت نکرده است تا کی باید منتظر بمانیم نیمه کاره تایید شده است هنوز هم که پرداخت نشده. نماینده مجلس شورای اسلامی هم فقط رای میگیرد
جناب اقای نظری نماینده محترم حضرتعالی در قسمتی از سخنان خود ایام حضور ریاست محترم بنیاد شهید به خمین فرموده اید((بسیاری از فرزندان جامعه ایثارگری در دستگاه‌ها مشغول به کار شدند، دلیل عدم اجرای این مصوبه از سوی تعدادی از دستگاه‌ها مشخص نیست. )) برادر خوبم همچنانکه مستحضرید وظیفه مجلس تصویب قوانین ونظارت بر اجرای قوانین است .لازم است مجلس محترم ملاحظه کاری با بعضی از مجریان که قانون را طبق نظر خود تفسیر میکنند برخورد وانان را از روی صندلی خدمت کنار بگذارد ازجمله اداراتی که قانون تبدیل وضع وصدور احکام را تاکنون با توجه به جمع اوری مدارک وانجام مراحل مصاحبه که در سال1400 انجام داده اند و به تاخیر انداخته است منابع طبیعی که زیر مجموعه وزارت جهاد است میباشد این در حالی است که وزارت جهاد برای نیروهای جهاد قانون فوق را اجرا نموده است لازم است شما عزیزان با نظارت دقیق از مسئولین مربوطه علت عدم اجرای قانون خواسته وسوال شود تا با اجرای قوانین فرزندان ایثارگران مدیون نظام باشند متشکرم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi