شناسه خبر : 93456
پنجشنبه 07 مهر 1401 , 11:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دندان عضو اساسی ست یا تزئیناتی؟!

در بخش دندانپزشکی جزء بیمه تکمیلی نیست، چرا؟ نمی دانیم. می گویند دندان یک عضو تزییناتی است و برای زیبایی است. ایثارگران زیبایی هم مگر می خواهند؟...

جانباز - برخی مسئولین هم کرند، هم کور، هم لال، هم این که در خواب ناز غفلت بسر می برند. میگه کسی که خواب است را می شود بیدار  کرد، ولی کسی که خودش را به خواب زده هرگز نمیشه بیدار کرد.

 چهل و سه سال از انقلاب می گذرد، دریغ از خدمات درست. دریغ از قانون درست. نه در بخش درمان درست عمل کردن، نه دارو. در بخش درمان که در قانون آمده: صد درصد هزینه درمان ایثارگران رایگان است، کجا رایگان است؟ پزشک متخصص دارو تجویز می کند، داروخانه یا طرف قرارداد نیست یا اگر باشد نصف داروها را آزاد حساب می کند و داروی خارجی هم که هیچ. مقدار تجویز دارو هم کامل تحویل نمی دهند. از نظر قرارداد با مراکز درمانی به دلیل پرداخت نکردن سر وقت اکثر مراکز طرف قرارداد، با بنیاد لغو قرارداد می کنند. حق هم دارند چون بنیاد پولشان را سر وقت پرداخت نمی کنند.

  در بخش دندانپزشکی جزء بیمه تکمیلی نیست، چرا؟ نمی دانیم. می گویند دندان یک عضو تزییناتی است و برای زیبایی است. ایثارگران زیبایی هم مگر می خواهند؟ ریشه همه بیماری ها ناشی از همین دندان است که اگر درست و سر وقت درمان می شد، این همه مشکل و بیماری برای ایثارگران درست نمی شد.

  مشکل گوارش، به دنبال آن معده درد، مشکل قلب و عروق، کلیه ها و...، ریشه همه بیماری ها همه ناشی از همین نداشتن دندان و درمان نشدن به موقع و هزینه سنگین دندانپزشکی که آزاد و از عهده ایثارگران خارج است.

  بحث جانبازی که در قانون و روی کاغذ آمده که صد درصد هزینه درمان ایثارگران باید رایگان باشد، که دندانپزشکی هم شامل آن می باشد، و بنیاد تا به حال این مهم را جزء بیمه و درمان نیاورد، بماند.

  اگر مثل سایر دستگاه ها و دیگر ادارات که بیمه تکمیلی دارند و دندانپزشکی هم جزء بیمه تکمیلیشان می باشد، بنیاد هم فارغ از قانون که تأکید کرده صد درصد هزینه درمان ایثارگران رایگان، شما هم مثل سایر ادارات که جانباز هم نیستند، قانون هم نگفته که صد در صد درمان رایگان، شما هم مثل آنان دندانپزشکی هم جزء بیمه تکمیلی می آوردید، چیزی ازتون کم می شد؟

از بس بی فکر و نادانید، هیچ آدم عاقلی دندانپزشکی را از بیمه خارج نمی کند به جز بنیاد! از بس ندونم کارید و همه اش در حاشیه و  در حال شعار دادن هستند، دریغ از عمل!

اینستاگرام
چهل سال از شروع جنگ میگذرد و جانبازان با عوارض گوناگون جراحات جنگی و با مصرف انواع و اقسام داروهای مختلف دست و پنجه نرم میکنند و این داروها بطور حتم عوارضی بر روی دستگاه گوارش و کلیه و قلب و اعصاب و سایر اعضای بدن میگذارند. بعنوان مثال وقتی با مصرف داروهای اعصاب و روان سیستم گوارشی گرفتار زخم معده و روده و...می شود به طور حتم باید داروهای متناسب با بهبود زخم های گوارشی مصرف شود و همزمان جانباز اعصاب و روان برای کنترل اعصاب خود داروهای اعصاب و روان را باید مصرف کند و همین داروها مشکلات دیگری در دهان ایجاد میکنند و برگشت اسید به معده و حلق دندانها را گرفتار میکند.چگونه هست که با این سیکل معیوب ِ مداومِ بیماریِ جانبازان نباید هزینه های دندانپزشکی پرداخت شود؟جالب است بدانید که نهادهای حمایتی از قبیل ""کمیته امداد و بهزیستی"""به مددجویان خود هزینه های دندانپزشکی را پرداخت میکنند و کارکنان وزارت نفت و بانک ها و تأمین اجتماعی و پتروشیمی ها هم هزینه دندانپزشکی کارکنان خود را پرداخت میکنند .ولی با کمال تأسف جانبازان با دهها زخم بر تن از این تسهیلات بی بهره هستند و این بدان معناست که در مجموعه دستگاه بنیاد کارشناسانی وجود ندارند که از حقوق جانبازان دفاع کنند و حقوق آنان را مطالبه کنند.
ارام ارام جانبازان وایثارگران ورزمندگان بار وبندیل سفر را میبندند تا به رفقای اسمانی بپیوندندو تقریبا هر روزه در هر کوی وبرزنی صدای
لااله الا الله رابرای تشیع ایشان میشنویم.تا ده سال اینده اگز خبرنگاری پیدا شود و هوس گفتگو با یکی از رزمندگان زنده دوران دفاع مقدس داشته باشد باید کوی به کوی وشهر به شهر ماه ها سالها یگردد تا کهنه سربازی و جانبازی پیر وفرتوت را که نای سخن گفتن را ندارد برای مصاحبه .....حالا دوستان از ما بهتر بنشینند بر خوان نعمت این کشور واب خاک این هم بگذرد مگر .... جز این است که خلق وخوی تجملی بر مسئولین جاری وساریست هر چند نماز وروزه وحج وزیارت سر جایش باشد
قانون گریزی حاصل مدیریت است کدخدایی.کدخدای بنیاد شهید تصمیم جدی گرفته به قانون وقعی گذاشته نشود.صد درصد خدمات پزشکی شرعا و قانونا حق ایثار گران است.
از سال گذشته چندین میلیون تومان هزینه درمان به بیمه دی تحویل داده نشده .ارزش پول از سال گذشته تا کنون ۳۰۰ درصد کاهش داشته .(پارسال مرغ کیلویی ۲۰ تومان بود الان ۶۵ تومان).پرداخت هزینه درمان باید نقدا و به روز باشد تا مشکلی به مشکلات جانبازان اضافه نشود
مدتی پیش فیلم مستندی از آسایشگاه جانبازان اعصاب و روان را شاهد بودم که جانبازان بستری در این آسایشگاه ، به طرز عجیبی سیگار می کشیدند و در آنزمان برای من این موضوع غریب بود چطور جانبازان سیگاری ، به این به این نحو سیگار می کشند!
جواب موضوع خیلی ساده بود که آن لحظه از آن غافل بودم ، جواب ساده آن این بود که این جانبازان به خاطر مصرف سالهای بسیار مدید داروهای اعصاب و روان ، دندانهای خود را از دست داده بودند و چون پروتز دندان نداشتند ، به این شکل فک بی دندان ، سیگار می کشیدند !
جالب بود از سویی دیگر آقای قاضی زاده ریاست بنیاد شهید اظهار داشتند : جانبازان اعصاب و روانی که دندانهای خود را به خاطر مصرف دارو از دست داده اند ، بنیاد شهید به صرف کمبود بودجه درمانی ، توان پرداخت هزینه پروتز دندان آنان را ندارد!
متاسفانه بسیاری از جانبازان اعصاب و روان زیر ۲۵ درصد می باشند که بنیاد خدمات و حقوق کمی به آنها پرداخت می کند ، که شاید توانایی پرداخت هزینه ساخت پروتز دندان را نداشته و بدون دندان باید غذا بخورد ، حرف بزند و خنده کند ، حالا هر مخاطبی می تواند خودش قضاوت کند ، آیا خدمات دندانپزشکی یکی از هزینه تجملی می باشد یا بهداشتی و پزشکی یا در نهایت با فرض تزئیناتی بودن خدمات دندانپزشکی ، آیا یک جانباز اعصاب و روان در زندگی خود ، حق ندارد بخندد..؟؟
اگر ریخت پاش ها کمی کنترل شوند و فقط کمی(یک ذره؛ نوک سوزنی) بهره وری(واقعی نه دیتا سازی) ارتقاء پیدا کند (که با انتصاب مدیران «متوسط به پایین» در سی درصد پستهای مدیریتی دارای متصدی «فشل» و «خود ستا»؛ قابل حصول هست ؛ (انتصاب مدیر لایق و قوی پیشکش))؛ میشود کل بهداشت و درمان و حتی خدمات دندانپزشکی کل ایرانیان را زیر پوشش بیمه درمانی؛ و حتی بیمه تکمیلی صد در صدی برد
سلام....بنده نمیدانم چراتمام خدمات بنیادبه جانبازان رابایدکمیسیون پزشکی تعیین کند...وقتی میرویم کمیسیون هم که دکترکمیسیون اصلا توجهی بهت نمیکندونمیگذارن حرف بزنی..اصلا توجهی به مشکلاتت نمیکنن...چراجانبازبایدباترس ووحشت به کمیسیون برود؟؟هرسه سال یکبارمیگن بیاییدکمیسیون ووقتی هم میرویم ومدارک جدیدبابیماری جدیدارایه میدهیم اصلا توجه نمیکنندوفقط به همان مجروحیتت استنادمیکنن ودیگرهیچ...این چه کمیسیونی هست که اصلا کاری به بیماریهای دیگر ندارد جزسرطان....ماکه درمیانسالی هستیم وهمگی ناتوان هستیم...بنده 54ساله هستم ومثل یک فرد65ساله شکسته شدم.هیچی هم ندارم.من واقعأنمیدانم معیارکمیسیون پزشکی چیست؟؟؟
دقیقا
هر چه سنگه برای پای لنگه ، نبود بودجه ، عدم اجرای دقیق
و درست قانون ، نبود زیرساخت ، عدم پرداخت حقوق مکفی ، همه و همه برای قشر ضعیف جامعه ، منجمله ایثارگران زیر ۲۵ درصد ، واقعاً در حق این طیف از افراد جامعه ظلم می شود و هیچ مسئول و نماینده ای نیست که از حق و حقوق آنان دفاع کند !
شما در سطح بالای جامعه مدیران ادارات ، نمایندگان مجلس ، حوزه علمیه روحانیون خصوصا افرادی که پست و مسیولیتی دارند ، وقتی به چهره آنان نگاه می کنید ، چه سن پایین ، چه سن بالا ۸۰ ساله یک نفر رو اگر دیدید که یک دندون خراب یا حتی کج و کوله داشته باشند ، همه یا دندانهای خودشان است که هزینه کردن نگه داشتند ، یا که ایمپلنت کردن از نوع خیلی خوبش ،
به نظر شما این افراد مسئول در سطح بالای جامعه تافته جدا بافته هستند که باید همه امکانات برایشان فراهم باشد !؟
همین افراد چه کار مثبتی انجام می دهند که از این امکانات حقوق مکفی و نجومی بگیر هستند ، باز اگر یک کار مثبتی انجام می دادند اشکالی نداشت ، ولی هیچ کار مفیدی هم انجام نمی دهند ، اصلأ چرا هیچ وقت برای این طیف از افراد جامعه ، کمبود بودجه نیست ، وفور نعمت و فراوانی ، برای اینها ، کمبود بودجه ، کمترین حقوق و معیشت ، ظلم اجحاف و نابرابری و بی قانونی برای طبقه پایین و قشر ضعیف جامعه ! این بود وعده اسلام ناب محمدی که می خواستید به دنیا هم صادرش کنید !؟ یک انسان مومن واقعی هر چیز خوب و با ارزشی که برای خودش می خواهد ، همان رو هم باید برای همسایه اش بخواهد ،
ای مسئولین و کسانی که در راس امور هستید ، هر زمانی اندیشه و رفتار و عمل تان اینگونه بود ، حرفی برای گفتن دارید ، در غیره این صورت ، ای اعرابی این ره که می روید ترکستان است .
خدمات دندان رایکان هست چرا ... به کدام داروخانه می رویم میکن قرار داد نداریم خودمان پول پرداخت می کنیم یک سال می کشد تابیمه دی پول را واریز کند بنده به این نمایندکان از نمره 20 ---3می دهم تنها در فکر خودشان هستند 40 سال از انقلاب و جنک می گذرد هنوز قانون ایثارگران به جا نیفتاده چرا رسانه های ما درست حرف نمی زنند از حق ایثارگران دفاع نمی کنند چون مافیایی هستند جانبازان پولی ندارند به حساب رسانه واریز کند ...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi