شناسه خبر : 93490
شنبه 09 مهر 1401 , 12:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نیروی هوایی رژیم بعثی ۳ مرتبه بازسازی شد

امیر سرتیپ صباحی‌فرد با اشاره به نقش تعیین‌کننده نیروی پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس، گفت: پدافند هوایی کشورمان بیش از ۶۰۰ جنگنده دشمن را در طول جنگ ۸ ساله سرنگون کرد.

 

نیروی هوایی رژیم بعثی ۳ مرتبه بازسازی شد/ انهدام ۶۰۰ هواپیمای دشمن در طول جنگ ۸ سالهامیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در گفت‌وگویی درخصوص نقش پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: نیروی پدافند هوایی ارتش در تمامی عملیات‌های دوران دفاع مقدس حضوری مؤثر و مقتدرانه داشت.

امیر صباحی‌فرد ادامه داد: در عملیات والفجر ۸ پدافند هوایی بیش از ۷۰ فروند هواپیمای پیشرفته و به‌روز دشمن بعثی را که بلوک شرق و غرب در اختیارشان گذاشته بود، سرنگون کرد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: این یک واقعیت است که در دوران دفاع مقدس بیش از ۳۰ کشور در مقابل ما ایستاده و دشمن ما را پشتیبانی می‌کردند؛ چراکه در روز‌های آغازین جنگ تعداد جنگنده‌های رژیم بعثی حدود ۳۵۰ فروند بود، اما در پایان جنگ تحمیلی و با وجود اینکه پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران بیش از ۶۰۰ فروند از هواگرد‌های آنان را ساقط کرده بود، تعداد ۹۰۰ فروند از انواع جنگنده‌ها و هواپیما‌ها را در اختیار داشتند.

وی افزود: ناوگان هوایی ارتش بعثی در طول دوران دفاع مقدس سه مرتبه به‌طور کامل بازسازی شد و این در واقع بیانگر عملکرد مطلوب پدافند هوایی در آن دوران است.

امیر صباحی‌فرد تصریح کرد: وقتی به جنگ‌های امروز نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که به‌طور طبیعی با آغاز یک جنگ فرودگاه‌های کشور‌های درگیر تعطیل و با اخلال در فعالیت مواجه می‌شوند در صورتی که ملت ایران هشت سال جنگید در شرایطی که فرودگاه‌های نظامی و کشوری همواره دایر و فعال بودند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی با اشاره به اینکه دشمن با انهدام نفتکش‌ها در پی آن بود تا اقتصاد جنگ را فلج کند، گفت: رژیم بعثی در آن دوران تمام تلاش خود را کرد که به اقتصاد کشور ما و صادرات نفت لطمه وارد کند و از این طریق کشور ما را دچار مشکلات اساسی کند؛ اما نیروی پدافند هوایی در سراسر کشور به ویژه در جزیره خارگ حضور مقتدرانه داشت و اجازه نداد که حتی یک روز صادرات نفت به تعویق بیفتد.

 

منبع: defapress.ir
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi