شناسه خبر : 93496
شنبه 09 مهر 1401 , 13:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید حسینی: پیرو ولایت فقیه باشید

شهید سید ناصرالدین حسینی در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: «پیرو ولایت باشید و با منافقان مقابله کنید.»

 

شهید حسینی: پیرو ولایت فقیه باشید

«شهید» شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها، شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... برگ سبزی، تحفه درویش، تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

وصیت‌نامه شهید سید ناصرالدین حسینى

«بسم الله الرحمن الرحیم

مومنان باید در راه خدا با آنان که حیات مادى دنیا را بر آخرت برگزیدند جهاد کنید و هر کس در جهاد به راه خدا کشته شد یا فاتح شد زود باشد که او را اجرى عظیم دهیم.

اى ملت قهرمان و شهیدپرور من خود را کوچکتر از آن می‌دانم که با شما سخن بگویم ولى بر حسب انجام وظیفه با شما وصیتى دارم.

به نام ایزد منان و با سلام و درود فراوان به خدمت نجات‌دهنده ستمدیدگان جهان از دست ظالمان حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان (عج) و نایب بر حقش امام خمینى و سلام بر ارواح پاک شهداى اسلام از شهداى کربلا و انقلاب اسلامى ایران و شهداى جنگ تحمیلى و سلام و درود به رزمندگان اسلام که جنگیدنشان اسلام را سرفراز و سربلند می‌کند و درود و سلام بر مجروحین و معلولین و خانواده‌هاى قهرمان‌پرور ایران که با پرورش چنین جوانانى و فرستادن آن‌ها به جبهه‌ها دین خود را به اسلام ادا نمودند.

آرى اى برادران و خواهران هر انسانى در طول زندگى خود با سختی‌ها و مشکلات روبرو می‌شود و سنت الهى این است که همه مردم و همه موجودات را امتحان می‌کند اگر انسان کمى فکر کند مى فهمد همیشه در حال امتحان است و سرنوشت انسان را همین امتحانات است که تعیین می‌کند خداوند دانا در بسیارى از آیات می‌فرماید که هدف از آزمایش آسمان‌ها و زمین آزمایش انسان‌هاست، چون هیچ راه دیگرى براى جدا شدن مومنان و صالحان از کافران و منافقان کوردل نیست و خداوند آنچه را که در این دنیا و روى زمین آفرید براى امتحان کردن من و شماست.

چنین نیست که مردم به زبان بگویند که ما ایمان آوردیم و خداوند آن‌ها را آزمایش نکند و به حال خود واگذارد، زیرا خداوند در قرآن می‌فرماید احسب الناس ان یترکو اان یقولو ا امنا و هم لا یفتنون. آیا مردم پنداشتند که ما آن‌ها را رها می‌کنیم بگویند ما ایمان آوردیم و ما آن‌ها را آزمایش نمی‌کنیم بنابراین تمام مردم مورد آزمایش و امتحان الهى قرار می‌گیرند تا افراد جانباز و مجاهد در راه خدا شناخته شوند و افرادى که به زبان ادعاى مومن بودن و دیندارى می‌کنند ماهیتشان ثابت شود.

آرى برادر! خداوند رحمان و رحیم سرنوشت انسان را به خودش واگذاشت تا بین راه‌ها و هدف‌ها که در راه انسان هست کدام را انتخاب کند پس ما این راهى را که انتخاب کرده ایم ادامه دهیم که این هدف خداست و این راه همان راه انبیاء و راه امامان است پس ما این راه را باید بپیماییم حتى اگر به قیمت جانمان تمام شود اسلام براى پیروز شدن خون می‌خواهد همانطور که انسان براى ماندن آب و غذا می‌خواهد پس باید خون داد تا اسلام به امید خدا به پیروزى کامل برسد.

خدایا، پروردگارا! من در این چند سال عمر که کردم غیر از گناه و معصیت کار دیگرى انجام ندادم. در این چند سال در راه تو و در راه اسلام کارى نکردم امیدوارم که اگر خونم ریخته شد خدمتى به اسلام کرده باشم. خدایا! تو را ستایش مى کنم که این توفیق را به من دادى تا به جبهه بیایم و در راه تو بجنگم.

خدایا! بارپروردگارا! از تو می‌خواهم گناهانم را بیامرزى و مرا از بندگان نیک خودت قرار دهی. خدایا! کسى جز تو ندارم پس حالا که به درگاه تو روى آورده ام مرا ناامید برنگردان از تو می‌خواهم که لحظه‌اى مرا به خودم وامگذاری انشاءالله که بتوانم از آزمایشات الهى سربلند بیرون آیم.

خدایا چنان بینشى به من عطا کن که کسى جز تو را نبینم و کسى جز تو را نپرستم. از مردم قهرمان‌پرور می‌خواهم که پشتیبان ولایت فقیه باشید که همان ولایت خدا بر شماست و پشتیبان انقلاب اسلامى باشید و امام را تنها نگذارید و کارى نکنید که دل امام امت را بشکنید. هر وقت که جبهه‌هاى اسلام به شما نیاز پیدا کرد به جبهه بروید و این سخن را هم بگویم که خداوند در یک لحظه می‌تواند دشمنان اسلام را هم از بین ببرد و هیچ احتیاجى به جنگیدن من و شما با دشمنان نیست ولى خداوند با این کار خود می‌خواهد بندگان خود را امتحان کند سعى کنید از این امتحان سربلند بیرون آیید وصیتم به همکلاسی‌هایم و دوستانم این است که به گفته امام عزیزمان تا آنجائى که می‌توانید درس بخوانید که امید آینده امام امت و مردم قهرمان‌پرور ایران هستید، شمائید که چرخ‌هاى مملکت را باید به حرکت درآورید.

مواظب منافقانى که با سپر مذهب و اسلام جلو می‌آیند باشید و آن‌ها را نابود کنید. اى پدر و مادر عزیزم من که به جبهه آمدم لیاقت شهید شدن را ندارم ولى اگر خداوند این لیاقت را نصیبم کرد شما ناراحت نشوید، چون من امانتى بودم از طرف خدا در دست شما و خدا هم یک روز آن امانت را پس می‌گیرد و بدانید اسلام بیش از این جان‌ها ارزش دارد و باید اسلام را یارى کرد. پدر و مادرم میدانم که در این چند سال عمرم فرزند خوبى براى شما نبودم امیدوارم که مرا ببخشید و به خاطر تحمل سختی‌ها و مشکلاتى که براى بزرگ کردن من کشیدید تشکر می‌کنم و از شما مى خواهم با خوشرویی و خوش‌اخلاقى با مردم رفتار کنید و همان طور با مردم رفتار کنید که انتظار دارید مردم با شما رفتار کنند.

در پایان توصیه مى کنم دعا به امام یادتان نرود در دعاهاى توسل و کمیل شرکت کنید و از دوستان و آشنایان میخواهم که اگر بدى از من دیده اید مرا ببخشید.»

منبع: فارس

منبع: defapress.ir
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi