شناسه خبر : 93506
شنبه 09 مهر 1401 , 17:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نویسندگان ناگفته‌های دفاع مقدس را به گوش مردم برسانند

نویسندگان ناگفته‌های دفاع مقدس را به گوش مردم برسانند

رئیس اداره بازرسی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ناگفته‌های بسیاری از دفاع مقدس وجود دارد و باید قلم‌های بیشتری روان شود تا این ناگفته‌ها به گوش بقیه برسد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سعید حقیقی در مراسم یادواره هزار و ۴۰۰ شهید دفاع مقدس که با عنوان لاله های سرخ در فرهنگسرای گلستان برگزار شد، تاکید کرد: اگر رشادت‌ها و دلاوری‌های دفاع مقدس بیان می‌شد و به جامعه انتقال پیدا می‌کرد، شاهد برخی رفتارهای ناهمگون مثل اغتشاشات اخیر نبودیم.

وی افزود: بنده در اداره کل بازرسی بنیاد شهید و امور ایثارگران به شما قول می‌دهم که در حد توانم با هیچ فساد، رانت و دزدی کوتاه نیایم. بنده تعهد می‌دهم که سر سوزنی با کسی مماشات نکنم و اگر بخواهند حق شهدا، خانواده آنان و ایثارگران را پایمال کنند، تا حد توان مقاومت خواهیم کرد.

حقیقی اضافه کرد: حقیقی ادامه داد: در ۲۰۰- ۳۰۰ سال اخیر، در هر جنگ و نزاعی که بین ایران و دیگر کشورها رخ داده، بخشی از خاک کشور را از دست دادیم‌ اما در دفاع مقدس حتی یک متر از کشورمان را هم از دست ندادیم. این اتفاق به واسطه شرف و غیرتی است که رزمندگان ما داشتند. بنابراین مختصات جنگ تحمیلی، خاص است.

رئیس اداره بازرسی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پنج یا ۶ سال پیش برخی از رهبران ضدانقلاب و تجزیه‌طلب در سازمان ملل حضور داشتند و یک نفر بیانیه‌ای را علیه جمهوری اسلامی با زبان فارسی خواند که برخی اعتراض کردند و گفتند باید به زبان عربی یا ترکی خوانده شود که در نهایت فقط سه بند بیانیه خوانده شد.

 

نویسندگان ناگفته‌های دفاع مقدس را به گوش مردم برسانند

اوج غائله کردستان در کشتار فجیع مجروحان پاوه رخ داد

یکی از راویان دفاع مقدس گفت: اوج غائله کردستان و غرب، در پاوه رخ داد که دشمنان به بیمارستان پاوه حمله کردند و مجروحان را به طرز فجیعی به شهادت رساندند.

مجید یوسف‌زاده در این مراسم بیان کرد: یک روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اولین تحرکات علیه جمهوری اسلامی آغاز شد و هشتم اسفند، غائله کردستان و غرب اتفاق افتاد که در آن عده‌ای از چریک‌های فدایی، کومله و دموکرات با هدف خودمختاری، کردستان را به دست ضدانقلاب انداختند.

وی افزود: یکی از خواهران امدادگر می‌گفت که کومله و دموکرات از داعش هم بدتر بودند. به همین دلیل عده‌ای از رزمندگان دفاع مقدس می‌گویند که ۱۰ سال دفاع مقدس داریم. چرا که ۲ سال با ضدانقلاب و دشمن داخلی و ۸ سال با دشمن خارجی جنگیدیم.

یوسف زاده ادامه داد: پس از کردستان، غائله‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و خلق مسلمان در آذربایجان رخ داد. آنان می‌خواستند کشور را تکه تکه کرده و آن را تضعیف کنند. فراموش نکنید که پاشنه آشیل هر کشوری، جنگ داخلی است.

وی در خصوص هدف صدام از حمله به ایران گفت: از اردیبهشت سال ۱۳۵۹ بود که دشمن درگیری‌های مرزی را با ما شروع کرد. در آن زمان، وضعیت نظامی مطلوبی نداشتیم. عراق با هدف براندازی جمهوری اسلامی از طریق حمله به خوزستان و اهواز شروع کرد تا مرکز نفت ایران و رودخانه اروند را که محلی استراتژیک برای حمل و نقل دریایی عراق به شمار می‌رود، از کشور جدا کند که نتوانست به اهداف خود دست یابد.

اولین روحانی شهید دفاع مقدس چگونه به شهادت رسید

این روایتگر دفاع مقدس در خصوص اولین روحانی شهید در دفاع مقدس نیز گفت: شهید محمدحسن شریف قنوتی یکی از فرمانده‌های مردمی است که نقش به‌سزایی در مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر در برابر دشمن بعثی داشت. او یک لشکر ۱۵۰ نفره را در خرمشهر آماده کرد که شجاعانه جنگیدند. روز ۲۶ مهرماه یک وانت مهمات به دست آنان می‌رسد که تصمیم می‌گیرند این مهمات را به آبادان ببرند. وقتی از پل خرمشهر عبور می‌کنند، دشمن به خودروی آنان تیراندازی می‌کند. خودرو چپ می‌شود و عراقی‌ها با ۱۱ گلوله، شریف قنوتی را مورد اصابت قرار می‌دهند. به سینه او تیر و با سرنیزه کلاشینکف به سرش ضربه می‌زنند و پیکرش را به طرز فجیعانه‌ای روی زمین می‌کشند. او مظهر مقاومت شهر خرمشهر و اولین روحانی شهید شده جنگ ایران و عراق است.

یوسف‌زاده افزود: شهدای مدافع حرم مظلومانه جنگیدند و شهید شدند. خیلی سخت است که به شما بگویند برای پول به جنگ رفته‌اید. در سوریه هفته‌ای ۲ شب به ما غذا می‌دادند. یا باید گرسنه می‌خوابیدند یا بچه‌ها از جیب خودشان خرج می‌کردند. به یاد دارم که رزمندگان ما در خان‌طومان در محاصره بودند. شهید رضازاده به همراه ۳ نفر دیگر از بچه‌های اصفهان از بازنشستگان سپاه به سوریه آمده بود. در شرایطی که ۳۵ نفر از بچه‌های ما در محاصره بودند، شهید رضازاده یک مینی کاتیوشا آورد تا به سمت دشمن داعشی شلیک کرده و راه را باز کند. به جوانان گفت شما اجازه ندارید بالای تپه بیایید و خودشان چهار نفری شلیک می‌کردند. دقایقی بعد یک موشک کرنت به آنان برخورد کرد و همه‌شان را به شهادت رساند.

در مراسم یادواره هزار و ۴۰۰ شهید دفاع مقدس در منطقه هشت با عنوان لاله های سرخ که به همت فرهنگسرای گلستان برگزار شد، جمعی از خانواده‌های شهدا، یادگاران هشت سال دفاع مقدس و مسئولانی از بنیاد شهید حضور داشتند.

در پایان این مراسم از سلطان‌ جوادی همسر شهید مجتبی خسروی و فاطمه صالحی همسر شهید علی اصغر صالحی تقدیر شد.

منبع: ایرنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi