شناسه خبر : 93598
دوشنبه 11 مهر 1401 , 10:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اختصاص تسهیلات اشتغالزایی توسط صندوق توسعه ملی به ایثارگران

«غضنفری» با بیان این‌که بخشی از منابع ریالی صندوق توسعه ملی مختص به اعطای تسهیلات به ایثارگران است، گفت: اگر شرکتیتشکیل شود که سهام ۵۰ درصد آن مربوط به ایثارگران باشد، تسهیلات صندوق توسعه ملی به این شرکت‌ها اختصاص خواهد یافت.

 

اختصاص تسهیلات اشتغالزایی توسط صندوق توسعه ملی به ایثارگران/ امکان ارائه تسهیلات به شرکت‌ها فراهم شد«مهدی غضنفری» رییس صندوق توسعه ملی در گفت‌وگویی با اشاره به حمایت صندوق توسعه ملی از طرح‌های اشتغالزایی ایثارگران، اظهار داشت: ۱۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات در بخش صنعت، معدن، گردشگری و صادرات کالا‌های صنعتی و معدنی اختصاص یافته و ۱۰ درصد از این منابع نیز به بخش آب، کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، منابع طبیعی و محیط زیست و صادرات محصولات کشاورزی اختصاص می‌یابد که از این میزان منابع، ۱۵ درصد منابع ریالی آن ؜ به ایثارگران تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا تا به امروز ۱۶ هزار و ٢٢٠ میلیارد ریال قرارداد منعقد شده است که در حال حاضر قرارداد‌های فعال ما ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است و متقاضیان ایثارگر می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها از این تسهیلات استفاده کنند.

«غضنفری» با بیان این‌که میزان جذب ایثارگران از تسهیلات اعطا شده، ۱۷ درصد بوده است، تصریح کرد: دلیل کم بودن این میزان ارائه تسهیلات، این است که در قانون، شخص ایثارگر برای دریافت حمایت‌های تسهیلاتی ذکر شده بود و اگر گروهی از ایثارگران شرکت تأسیس کرده و برای دریافت تسهیلات به صندوق توسعه ملی مراجعه می‌کردند، نمی‌توانستند از این تسهیلات برخوردار شوند؛ اما این قانون، سال جاری در مجلس شورای اسلامی اصلاح شد و بر این اساس ما می‌توانیم، هم به اشخاص ایثارگر تسهیلات را ارائه دهیم.

وی با اشاره به مزایای طرح تسهیلات اشتغالزایی برای ایثارگران توسط صندوق توسعه ملی، گفت: مدت زمان تسهیلات به‌صورت سرمایه در گردش، به‌طور معمول حداکثر ۲ سال است و مدت‌زمان تسهیلات برای افرادی که از سرمایه ثابت استفاده می‌کنند نیز به‌طور معمول هفت سال است؛ اما در تسهیلاتی که ما برای ایثارگران چه به‌صورت فردی و چه به‌صورت شرکتی، ارائه می‌کنیم، زمان سرمایه درگردش، مجموعاً سه سال بوده و مدت‌زمان تسهیلات به‌صورت سرمایه ثابت، مجموعاً هشت ساله است.

منبع: defapress.ir
اینستاگرام
هر بانکی میریم مگن چنین طرحی نداریم کجاست کی مگه دروغه
سلام اینجاب ایثار گر داوطب بسجی 13 ماه حضور در خوط مقدم جبه درسابقه ام دارم و24ماه از طرق نیروی انتظامی در خطوط مقدم جبهه و2مرحله مجروح شده ام ودر یک عملیات دشمن پس از. 6روز در محاصره دشمن بعثی بودیم ودر نهایت به اسارت دشمن بعثی درامدم ِکه به علت شکنجه های روحی وجسمی .با بیماریهای متعدد دست وپنجه نرم میکنم .همه این مشکلات را را میشود تحمل کرد اما مشکل فرزندان مان را نمیتونم تحمل کنم .دختر تحصیلکرده ام .دیدم برای کار خبری نیست یک اموزشگاه رانندگی وصدورگواهی نامه برایش خریدم .به شکر خدا .حدودا 15سال. مشغول خدمات دهی به مردم شهرستان فومن وحومه .واشتغال برای 13نفر را در یک شهر انجام داده .وساختمان اداری اموزشگاه استیجاری میباشد .وتاکنون دیناری وام نگرفته است .حال. با صاحب ملک به مشکل خورده .وقرار بر این بوده .150ملیون به ایشان پیش پول پرداخت کند وبه بنیاد شهرستان مراجعه نموده تقاضای وام خوداشتغالی نموده .وبنیاد میگوید فعلا هیچگونه وامی ندارم .حال از شما میخواهم این مشکلات را بگوش رییس بنیاد شهید وجناب پاکدل برسانید شاید فرجی برای بچه ام بوجود اورند .شما را به ان خدا احد واحد قسم میدهم .یک راه حل برای دخترم پیدا کنید تا به خدمات دهی کنید واز این مشکلات بیرون بیاید ....من الله التوفیق ( ارادتمند همه شما جانباز 30% وازاده و رزمنده دفاع مقدس
سلام شما چیز می گوید مسولین بانکهای نیز جیز دیگر می گویند قشر فقیر بغیراز خدا ضامن ندارم کجا. ی چطور وام‌بگیرم مگر ما فرزند این آب خاک بخدا اگر نگاه وتوجه‌ کرد نگاه اگر سرمایه دار چون پول وپارتی دارند مسولین بانک‌نوگر خودشان خانواد ه اش می کند ولی قشر فقیر اصلا حق ندارند از جلو‌بانک‌ رد بشوند‌
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi