شناسه خبر : 93653
سه شنبه 12 مهر 1401 , 11:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

امضای تفاهم‌نامه کتابخانه‌های عمومی و بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس

تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان منعقد شد.

امضای تفاهم‌نامه کتابخانه‌های عمومی و بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس

صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های استان سمنان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در زمینه‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و همکاری‌های مشترک فرهنگی، آموزشی و علمی منعقد شد.

تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان توسط محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و سرهنگ محمدحسن سلامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در سالن جلسات این اداره کل به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه در سه محور تبلیغ و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، همکاری‌های مشترک علمی، فرهنگی و آموزشی و تقویت فرهنگ مشارکت و تعامل و همکاری میان نهادهای مرتبط با فعالیت‌های فرهنگی خصوصاً کتاب و کتاب‌خوانی به امضای طرفین رسید.

محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ابراز امیدواری کرد تا با امضای این تفاهم‌نامه، زمینه ارتباط دو دستگاه و همکاری‌های مشترک بین دو دستگاه بیش از پیش گسترش یابد.

وی اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با هدف ترویج و تبیین رشادت‌ها و دستاوردهای رزمندگان در طول هشت سال جنگ تحمیلی و همچنین بهره‌برداری از آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ثبت حماسه‌های جاودانه ایران اسلامی صورت می‌گیرد.

طاهریان ضمن ابراز رضایت از فعالیت‌های مشترک شده انجام بین دو اداره کل افزود: امیدواریم این تفاهم‌نامه باعث ترویج کتاب‌خوانی و همچنین ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس مرتبط با حوزه کتاب و کتاب‌خوانی شود.

سرهنگ محمدحسن سلامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و هیأت همراه و استقبال از برنامه‌های این اداره کل و تأکید بر لزوم و تداوم همکاری‌ها بین دو دستگاه، کتابخانه‌ها را به‌عنوان دستگاه‌های متولی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت معرفی کرد.

وی افزود: باید ادبیات دفاع مقدس را به نسل به نسل منتقل کنیم تا نوجوانان و جوانان با رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های شهیدان بیشتر آشنا شوند.

سلامی ضمن بیان اینکه نگاه ما به مقوله دفاع مقدس نگاه سازمانی نیست، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا با نگاه انقلابی در مسیر شهدا و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس قرا گیریم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان خاطرنشان کرد: گفت‌وگو با نویسندگان، روایتگری و خاطره‌گویی، جلسه نقد و بررسی آثار نویسندگان برجسته استانی در حوزه دفاع مقدس، نشست‌های کتاب‌خوان، اهدای کتاب‌های صوتی به کتابخانه‌های عمومی، تولید پادکست و نسخه بریل کتاب‌های حوزه دفاع مقدس، تجلیل از نوقلمان حوزه دفاع مقدس و … ازجمله اقدامات مشترک کتابخانه‌های عمومی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi