شناسه خبر : 93660
سه شنبه 12 مهر 1401 , 11:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۱۰ کتاب دفاع مقدس رونمایی شد

بهزاد فراهانی از برگزاری عصر شعر «عطر سیب» به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: خوشبختانه در مراسم عصر شعر «عطر سیب» علاوه بر تجلیل از هنرمندان و شاعران انقلابی کشورمان که درخصوص دفاع مقدس شعر سروده بودند، از ۱۰ کتاب تازه منتشر شده این عرصه نیز رونمایی شد.

 

 عصر شعر «عطر سیب» عصر روز یک‌شنبه ۱۰ مهر، به مناسبت هفته دفاع مقدس با همکاری اداره ارشاد اسلامی و دفتر نهاد کتابخانه عمومی شهرستان پاکدشت با محوریت دفتر حوزه هنری در کتابخانه امام جعفرصادق (ع) برگزار شد.

«بهزاد فراهانی» مسوول دفتر حوزه هنری شهرستان پاکدشت با تاکید براینکه هفته دفاع مقدس یکی از مناسبت‌های مهمی است که باید مفاهیم بزرگ آن را به نسل جدید و جوان منتقل کرد، افزود: با تعامل خوبی که دفتر حوزه هنری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان دارد تصمیم گرفته شد تا برنامه مناسبی که یادآور رشادت‌های صورت گرفته دوران دفاع مقدس باشد را در بخش فرهنگ و در زمینه شعر برگزار کنیم لذا تصمیم گرفته شد یک رویداد ادبی فاخر برگزار شود.
وی با تاکید براینکه در عصر شعر «عطر سیب» از ظرفیت هنرمندان شهرستان پاکدشت و استان تهران بهره‌گیری شده است، ادامه داد: شاعران برجسته و نام آشنایی همچون علی داودی، وحید سمنانی، مبین اردستانی، مریم فتاحی و فاطمه حسنی در این رویداد حضور داشتند و در ادامه از شاعران قنبرعلی کرمانی، رحیم نعیمی، قاسم اسدی، ناهیدسادات میرکاشی که از هنرمندان این شهرستان می‌باشند، دعوت به‌عمل آمده بود که در این رویداد به شعرخوانی پرداختند.

گردهمایی شاعران در عصر شعر «عطر سیب» / ۱۰ کتاب دفاع مقدس رونمایی شد

مسوول دفتر حوزه هنری شهرستان پاکدشت به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: فرهنگ دفاع مقدس یکی از گنجینه‌هایی است که می‌تواند نقشه دشمن مبنی بر رخنه فرهنگی را خنثی سازد و موجب اتحاد و همبستگی بیشتر شود لذا ما در این عصر شعر سعی کردیم محوریت را نوجوانان و جوانان قرار دهیم و مخاطب‌مان نسل جدیدی بود که دفاع مقدس را درک نکرده است و برای آشنایی آن‌ها از روایت‌گری یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس بهره گرفتیم.

فراهانی توجه به فرهنگ ناب انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را وظیفه ذاتی حوزه هنری دانست و با بیان اینکه حتما زبان هنر برای انتقال این مفاهیم اثرگذار خواهد بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در مراسم عصر شعر «عطر سیب» علاوه بر تجلیل از هنرمندان و شاعران انقلابی کشورمان که درخصوص دفاع مقدس آثاری سروده بودند، از ۱۰ کتاب نمایشنامه دفاع مقدس منتشر شده حوزه هنری نیز رونمایی شد.

منبع: defapress.ir
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi