شناسه خبر : 93679
سه شنبه 12 مهر 1401 , 15:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کتاب «اسماعیل زنده است» زندگی نامه شهید لجم‌اورک

کتاب «اسماعیل زنده است» به همت انجمن فرهنگی هنری شهید بهروز محمدی تهیه شده و در خصوص زندگی و معرفی شهید اسماعیل لجم‌اورک از تولد تا شهادت است.

بهروز محمدی‌کیا در رابطه با کتاب «اسماعیل زنده است» اظهار کرد: این کتاب در خصوص ابعاد مختلف زندگی، خاطرات، یادداشت‌ها و نامه‌های شهید اسماعیل لجم‌اورک از شهدای دوران دفاع مقدس است.

کتاب «اسماعیل زنده است» زندگی نامه شهید لجم‌اورک

عضو انجمن فرهنگی هنری شهید بهروز محمدی با بیان اینکه این مجموعه حاصل تلاش بچه‌های مسجد جامع ایذه است که در قالب انجمن فرهنگی هنری شهید بهروز محمدی انجام شده است افزود: این مسجد ۱۶ شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده و شهید بهروز محمدی معلم قرآن مسجد بود و با تصمیم اعضا بنا شد این گروه تشکیل و همه فعالیت‌های فرهنگی هنری با نام همین انجمن و شهید ثبت شود.

وی اضافه کرد: با تشکیل این انجمن یک سری اقدامات اولیه انجام شد و اعضا شروع به مطالعه کتاب‌های شهید آوینی و مطهری کردند تا به لحاظ معرفتی و شناختی خود را ارتقا دهند و سپس تصمیم گرفته شد که خاطرات خانواده‌های شهدا را جمع‌توری و تبدیل به کتاب کنیم.

محمدی‌کیا تصریح کرد: اولین پیشنهاد برای تالیف کتاب، در مورد شهید اسماعیل لجم‌اورک بود و این شهید از بنیانگذاران مسجد جامع بود و طرح کلی مسجد و جوشکاری‌های آن را نیز خود با همکاری دیگر دوستان انجام داد در نهایت این مسجد به مرکز فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان ایذه تبدیل شد.

وی ابراز کرد: این شهید یک سری ویژگی‌های شخصیتی از جمله عدالت‌خواهی اجتماعی، مبارزات و ... دارد و هر کجا می‌رفت، اقدام به انجام فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی می‌کرد.

عضو انجمن فرهنگی هنری شهید بهروز محمدی خاطر نشان کرد: برای تهیه این کتاب ابتدا به جمع‌آوری خاطرات کسانی اقدام کردیم که با این شهید در ارتباط بودند شامل خانواده، دوستان و همرزمان شهید که به صورت حضوری، تلفنی و متنی انجام شد.

محمدی‌کیا به بیان خاطراتی از نگارش کتاب و همچنین شهید لجم‌اورک پرداخت و اذعان کرد: نگارش این کتاب حدود هفت ماه طول کشید و سپس توسط نشر معارف در ۲۳۴ صفحه به چاپ رسیده است.

وی به دلیل نامگذاری کتاب اشاره کرد و یاد آور شد: مادر شهید لجم‌اورک همیشه می‌گوید اسماعیل برای من نمرده و همیشه برای من زنده است بر این اساس نام این کتاب را «اسماعیل زنده است» گذاشتیم.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi