شناسه خبر : 93686
چهارشنبه 13 مهر 1401 , 09:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مردم از نگاه اینترنشنال و بی‌بی‌سی چه کسانی هستند؟

رسانه‌های خارجی تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا این روز‌ها یک گزاره مهم را به مردم بقبولانند، اینکه نیروی نظامی مقابل «مردم» است. اما واقعا کدام مردم؟

 
 چیزی که معترضان و آشوبگران در روز‌های اخیر از صحنه درگیری‌های خیابانی شهر‌های مختلف روایت می‌کنند کشتار مردم بیگناه توسط نیرو‌های نظامی و لباس شخصی‌های وابسته به نظام است که وظیفه سرکوب و کشتار مردم را دارند! سوال مطرح شده این است که مردم چه کسانی هستند؟ آیا آن فردی که به نیت آشوب و اغتشاش با مقاصد خاص و ایجاد ناامنی و در هدف بالاتر تجزیه طلبی و ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی پا به خیابان گذاشته، چادر از سر زن مسلمان می‌کشد، قرآن آتش می‌زند و با بی رحمی به هر آنچه مقابل ایستاده هجوم می‌برد هم از مردم است؟ مگر نه اینکه آن بسیجی، آن مامور نیروی انتظامی که در صحنه‌های مختلف و در وقایع گوناگون حافظ ناموس و جان مردم است و آن پاسدار جان بر کفی که در حوادث مختلف به یاری مردم می‌رود و جانش را کف دستش می‌گذارد از مردم است یا نه؟ در چند روز اخیر بار‌ها شاهد به شهادت رسیدن و زخمی شدن رهگذرانی بودیم که بی هیچ دخالتی تنها به واسطه عبور از محل اغتشاشات دچار حادثه شدند.
 

آنچه در این بین بیش از هر چیز دیگری مهم است، همراهی رسانه‌های وابسته به عربستان، انگلیس و آمریکا برای دامن زدن به حوادث و بزرگ کردن اتفاقات و شانتاژ خبری است. این رسانه‌ها با مدیریت و پوشش کامل وقایع و خلاف جلوه دادن واقعیات سعی دارند تا اینگونه وانمود کنند اغتشاشگرانی که به واسطه آتش زدن ماموران نظامی، بانک‌ها و تاسیسات و آشوبگری سعی در رسیدن به مقاصد منحرفانه خود دارند از مردم هستند و کسانی که مقابل این‌ها می‌ایستند در حقیقت مقابل مردم ایستاده‌اند. پیروی برخی از افراد با این رسانه موضوعی است که فراتر از اعتراض به کمی آگاهی و گاه ماجراجویی‌های بی هدف باز می‌گردد.

مردم از نگاه اینترنشنال و بی بی سی چه کسانی هستند؟/ ما در جنگ رسانه‌ای عقبیم

لباس شخصی‌ها چه کسانی هستند/ حافظان امنیت از مردمند

خدشه وارد کردن به نیروی انتظامی یک پیامد مهم دارد، تضعیف امنیت ملی. چیزی که دشمن به خوبی آن را دانسته و در اغتشاشات‌های اخیر نیز در اولین تحرکات خود آن را هدف قرار داده است. دشمن با همین هدف برای تشعیف نیروی انتظامی برنامه ریزی‌های خاص و کار رسانه‌ای را پی گرفته است. نمونه آن در اتفاقات اخیر قرار دادن آن‌ها مقابل مردم و تهییج مردم برای حمله به نیرو‌های نظامی است. در این بین عناصر حرفه‌ای و آموزش دیده فرمان اغتشاشات را به دست گرفته و اقداماتی انجام می‌هند در اولین نکته‌اش ضد مردمی و در خطر قرار دادن مردم است.

روز جمعه هشتم مهر ۱۴۰۱ پس از نماز جمعه جو نزدیکی مسجد مکی زاهدان متشنج شده و عده‌ای سعی در بهم زدن نظم و امنیت محل دارند. آن‌ها در حمله‌ای تروریستی اقدام به تیراندازی کرده و وضعیت را بهم ریخته می‌کنند. در این اقدام آشوبگرانه تروریستی یک ماشین آتش نشانی، یک پایگاه اورژانس و برخی اماکن دیگر به آتش کشیده می‌شود. نیرو‌های امنیتی برای آرام کردن فضا از راه می‌رسند. سید حمیدرضا هاشمی معاون اطلاعات سپاه سلمان مجروح شد. او دقایقی قبل از شهادت با یکی از دوستانش تماس گرفته و گفته بود: «اوضاع خراب و خیلی بهم ریخته است؛ من می‌روم در صحنه و از صحنه با شما تماس می‌گیرم»، اما نیم ساعت بعد خبر شهادتش منتشر می‌شود. در جریان درگیری‌های تروریستی سیستان و بلوچستان که از جمله آن حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان بود ۵ نفر از پاسداران شهید و ۳۲ تن دیگر مجروح شدند که از جمله آنان «سعید برهانزهی ریگی» جوان بسیجی اهل سنت زاهدان بود.

سه شنبه ۲۹ و چهارشنبه ۳۰ مهر چند تن از نیرو‌های بسیجی در شهر‌های مشهد، تبریز، کرج و شیراز به شهادت رسیدند. رضا زارع‌مویدی همیار پلیس و مدافع امنیت، فرزند شهید انوشیروان زارع‌مویدی از شهدای خلبان، شامگاه سه‌شنبه ۲۹ شهریور در تجمعات غیرقانونی در خیابان معالی‌آباد شیراز، همراه با چهار مأمور پلیس مضروب شد و به دلیل شدت جراحات وارده، به فیض شهادت نائل آمد. او ۳۷ ساله و دارای دو فرزند دختر یک و ۹ ساله بود.

بسیجی شهید حسین اوجاقی مقابل مصلای تبریز روز چهارشنبه ۳۰ شهریور با ضربه چاقوی اغتشاشگران به شهادت رسید و مسلم جاویدی مهر افسر تیپ ۲۷۷ متحرک هجومی در همین روز در ماجرای اغتشاشات و ناآرامی‌های شهر قوچان هنگام دفاع از مردم و اموال عمومی و برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به بیت‌المال توسط اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مهدی زاهدلویی طلبه‌های بسیجی استان قم در آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر از ناحیه قلب با سلاح سرد مجروح شده بود روز یکشنبه دهم مهر به شهادت رسید و نیز سرهنگ عبداللهی فرمانده یگان امداد مریوان نیز در درگیری با اغتشاشگران باشلیک تیر مستقیم در همین روز به درجه رفیع شهادت نائل شد.

در مجموع از آغاز اغتشاشات در کشور ۱۸ تن از بسیجیان و نیرو‌های حافظ امنیت کشور به شهادت رسیدند. این شهدا از شهر‌های مختلف کشور بودند و طی ۱۰ روز اغتشاش و آشوب جان خود را برای حفظ جان و مال مردم از گزند اغتشاشگران از دست دادند. به جز این نیز تعداد زیادی از نیرو‌های امنیتی مجروح شده و آسیب دیده‌اند.

مردم از نگاه اینترنشنال و بی بی سی چه کسانی هستند؟/ ما در جنگ رسانه‌ای عقبیم

ما در جنگ رسانه‌ای ضعیفیم

درگیری، اغتشاش و ناامنی روز‌های اخیر علاوه بر بعد فیزیکی یک بد روانی هم دارد. رسانه‌های آنور آبی که همه تلاششان را برای ساقط کردن نظام به کار گرفته‌اند بیش از هر زمان دیگری تقلا می‌کنند. طبیعی است عده‌ای در داخل کشور عامدانه یا غیر عامدانه گوش به حرف‌های آنان باشند. بستر این فریب رسانه‌ای به کار رسانه‌ای قوی دشمن در طول روز‌ها و سال‌ها باز می‌گردد. آن‌ها هر روز کار می‌کنند و میلیون‌ها دلار خرج می‌کنند تا کمبود‌ها و ضعف‌ها را بزرگ جلوه دهند و خود را سوپرمن و قهرمان داستان اعتراض‌های مردمی معرفی کنند. این اغتشاشات بیش از اینکه درگیری خیابانی باشد یک جنگ رسانه‌ایست که با فیلم‌های تقطیع شده، بزرگنمایی اعتراضات و حق خواندن اغتشاشات نیروی انتظامی را مقابل مردم قرار می‌دهد به شکاف بین مردم دامن می‌زند.

انتهای پیام

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi