شناسه خبر : 93688
چهارشنبه 13 مهر 1401 , 09:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هدف اصلی دشمن از ایجاد فتنه‌ و آشوب در کشور

 دشمنان در برنامه‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته‌اند، سه هدف را دنبال می‌کنند؛ کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت. هدف کوتاه‌مدت دشمنان به این معناست که آن‌ها می‌خواهند کشور را به آشوب و فتنه بکشانند و امنیت را برهم بزنند.

تضعیف امنیت در جامعه و امید در مردم، با اغتشاش و فتنه‌گری

سید محمدجواد میرخانی؛ دشمنان در برنامه‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته‌اند، سه هدف را دنبال می‌کنند؛ کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت. هدف کوتاه‌مدت دشمنان به این معناست که آن‌ها می‌خواهند کشور را به آشوب و فتنه بکشانند و امنیت را برهم بزنند.

همچنین دشمنان در هدف میان‌مدت خود، اقتصاد کشور و معیشت مردم را نشانه گرفته‌اند و می‌خواهند کاری کنند تا کار و تولید در کشور پایین بماند، بیکاری به‌عنوان یک بلا در کشور عمومیت پیدا کند و در نتیجه آن، مردم از جمهوری اسلامی و از نظام اسلامی به‌خاطر مشکلات معیشتی ناامید و مأیوس شوند.

دشمنان در هدف بلندمدت خود علیه جمهوری اسلامی ایران نیز اصل نظام اسلامی را هدف گرفته‌اند؛ یعنی صریحاً عنوان کردند که نظام اسلامی باید از بین برود؛ اما وقتی دیدند که این حرف‌ها به ضررشان تمام می‌شود، حرف خود را تعدیل کردند و از «تغییر رفتار جمهوری اسلامی» سخن گفتند که طبیعتاً این تغییر رفتار، با تغییر نظام تفاوتی ندارد؛ به‌عبارتی دیگر، تغییر رفتار یعنی اینکه کم‌کم از راه اسلام، راه انقلاب و خط امام خمینی (ره) زاویه بگیریم.

تحلیلی که درباره سه هدف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دشمنان بیان شد، برگرفته از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی است که امروز دقیقاً شاهد اجرای این برنامه‌های دشمنان در جمهوری اسلامی هستیم؛ اما اگر بخواهیم براساس این سه هدف، حوادثی که کشور با آن روبه‌رو است را مورد بررسی قرار دهیم، خواهیم دید که دشمنان اهداف خود را همگام و هماهنگ با یکدیگر اجرا می‌کند؛ یعنی هدف کوتاه‌مدت و هدف میان‌مدت دشمنان برای این است که آن‌ها به هدف بلندمدت خود، یعنی براندازی نظام جمهوری اسلامی است، دست یابند.

هدف کوتاه‌مدت؛ اغتشاش و ناامنی

این‌روزها شاهدیم که پس از فوت یک دختر جوان، ابتدا تجمعاتی در اعتراض به این موضوع صورت گرفت و کم‌کم این تجمعات به اغتشاش منجر شد و در ادامه، برخی اغتشاش‌گران با آموزش‌هایی که از طریق فضای مجازی دیده بودند، به سمت نیروهای امنیتی «کوکتل مولوتف» پرتاب کردند و با سلاح‌های سرد دست‌ساز خود، آن‌ها را مجروح و شهید کردند.

همچنین در این اغتشاشات اخیر شاهد بودیم که برخی افراد توسط سلاح‌هایی که جزو سلاح‌های سازمانی نیروهای مسلح نبوده‌اند، در تجمعات کشته شدند و حوادثی علیه امنیت کشور در زاهدان، با حمله به یک کلانتری رخ داد و سپس مسئول اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان نیز توسط افراد مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

خنثی‌شدن یک بمب در تبریز و همچنین کشف و ضبط مقادیر زیادی از سلاح و مهمات در مناطق مرزی نیز حکایت از آن دارد که دشمنان تمام تلاش خود را می‌کنند تا در کشور آشوب و ناامنی ایجاد کنند؛ بنابراین نگاهی به این حوادث، حکایت از اجرای همان طرح کوتاه‌مدت دشمنان دارد.

ناامنی فرهنگی و اعتقادی؛ روی دیگر طرح کوتاه‌مدت دشمن

دشمن همچنین در طرح کوتاه‌مدت خود علیه جمهوری اسلامی ایران، به ایجاد ناامنی فرهنگی و اعتقادی نیز متوسل شده است؛ یعنی می‌خواهد به بهانه فوت یک دختر جوان که در پلیس امنیت اخلاقی اتفاق افتاد، علاوه بر ایجاد اغتشاش، حجاب اسلامی را از جامعه حذف کند؛ این درحالی است که این اقدام دشمن به نام «آزادی» صورت می‌گیرد؛ یعنی برخی به خیال خام خود، عنوان می‌کنند که ما انقلاب می‌کنیم تا نظامی را سرکار بیاوریم که هرکسی با هر اعتقادی که دارد، در جامعه آزاد باشد؛ اما وقتی به خیابان می‌آیند، مساجد و نمادهای دینی را تخریب کرده و یا آن‌ها را به آتش می‌کشند و چادر از سر زن محجبه می‌کشند! بنابراین مشخص است که هدف آن‌ها آزادی نیست؛ بلکه می‌خواهند از طریق حمله به ارزش‌ها، در واقع به پایه‌های نظام جمهوری اسلامی که براساس ارزش‌ها شکل گرفته و با خون شهدا آبیاری و مستحکم شده است، ضربه بزنند.

هدف میان‌مدت؛ نارضایتی و ناامیدی ناشی از مشکلات معیشتی

دشمن در هدف میان‌مدت خود مدت‌هاست که با وضع تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی، می‌خواهد اقتصاد کشور را متزلزل کرده و از این طریق، نارضایتی اجتماعی ایجاد کند؛ بنابراین در این زمینه شاهدیم که حتی به اختلاس‌گران و مفسدان اقتصادی نیز پناه داده و از بازداشت و تحویل آن‌ها از طریق پلیس بین‌الملل خودداری می‌کند. اوج جنایات دشمن در زمینه تحریم‌ها را زمانی شاهد هستیم که دارو را نیز تحریم می‌کند و موجب جان باختن بیماران، خصوصاً کودکان می‌شود.

ارتباط میان فشار اقتصادی و ناامنی

فشار اقتصادی که دشمن با بهره‌گیری از تحریم‌ها به ملت ایران وارد می‌کند، همان‌گونه که گفته شد، با هدف مأیوس کردن مردم از جمهوری اسلامی و نظام اسلامی به‌خاطر مشکلات معیشتی صورت می‌گیرد؛ لذا ایجاد یأس و ناامیدی خود زمینه‌ساز اعتراضات خواهد بود؛ البته اعتراض‌هایی که در پی مشکلات معیشتی صورت می‌گیرد، نباید لزوماً اعتراض به اصل نظام شناخته شود؛ بلکه بسیاری از مردم صرفاً به وضعیت نامناسب اقتصادی و معیشتی خود و ضرورت اصلاح مشکلات اعتراض می‌کنند؛ اما تجربه نشان داده است که این اعتراض‌ها اگر منتقدانه و قانون‌مند نباشد، می‌تواند بستر مناسبی برای سوءاستفاده دشمن باشد.

اغتشاش و ناامنی در کشور، زمینه فشارهای بیشتر اقتصادی دشمن و وضع تحریم‌های جدید و همچنین فشارهای بین‌المللی را فراهم می‌کند؛ در این زمینه نیز شاهد هستیم که در سال 1388، اغتشاش‌ها و ناامنی‌هایی که پس از انتخابات ریاست جمهوری رخ داد، موجب تغییر رفتار آمریکا در زمینه مذاکرات هسته‌ای شده و دشمنی که در موضع ضعف قرار داشت، دوباره مدعی شد. همچنین در سال 1398 نیز دشمن پس از اغتشاش‌ها و ناامنی‌هایی که اتفاق افتاد، به خیال این‌که مردم از جمهوری اسلامی ایران مأیوس شدند، دست به ترور سردار حاج قاسم سلیمانی زد که البته مردم در مراسم تشییع این شهید والامقام، تودهنی محکمی به دشمنان زدند. این روزها هم دشمنان پس از اغتشاش‌ها و ناامنی‌هایی که اتفاق افتاده است، دوباره از وضع تحریم‌های جدید صحبت می‌کنند و در مسائلی نیز دوباره مدعی شده‌اند.

تغییر رفتار جمهوری اسلامی؛ هدف نهایی دشمن

اهداف کوتاه‌مدت و میان‌مدت دشمنان، قطعاً مقدمه‌ای برای دست‌یابی دشمن به هدف بلندمدت خود یعنی «تغییر رفتار جمهوری اسلامی» است؛ همان‌گونه که این‌روزها شاهد هستیم، دشمن می‌خواهد با تجهیز گروه‌های تروریستی و ایجاد اغتشاش به بهانه‌های مختلف و قرار دادن مردم مقابل نظام، در کشور ناامنی ایجاد کند که سرانجام این ناامنی موجب شود تا صبر مردم لبریز شود و مردم خودشان به نظام فشار بیاورند تا در جهت خواسته‌های دشمن حرکت کند.

همچنین همان‌گونه که گفته شد، تجربه نشان داده است که اغتشاش‌ها و ناامنی‌ها زمینه فشارهای بیشتر اقتصادی دشمن و وضع تحریم‌های جدید و همچنین فشارهای بین‌المللی را فراهم می‌کند؛ بنابراین دشمن می‌خواهد از این راه، جمهوری اسلامی ایران را مجبور به تغییر رفتار کند.

از سویی دیگر، دشمن می‌خواهد علاوه بر ناامنی جانی و مالی، ناامنی فرهنگی و اعتقادی ایجاد کنند که طبیعتاً اگر نظام جمهوری اسلامی بخواهد فرضاً در مقابل خواسته دشمنان و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی ملت کوتاه بیاید، قطعاً خواسته‌های دشمن در زمینه ناامنی فرهنگی و اعتقادی، به این‌جا نیز ختم نشده و بدون‌ شک آن‌قدر دشمن پا پیش می‌گذارد تا هویت اعتقادی و دینی ملت ایران را از بین ببرد و این هویت‌زدایی وقتی صورت بگیرد و آرمان‌های اسلامی، انقلابی و خط امام فراموش شود، تغییر رفتار جمهوری اسلامی یا همان هدف بلندمدت دشمن محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi