شناسه خبر : 93697
پنجشنبه 14 مهر 1401 , 10:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با اشاره به ناتوانی‌های ارتش

ژنرال ارشد صهیونیست: کار اسرائیل تمام است، سقوط می‌کنیم

در ادامه هشدارهای متعددی که نسبت به آینده رژیم صهیونیستی داده می‌شود، این بار یک فرمانده ارتش این رژیم اذعان کرده که «آمادگی لازم را نداریم و اگر جنگی رخ دهد، سقوط خواهیم کرد.»
در یک روز عادی که آفتاب بر سنگ فرش‌های خیابان «شیکون‌هابانیم» در مرکز تل‌آویو می‌تابد، اوضاع رژیم صهیونیستی عادی به نظر می‌رسد. در میانه خیابان «شیکون‌هابانیم» تل‌آویو یک آکادمی نظامی به چشم می‌خورد که آموزش‌های ابتدایی را به کسانی که قرار است وارد ارتش رژیم صهیونیستی شود، ارائه می‌دهد. این آکادمی نظامی 50 ساله که نامش با خیابان شیکون‌هابانیم یکی است، فرماندهان ارشد متعددی را در میان ارتش تل‌آویو به خود دیده و به تازگی یکی از رؤسای سابق این دانشکده نظامی با نام «ژنرال اسحاق بریک» هشدار داده که برخلاف ظواهر، اما اوضاع چندان هم عادی نیست. ژنرال بریک، به عنوان رئیس‌سابق دانشکده‌ نظامی شیکون‌هابانیم بوی سقوط به مشامش رسیده و روز سه شنبه با اشاره به ناتوانی نظامیانی که خودش تا همین چند سال پیش آنها را فرماندهی کرده بود، در حساب کابری اش در توئیتر نوشت: «اسرائیلی‌ها ممکن است در جنگ بعدی، کشور خود را از دست بدهند و سقوط کنند، زیرا ارتش برای جنگ بعدی آماده نیست.»
نفرین سقوط
مسئله سقوط رژیم صهیونیستی موضوع عجیبی نیست. در تاریخ همه جوامع دارای روند ظهور و سقوط هستند، اما در برخی جوامع فاصله ظهور و سقوط بسیار کوتاه و فقط در حد عمر یک انسان است. در حال حاضر رژیم صهیونیستی دهه هشتم خود را سپری می‌کند، اما از مدت‌ها پیش بسیاری از مقامات و شخصیت‌های سیاسی تل‌آویو نسبت به سقوط کامل این رژیم هشدار داده‌اند.
معروف‌ترین زنگ هشدار را همین چند ماه پیش در نیمه اردیبهشت ماه، «ایهود باراک»، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به صدا در آورد و گفت اگر با همین دست فرمان جلو برویم، سقوط مان حتمی است. او با انتشار یادداشتی در روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» گفت که به نفرین دهه هشتم گرفتاریم. او اظهار داشت: «در طول تاریخ یهود، یهودیان بیش از هشتاد سال حکومت نداشتند، مگر در دو دوره پادشاهی داود و دوره حشمونیان و در هر دو دوره، آغاز تجزیه آنها در دهه هشتم بوده است.» باراک پیش‌بینی خود برای سقوط را بر مبنای اختلافات داخلی در تل‌آویو اعلام کرد و گفت آنچه ما را به سقوط خواهد کشاند، همین اختلاف‌های شدیدی است که میان سیاستمداران تل‌آویو وجود دارد و هیچ‌کدام نیز حاضر به کار کردن با هم نیستند. این حرف باراک البته درست است و تل‌آویو از سه سال پیش تا کنون نتوانسته هیچ دولت با ثباتی تشکیل دهد و تا کمتر از یک ماه دیگر نیز پنجمین انتخابات طی سه سال گذشته برای تعیین تکلیف دولت برگزار خواهد شد، اما از هم اکنون بسیاری گفته‌اند به احتمال زیادی انتخابات آبان ماه نیز گرهی از بن بست سیاسی تل‌آویو نخواهد گشود.
ناپایداری ظلم
همچنین براساس قاعده ناپایداری ظلم که در طول تاریخ دامن همه جوامع را گرفته، رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم اشغالگر نمی‌تواند دارای حیات طولانی باشد. رژیم صهیونیستی از نظر ماهیتی مبتنی بر تبعیض نژادی میان مسلمانان و یهودیان بنا شده و بسیاری حتی در غرب به مبنای آپارتایدی رژیم صهیونیستی اذعان کرده‌اند. در آبان ماه 1400، ۳۷۰ نماینده پارلمان اروپا در نامه‌ای به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار پایان تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان شدند. اتهام زنی در غرب علیه ماهیت تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی حتی تا آن‌قدر پرتکرار شده، که«دانیل لوی»، نماینده این رژیم در سازمان ملل ماه گذشته با انتقاد از جهت گیری افکار عمومی جهانی علیه تل‌آویو گفت: «گروه قابل توجهی از دانشمندان، حقوقدانان و افکار عمومی، عملکرد اسرائیل را در زمره دولت‌های آپارتاید طبقه‌بندی می‌کنند و این موضوع درست نیست.» به هر میزان که صهیونیست‌ها، تبعیض نژادی و ظلم خود را تکذیب و پنهان کنند، اما رویدادهای روزانه در فلسطین قابل پنهان کردن و سانسور نیست. به عنوان نمونه، منابع فلسطینی روز چهارشنبه اعلام کردند که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در این روز به دبستانی در شهر الخلیل یورش برده و در داخل آن گاز اشک‌آور شلیک کردند و دانش‌آموزان فلسطینی را مورد حمله قرار دادند که طی آن شماری از آنها زخمی شدند.
همچنین منابع محلی فلسطینی از زخمی شدن جوانی فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی در شهرک دیر الحطب در شرق نابلس خبر دادند. گفته شده این جوان فلسطینی از ناحیه سر هدف قرار گرفته و پس از چند ساعت، شهادت این جوانان فلسطینی بر اثر شدت جرحات تأیید شد.
نفرت افزایی اسرائیل
عملکرد غیرانسانی صهیونیست‌ها در مناطق اشغالی باعث شده تا نفرت از تل‌آویو در دانشگاه‌های آمریکا که نزدیک‌ترین متحد سیاسی تل‌آویو است، افزایش یابد. در همین ارتباط نیز، پایگاه خبری «عربی ۲۱» به نقل از روزنامه عبری اسرائیل الیوم درخصوص افزایش نفرت از اسرائیل در دانشگاه‌های برجسته آمریکا گفت: «گسترش فضای ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا و توصیف اسرائیل به عنوان دولت آپارتاید باعث نگرانی مجامع اسرائیل شده است.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi