شناسه خبر : 93708
پنجشنبه 14 مهر 1401 , 11:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

امروز بصیرت و آگاهی مردم افزایش پیدا کرده است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه اعتراض در مواقعی حق مردم است، گفت: امروز بصیرت و آگاهی مردم افزایش پیدا کرده و نباید بگذاریم‌ دشمن خود را دلسوز منطقه نشان دهد.

بصیرت

 

 

 

 

 

 

 

سید شمس‌الدین موسوی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان زنجان شامگاه دیروز ۱۳ مهر در یادواره شهدای امنیت ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) و تبریک آغاز ولایت حضرت قائم(عج)، با بیان اینکه این نوع یادواره‌ها متعلق به شهدایی است که با بی‌رحمی به شهادت رسیدند، اظهار کرد: رزمندگان ما با این چنین مبارزه‌ها و شهادت‌ها بیگانه نیستند. زمانی که داعش در سوریه شروع به کشتار کرد، این مسئله اتفاق جدیدی برای رزمندگان نبود و در مبارزه با کومله و امثال آن‌ها نیز چنین مسائلی را تجربه کرده بودند.

وی با بیان اینکه شهدای امنیت حافظ امنیت هستند که ناجوانمردانه شهید شدند، تصریح کرد: هر نظام سیاسی، امنیت ملی را یک رکن مهم می‌داند و امنیت ملی ما نیز پایداری و حفظ ارزش‌های ملی، دینی و مذهبی است. حفط امنیت برای حفظ ارزش‌ها است و شهدای امنیت شهدای ارزش‌ها هستند.

موسوی با تاکید بر اینکه ما مدیون شهدای امنیت هستیم، اضافه کرد: مردم نیز متوجه این مسئله هستند؛ احساس امنیت ما هم به جهت خاک و هم به جهت امنیت شهری نسبت به یک دهه گذشته حدود ۶ برابر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه شهدا زنده هستند، ادامه داد: شهدا همواره تاثیرگذار هستند و این تاثیرگذاری از روح معنوی آن‌ها سر چشمه می‌گیرد.

موسوی با اشاره به اینکه حوزه تمدنی ایران اسلامی متفاوت از آن‌ چیزی است که ما فکر می‌کنیم، تشریح کرد: مدت کوتاهی از انقلاب گذشته بود که مرزهای ما مورد تجاوز قرار گرفت و در مقابل دنیا از خود دفاع کرد. جنگ هشت ساله به ما تحمیل شد، بدون اینکه یک وجب از خاک ایران در دست عراق بماند و از دل جنگ هشت ساله  امنیت، استقلال و حریت خارج شد.

وی با بیان اینکه ما در مفهوم حریت و تعریف آزادی با دشمنان مشکل داریم و آزادی که برخی فریاد می‌زنند با آزادی که اسلام تعریف می‌کند متفاوت است، بیان کرد: ۲۲ شهریور اتفاقی افتاد و قلب همه مسئولان و مردم به درد آمد ولی دشمنان سعی دارند از طریق این مسئله و تحریک عاطفه جامعه را ترغیب به اغتشاش کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه عنوان گشت ارشاد نادرست جا افتاده است، عنوان کرد: در واقع گشت ارشاد، پلیس امنیت اخلاقی است که اصطلاحاً به گشت ارشاد معروف شده و گروهی از افراد تندرو از این طریق قصد تخریب ناجا را دارند. فراجا را می‌کوبند که امنیت را از بین ببرند؛ احساس ناامنی بسیار مخرب‌تر از وجود ناامنی است.

موسوی با بیان اینکه مشکل امروز حجاب یا بی‌حجابی نیست، متذکر شد: ایران از زمان ساسانیان دارای پوشش بوده است. دشمن سعی بر ناامیدسازی جوانان و تخریب هویت اسلامی دارد. حربه آخر دشمنان اغتشاش است و تا زمانی که جمهوری اسلامی و ایران بزرگ زنده است، اغتشاش و دشمنی‌ها نیز خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اعتراض در مواقعی حق مردم است، گفت: در اغتشاشات قبلی اتفاقات در خیابان رخ می‌داد اما امروز اول در رسانه اتفاق می‌افتد و بعد به خیابان‌ها می‌رسد. امروز بصیرت و آگاهی مردم افزایش پیدا کرده و نباید بگذاریم‌ دشمن خود را دلسوز منطقه نشان دهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان زنجان خاطرنشان کرد: در گذشته کوچه‌ها باریک بود و راحت‌تر می‌شد از آن دفاع کرد، شهرها برج و بارو داشت و سرباز از بالای آن امنیت را تامین می‌کرد، روستاها در بالای کوه و یا در دامنه بود تا بتوان راحت‌تر از پایین‌دست دفاع کرد؛ اگر دشمن از این دامنه و برج و بارو می‌گذشت امنیت دچار مشکل می‌شد. برج و باروی امروز نظم و انتظامی فراجا است و دشمنان می‌خواهند با کوبیدن این رکن، پایه‌های امنیت جامعه را بلرزانند.

منبع: بین الملی قران
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi